بلایی که سیستم صوتی حرفه ای میتونه سر ماشین ایرانی بیاره!

بلایی که سیستم صوتی حرفه ای میتونه سر ماشین ایرانی بیاره!

داشتن یک سیستم صوتی حرفه ای این روزها برای بسیاری از ماشین بازان تبدیل به یک آرزو شده است. با این حال ما در این مقاله میخواهیم به بررسی عوارض داشتن یک سیستم صوتی حرفه ای روی خودروهای داخلی بپردازیم که میتوانند چه بلایی را سر آن بیاورد.

مشکل باتری در برخی از خودروها

یکی از مشکلاتی که اکثر سیستم صوتی های حرفه ای ایجاد میکنند، کاهش عمر مفید باتری است. البته اکثر سیستم بازها با یک منبع تغذیه جداگانه این مشکل را رفع می کنند. مشکلات باتری زمانی شدت می گیرد که خودرو به صورت خاموش، از سیستم صوتی حرفه ای با قدرت بسیاربالا استفاده کند. فشاری که در آن لحظه به باتری و سیستم برقی خودرو وارد می شود ، قابل توجیه نیست.

افزایش مصرف سوخت

شاید در نگاه اول تعجب کنید که اصلا مصرف سوخت چه ربطی به سیستم صوتی حرفه ای دارد؟! ولی باید به شما عرض کنم زمانی که شما در حال گوش دادن موزیک با صدای بلند با سیستم خود هستید، فشار مضاعفی به سیستم برق خودرو و سپس به ECU وارد می شود. نتیجه فشار به این قطعه مهم ، بالا رفتن مصرف سوخت است و اکثرا این مشکل برای خودروهای کم توان تر اتفاق می افتد.

بهم ریختگی درز و فاصله بخش های مختلف خودرو

زمانی که شما ساب ووفر را با قدرت بسیار بالایی فعال می کنید، موج ایجاد شده حاصل از انرژی الکتریکی ، راهی جز درز و فواصل برای خروج ندارد. درنتیجه به مرور زمان ، استفاده بیش از حد از سیستم صوتی، باعث ایجاد فواصل بیشتر و درنتیجه، صدا افتادن اتاق خودرو می شود.

سنگینی اضافه روی کمک های عقب!

شاید اوایل توجهی به این مسئله نشود اما به مرور زمان ، همان وزن اضافه می تواند برای خودروی شما مشکل ساز شود. در خودروهایی نظر پراید که ریز اندام هستند، این مسئله بیشتر به چشم می آید. مشکل زمانی بوجود می آید که بعد از هربار عبور از دست انداز شما حس میکنید که انتهای خودرو، کاملا به زمین کوبیده می شود و کم کم روی کمک و چرخ ها اثرات منفی می گذارد.

کاهش فضای صندوق و عقب خودرو!

مشکل عجیبی که اکثر سیستم بازها با خودروی خود دارند، کمبود فضای صندوق عقب است. این مسئله هرچند مشکل فنی خاصی را ایجاد نمیکند اما همیشه راننده را درگیر این مسئله است که چطور هم سیستم داشته باشد و هم فضای مناسب برای بار خود! علاوه بر این، بارها دیده شده که خودرو بدون زاپاس مانده است! چون سیستم حرفه ای بعضا اجازه به دیگر لوازم و وسایل نمی دهد که در جای خود قرار گیرند.

اما هیچکدام از این مواردی که در بالا گفته شده به اندازه آسیبی که سیستم صوتی حرفه ای میتواند به خود انسان و شنوایی اش وارد کند نمی رسد. اگر علاقه مند به بستن سیستم صوتی های قوی هستید، موردی ندارد اما دائما از آن در حجم صدای بالا استفاده نکنید. هم آسایش خود و خانواده و هم آسایش دیگران را بهم نریزید. پس کسی مخالف این عشق نیست، فقط در عشقتان رعایت کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *