خراب شدن خودرو در جاده

خراب شدن خودرو در جاده

سلام و درود خدمت شما همراهان گرانقدر وبسایت لوکس کارز . بسیار خرسندیم و مفتخریم که وقت ارزشمند خود را در اختیار تیم ما قرار می دهید. شاید تا به حال برایتان سوال پیش آمده که اگر خودرویتان در وسط جاده خراب شود ، چه کارهایی باید انجام دهیم و چگونه می توانیم این مشکل را حل کنیم . لذا برای پاسخ این پرسش تا انتها با ما همراه باشید .

اگر خودروی شما در خارج از شهر یا وسط جاده های بین راهی خراب شد ، و آشنایی کامل با نحوه تعمیر آن را ندارید ، به موارد زیر دقت فرمائید .

  • ابتدا سعی شود اگر مقدور هست خودرو را از لاین اصلی جاده دور کنید . مثلا آن را در شانه های خاکی کنار جاده پارک کرده و قرار دهید.
    اگر این مورد امکان پذیر نیست و جاده فاقد شانه است و مجبور شدید در جاده ایست و پارک کنید ، از مثلث های هشدار استفاده نمایید.
    مثلث هشدار را چند متر عقب تر از خودرو قرار دهید و اگر موانع دیگری را در صندوق به همراه دارید از آن ها نیز در کنار مثلث هشدار استفاده کنید تا از بروز حادثه و تصادف جلوگیری شود.
    همچنین می توانید با استفاده از یک پرچم در دستانتان ، خودرو های داخل جاده را از خرابی خودرویتان مطلع کرده‌ و اگر این اتفاق در شب رخ داد ، حتما از چراغ هشدار و جفت راهنما استفاده کنید.
خراب شدن خودرو در جاده

حال باید سعی کنید با امداد خودرو تماس بگیرید و از آن ها تقاضای کمک نمائید. یا اگر در جاده های نزدیک اطراف شهر هستید و با فرد مکانیکی فامیلی یا آشنایی داشته، با او تماس بگیرید و مشکل خودریتان را بازگو کنید. آن شخص می تواند با خرید قطعه یا هر چیز مورد نیاز برای رفع خرابی خودریتان ، پیش شما آمده و خودروی شما را تا حدی تعمیر کند که بتوان آن را حرکت داد و به داخل شهر برد.گاهی اوقات نیز ممکن است افراد داخل جاده برای شما توقف کنند و قصد کمک به شما را داشته باشند. در این موارد به عهده خودتان است که به آن ها اعتماد کنید یا خیر. گاهی اوقات نیز شما هیچ وسیله ارتباطی با خود به همراه ندارید . یا شاید هم به همراه داشته ولی شارژ آن تمام شده که در این صورت نمی توانید با جایی تماس بگیرید. در این مواقع باید سعی کنید از یکی از خودروهای درون جاده تقاضای کمک و تلفن کرده ، یا در صورت امکان همراه او تا شهر بروید و در آن جا با خود کمکی را به همراه بیاورید. اما اگر سعی نمایید دانش خودرویی و مکانیکی خود را بالا برده و تا حدودی از تعمیر خودرو آشنا شوید ، بهترین راه است. چرا که می توانید تا مقداری خودرو را تعمیر کرده و حداقل می توانید آن را حرکت داده و به شهر انتقال دهید ‌تا به صورت کامل تعمیر شود. اما نکته مهم این است که در جاده های پر خطر و دارای گردنه و پیچ ، این ریسک را نکنید . چون بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز حادثه ای شود . سعی نمایید در همان ابتدا به امداد خودرو تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *