تست و بررسی فورد تاروس مدل 2014 در ایران

تست و بررسی فورد تاروس مدل 2014 در ایران
فورد تاروس یکی از جذاب های آمریکایی!

سلام به همه دوست داران و همراهان وبسایت آی آر لوکس کارز ، با یک مقاله جذاب دیگر قصد داریم یکی از خودروهای جذاب آمریکایی را خدمتتان معرفی کنیم!

این بار تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز به سراغ هیولای جذاب فورد ، یعنی Taurus رفته است.خودروی به شدت شیک و زیبا با موتوری قدرتمند و پر سرو صدا !

فورد تاروس
تاریخچه خودرو فورد تاروس

تاروس از سال 1986 تا 2019 توسط کارخانه فورد در آمریکا تولید میشد. تولید آن به خاطر صرفه اقتصادی و نبود شرایط مالی مناسب توسط فورد متوقف شد زیرا این شرکت خودروسازی عظیم قصد داشت که تمام تمرکز و هزینه های خود را روی بخش کامیون ها و شاسی بلندها قرار دهد. از این خودرو تا قبل از توقف تولید 6 نسل به بازار آمد. حتی بین سال های 2006 و 2007 وقفه ای هم در روند ساخت آن بوجود آمد. این خودرو از آن جهت محبوبیت پیدا کرد که طراحی بسیار تاثیرگذاری را داشت و جالب است بدانید در سال 2013 هم به ناوگان پلیس آمریکا اضافه شد.

فورد تاروس
معرفی تاروس مورد بررسی تیم آی آر لوکس کارز 

فورد تاروسی که در اختیار ماست از نسل ششم یا آخر تولید این خودروست. نسل ششم از سال 2010 در نمایشگاه خودروی دیترویت در معرض نمایش گذاشته شد و همان زمان هم نظر خیلی ها را به خودجلب کرد. البته تاروس مورد بررسی ما در حقیقت نسخه فیس لیفت شده در سال 2013 است. نمای جلو و عقب و همچنین چراغ های آن بروز شد و کمی هم از لحاظ فنی و امکانات رفاهی ارتقا پیدا کرد.

مشخصات فنی فورد تاروس

تاروسی که در اختیار ماست 6 سیلندر 3.5 لیتری است که می تواند 288 اسب بخار قدرت و 344 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن را به چرخ ها منتقل کند. تاروس مورد بررسی ما تنفس طبیعی است ولی نسخه توربوشارژ آن نیز در سراسر دنیا موجود است. همچنین نسخه ای که در اختیار ماست هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم چهارچرخ محرک به بازار عرضه شده است. نهایت سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده و 7.6 ثانیه زمان میبرد که از حالت سکون به 100 کیلومتر برساعت برسد. مصرف سوخت هیولای پرخورد آمریکایی در هر 100 کیلومتر بین 10 تا 11.4 لیتر است.

فورد تاروس 2014
امکانات رفاهی -سرگرمی فورد تاروس

تهویه مطبوع ، کنترل آب و هوا، پریز برق 12 ولت ، چراغ مطالعه جلو، آینه های برقی، روشنایی روز، صندلی 6 حالته برقی راننده ، 6 اسپیکر

امکانات ایمنی تاروس

ترمز های دیسکی ABS، سیستم کمکی ترمز ، توزیع الکتریکی ترمز کروز کنترل ، کنترل کشش، ایربگ های راننده و سرنشین، ایربگ پرده ای ، سنسور روشنایی چراغ در هنگام تاریکی هوا ، دیفرانسیل لغزش محدود ، فرمان دینامیکی، سنسور دنده عقب

تجربه رانندگی فورد تاروس

همه چیز از یک طراحی زیبا شروع می شود، نمای جلوی بسیار هماهنگی دارد ، جلوپنجره اش شبیه سانتافه مدل 2014 است اما چیزی که آن را متمایز می کند ، لوگوی آبی رنگ فورد در وسط آن است. در نمای بغل چیزی خاصی نظر ما را جز یک طراحی بسیار هماهنگ جلب نکرد ، اما نمای عقب آن کاملا متفاوت از بقیه نماهاست. یک نوار فلزی در وسط صندوق که مزین به لوگوی آبی رنگ فورد در وسط شده تا طرفین صندوق کشیده شده است. گویی چراغ خودرو را از وسط برش داده و به درون آن نفوذ کرده است.چراغ های عقب شکل بسیارخاص و ویژه ای دارد ، مانند نواری قرمز رنگ قسمتی از نمای عقب را برای خودش مرزبندی کرده است.حالا تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز برای سوار شدن به خودرو اقدام می کنند.

همین که به سمت خودرو می روید ، با خود می گویید ، خودرویی به این بزرگی حتما خیلی فضای داخلی بزرگی دارد اما برخلاف تصور باید بگویم که اصلا از تاروس انتظار ندارید که شما را فریب دهد. به هر حال با آنچه فکر می کنید فرق دارد ولی تاروس در دست بررسی تیم آی آر لوکس کارز کابینی زیبا، هماهنگ ، شکیل و چشم نواز دارد. در گوشه ای از داشبورد باز هم با فونتی زیبا کلمه تاروس حک شده است. شاید نبود یک صفحه نمایش چند اینچی تمام لمس در ذوق شما بزند اما کنسول میانی آن به شدت زیبا طراحی شده و همه کلیدها سرجایی که باید قرار بگیرند ، قرارگرفته اند. قرار بود تولید این خودرو رقیبی در برابر داج چارجر باشد اما گویا این خودرو نسبت رقیب دیرینه اش از آپشن های کمتری برخوردار است. به مقابل نگاه می کنیم ، یک صفحه کیلومتر آنالوگ که گویی در دل داشبورد فرو رفته است. دو طرف این صفحه کیلومتر نشانگرهای آنالود با رنگ آبی و در وسط آن نشانگرهای اطلاعات فنی خودرو قرار دارند.

فورد تاروس

حالا به لحظه شروع حرکت با تاروس می رسیم.استارت میزنیم ، صدای موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری آمریکایی به گوش می رسد.اگر افسارش را در دست نداشتیم مطمئنا جاده را میخورد، چرا که فورد تاروس میخواست رقیب داج چارجر باشد.دنده را در حالت drive قرار داده و حالا میخواهیم شتاب هیولا را تست کنیم! با تمام قدرت پا را روی پدال گاز فشار می دهیم ، چیزی که انتظارش را دارید یک غرش هیولاوار است اما چیزی که انتظارش را ندارید ، عملکرد نسبتا ناامیدکننده تاروس است. وزن زیاد این خودرو اجازه عرض اندام موتور پرقدرت آن را نمی دهد. وزنی حدود 1900 کیلوگرم که واقعا عدد بزرگی است. در ادامه مسیر سرعت آن نیز کمی بهتر می شود اما چیزی که برای راننده آزاردهنده است کنترل سخت این خودرو در مسیر پر پیچ و خم است چرا که باز هم وزن اش اولین مانع است. با این تفاسیر رانندگی بسیار لذت بخشی دارد ، کیفیت مواد داخلی و ایمنی 5 ستاره به شما حس خوشایندی می دهد. همین که می توانید با خانواده به گشت و گذار با فورد تاروس در جاده ها بپردازید خودش خیلی ارزش دارد ، چون با اینکه فورد تاروس یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری دارد اما مصرف سوخت آن کاملا مناسب است.کابین ساده است اما حین رانندگی همه چیز در دسترس راننده است و گاها نیازی نیست که راننده مثلا برای فعال کردن آپشنی خودش را به زحمت بایندازد.با این تفاسیر ، میتوان گفت که فورد تاروس ، یک خودروی اسپرت خانوادگی ، جذاب و خوش چهره ولی سنگین وزن و چاق است که ایمنی بالایی دارد ، صدای موتور قدرتمندش گوش نواز است ولی بسیارساده و کم آپشن می باشد.

باتشکر از مالک محترم خودرو که این فرصت را در اختیار تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز قرار داد.

عکس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه
امیر

سلام کاش از شتاب گیریش هم فیلم میزاشتید . اینطوری بهتره

آرمان

سلام، من تاروس ۱۴ awd دارم، قدرتش ۲۹۰ اسبه و شتابش در حالت اسپرت مد حدود ۵.۶ تا ۶ ثانیه گرفتم چندین بار،در حالت D داریو عادی شتابش ۶.۶ تا ۶.۹ ثانیست، بسیار جادار نسبت آریون و دوج چارجر و خلاصه ایمنی هم که پنج ستاره پلاس انکو رو گرفته(بالاترین حد) قدرت، شتاب ، کیفیت فوق العده و نرمی و … واقعا هیچی کم نداره این هیولای ماسل کار ????

مهدی

اصلا awd تاروس تو ایران نیستش

آرمان

واسه من تاروس ١٤ awd در استان گيلان هست، ضمن اينكه قبلا خودم يه زيتوني awd تو كيش رنت كرده بودم سال ٩٨
از چيزي كه اطلاع نداريد حرف نزن لطفا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *