تست و بررسی جنسیس کوپه مدل 2013 در ایران

تست و بررسی جنسیس کوپه مدل 2013 در ایران
جنسیس کوپه خودرویی محبوب در ایران!

سلام بر همه علاقه مندان به حوزه خودرو، خیلی خوش آمدید به وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز! صمیمانه از شما می خواهم که تا آخر این مقاله در مورد یک خودروی جذاب ، با ما همراه باشید.

در این مقاله ما به یکی از جوانپسند ترین خودروهای ایران میپردازیم. موضوع بحث وبسایت آی آر لوکس کارز این بار جنسیس کوپه است. یکی از شاهکارهای فراموش نشدنی و جذاب شرکت خودروسازی هیوندای که در سراسر دنیا طرفدار خاص خود را دارد. ناگفته نماند که این خودرو به هیچ وجه در دنیا لوکس به حساب نمی آید و فقط و فقط یک خودروی اسپرت است.

جنسیس کوپه 2013
تاریخچه پیدایش جنسیس کوپه

جنسیس کوپه یک اسپرت دیفرانسیل عقب از شرکت هیوندای است که برای اولین بار در 13 اکتبر 2008 در کره جنوبی رونمایی شد. پلتفرم اصلی جنسیس کوپه با سدان لوکس جنسیس مشترک است و همین امر باعث بوجود آمدن یکی از خوش چهره ترین جنسیس های دنیا شد.البته با گذشت زمان و مستقل شدن برند لوکس جنسیس موتورز، آخرین سری جنسیس کوپه در سال 2016 به بازار آمد و در همین سال خط تولید آن نیز متوقف شد، میتوان گفت که این خودرو مرگ خاموشی داشت و در سال های آخر به شدت از محبوبیت اش کم شده بود.

جنسیس کوپه در ایران 

اولین مدل های جنسیس کوپه ایی که وارد کشورمان شدند ، مدل های 2010 بودند که به دلیل داشتن پیشرانه و قیمت خوب همان اول مورد استقبال قرار گرفتند.البته با توجه به اینکه این خودرو در کشورهای دنیا کالای لوکسی به حساب نمی آمد اما در کشور ما لوکس محسوب میشد و فقط بخشی از جامعه توان خرید یک هیوندای پرقدرت را داشتند.همزمان با فیس لیفت جنسیس در سال 2013 تعدادی از آن نیز به کشور راه پیدا کرد اما با توقف واردات خودروهای بالای 2500 سی سی رسما جنسیس از واردات منع شد.

جنسیس کوپه 2013
جنسیس کوپه مورد نظر تیم تحلیل و بررسی آی آر لوکس کارز

جنسیس کوپه مورد بررسی تیم ما، یک مدل نیوفیس 2013 است که مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری است که میتواند 306 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمام این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.این موتور برای اینکه بتواند چنین توان و گشتاوری را به چرخ های عقب برساند در هر 100 کیلومتر حدود 12.4 لیتر بنزین مصرف میکند. شتاب 0-100 هیوندای جنسیس کوپه مورد بررسی تیم آی آر لوکس کارز 6.4 ثانیه و نهایت سرعت آن نیز 240 کیلومتر بر ساعت است.

امکانات رفاهی – سرگرمی جنسیس کوپه 2013

اتولایت ، چراغ شور ، فرمان هیدرولیکی با دکمه های میانبر ، پدال شیفتر ، 8 اسپیکر ، سیستم پخش اینفینیتی ، چنجر 6 تایی ، تنظیم هوشمند بلندی صدا ، نمایشگر چند کاره ، ورود و استارت بدون کلید ، تهویه اتومات دوگانه ، صندلی 6 حالته برقی و قابلیت تنظیم گودی کمر، صندلی 4 حالته دستی برای سرنشین ، صندلی عقب تاشو ، گرمکن صندلی ، آینه عقب الکتروکرومیک ، آینه های تاشو و برقی ، سانروف ، شیشه بالابر آنتی ترپ

جنسیس کوپه 2013
امکانات ایمنی :

کروز کنترل ، کنترل کشش ، کنترل پایداری ، تعلیق هوشمند ، سنسور جلو و عقب ، ترمز کمکی ، ترمز ضدقفل ، توزیع الکتریکی ترمز ، 6 ایربگ ( راننده ، سرنشین ، پرده ای و جانبی ) 

تجربه رانندگی جنسیس کوپه 2013  :

بعد از فیس لیفتی که در سال 2013 روی این خودرو انجام شد ، چهره اش کمی خشن تر و جذاب تر شده است. نمای جلو آن نیز کاملا بعد از فیس لیفت متفاوت شده و جلوپنجره مات و ورودی های هوا شکل بهتری به خودش گرفته است.، همچنین به خاطر شکل جالبی که روی کاپوت این خودرو توسط مالک انجام شده چهره ای بسیاردلچسب تر به آن داده است. در نمای بغل ، شما شاهد یک خودروی اسپرت نسبتا کشیده ای را شاهد هستین که احتمالا به خاطر پلتفرم مشترک اش با جنسیس سدان است. علاوه بر این رینگ های مشکی رنگ و دو پره رخ زیبایی را به آن داده است. 

جنسیس کوپه 2013

در نمای عقب اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند اسپویلر ، دیفیوزر و اگزوزهای دوتایی در دوطرف آن است که ابهت خاصی به آن داده است. همچنین لوگوی جنسیس در وسط صندوق این ابهت را دوچندان کرده است.جا دارد تشکر کنیم از مالک خوش سلیقه این جنسیس به خاطر انتخاب و خوش سلیقگی درانتخاب رنگ و دیزاین بیرون آن!

حالا وقت سواری است. به سمت خودرو می رویم ، درب ماشین را که باز می کنید یک کابین زیبا و جذاب و خوش فرم را مشاهده می کنید. کابین به اندازه کافی جا دارد و شما مشکلی برای پیاده و سوار شدن آن ندارید.کابین پر از کلید و آپشن است که البته شاید در نگاه اول غیراز این کلیدها سه نشانگر عقربه ای وسط کنسول به چشم شما بیاید که هرکدام وظیفه خاص خود را دارند. نشانگراولی از سمت چپ ، شتاب، دومی گشتاور و سومی وضعیت روغن را نشان می دهند.شاید در ظاهر خیلی این نشانگرها به چشم نیایند اما روی یک خودروی اسپرت و جوانپسند واقعا کار هیجان انگیزی است.

جنسیس کوپه 2013

البته جنسیس نسبت به رقبای آلمانی و ژاپنی چندان برتر نیست و چیز قابل توجهی هم ارائه نمی کند و حتی مواد به کاربرده شده در داخل کابین تعریف چندانی ندارد. نکته دیگری که شاید اهمیت چندانی هم نداشته باشن فضای بسیار کم برای سرنشینان عقب است.نکته جذاب دیگر از کابین هیولای کوچولوی هیوندای صفحه کیلومتر آنالوگ و خوشرنگ و البته نوشته جنسیس کوپه در داخل دستگیره های درب است.

به هرحال وقت آن رسیده که کمی از جنسیس کوپه کار بکشیم! دکمه استارت را که میزنید صدای غرش یک موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی مدل MDI به گوش می رسد. غرشی که با گاز دادن بیشتر هر لحظه گوش خراش تر و البته گوش نواز تر هم می شود.دنده را روی حالت درایو قرار می دهیم و حالا وقت شتابگیری است. وقتی پدال گاز را تا آخر فشار می دهیم همزمان با غرش موتور به سمت عقب پرتاب می شوید ،با اینکه موتور تنفس طبیعی است اما حدود 6.5 ثانیه طول کشید که به 100 کیلومتر بر ساعت برسیم. 

البته نکته ای است که اینجا باید به شما بگوییم و آن عدم کنترل کافی برای تولید گشتاور زیاد است که همین امر فرمان پذیری در سرعت های بالاتر را ضعیف تر می کند و اگر جنسیس کوپه ای که سوار آن می شوید مجهز به ترمز برمبو نباشد احتمالا کنترل اش از دست شما خارج و تبعات بدی در پی خواهد داشت.

در هر صورت شتاب و سرعت جنسیس بسیار بسیار مناسب قشر جوان است و البته هیجان انگیزترین بخش ماجرا دیفرانسیل عقب آن است که به شتاب و سرعت و دریفت و دونات زدن هم کمک شایانی میکند. یکی از نقاط مثبت این خودرو گذاشتن شیفتر دنده در پشت فرمان است که به راننده امکان کم و زیاد کردن دنده را هم می دهند و این بی نظیره. در کل جنسیس یک اسپرت جذاب و خوشقواره ، با یک موتور قوی و خوب ، کابینی جادار و زیبا ، با قیمتی مناسب است که هرچند از رقبای آلمانی خود عقب است اما برای ما ایرانی ها به صرفه ترین اسپرت است.

عکاس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *