آموزش نحوه صحیح باتری به باتری خودرو

آموزش نحوه صحیح باتری به باتری خودرو

سلام و وقت بخیر خدمت همراهان گرانقدر وبسایت لوکس کارز . بسیار خرسندیم و مفتخریم که وقت ارزشمند خود را در اختیار تیم ما قرار می دهید . امروز قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه صحیح باتری به باتری بپردازیم . لذا تا انتها با ما همراه باشید

باتری به باتری
نحوه صحیح باتری به باتری

یکی از عوامل روشن نشدن خودرو می تواند به تمام شدن باتری آن برگردد . برای فهمیدن این موضوع سوییچ خودرو را باز کنید . سپس اگر چراغ های پشت آمپر و ادوات برقی خودرو روشن نشوند ، مشکل از باتری است .
برای انجام باتری به باتری باید نکاتی را در نظر بگیرید .

  • ابتدا یک باتری سالم را پیدا و مهیا کنید.
  • سپس خودروی دیگر را جوری در کنار خودروی خراب شده پارک کنید که طول کابل باتری به باتری برای انجام این کار برسد.
  • سوییچ خودرو را بسته نگه دارید .
  • قطب منفی و مثبت را شناسایی کنید یکی از راه های شناسایی قطب منفی و مثبت باتری ، رنگ کابلی است که به باتری گردیده . کابل قرمز رنگ مشخصه قطب مثبت و کابل مشکی رنگ مشخصه قطب منفی است. همچنین کابل قرمز ضخیم تر از کابل مشکیست ‌.
  • در ابتدا باید یک سمت کابل قرمز را به قطب مثبت باتری خودروی سالم ، و سمت دیگر آن را به قطب مثبت باتری خودروی خراب شده وصل کنید.
  • یک سمت از کابل مشکی رنگ را به قطب منفی باتری سالم متصل کنید ، اما در اینجا نکته بسیار مهم این است که به هیچ عنوان نباید سمت دیگر کابل را به قطب منفی باتری تمام شده اتصال دهید . زیرا باعث خرابی در ECU می شود .
  • همچنین تحت هیچ شرایطی کابل ها را بر عکس و جا‌به‌جا اتصال ندهید . چون باعث انفجار باتری ها خواهد شد.
  • گیره ی کابل منفی در خودروی خراب شده را به قطب منفی باتری خراب اتصال ندهید.
  • جایگاه مناسب برای نصب و اتصال آن روی قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور این خودرو هست .
باتری به باتری

حالا می توانید خودروی سالم را استارت بزنید و سپس بعد از گذشت چند دقیقه ، خودروی خراب شده را استارت و روشن کنید .در این چند دقیقه و تا قبل از زمان استارت نباید کابل ها را خارج بنمایید. بعد از روشن شدن خودرو، ابتدا اتصال کابل مشکی به بدنه خودرو و سپس اتصال طرف دیگر کابل مشکی را از خودروی سالم خارج کنید. کابل های قرمز را نیز پس از آن جدا نمایید. به این نکته باید توجه داشت که اگر از روشن ماندن خودرو چندین دقیقه گذشت ، باتری سالم است و با طی کردن مسافتی حدود نیم ساعت ، دوباره شارژ خواهد شد . اما اگر سریع خاموش شود ، باتری مشکل داشته و باید تعویض گردد. اما اگر کلا خودرو با فرآیند صحیح باتری به باتری و انجام مکرر آن روشن نشود ، اشکال در بقیه قسمت ها مانند سیم کشی و آلترناتور خواهد بود. توجه داشته باشید که میزان آمپر باتری موردی مهم هست. احتمال دارد خودروهای سبک تر و دارای باتری با میزان آمپر کمتر ، نتوانند خودروهای بزرگ تر و قدرتمند تر را روشن کنند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *