نحوه بنزین کشیدن از خودرو

نحوه بنزین کشیدن از خودرو

سلام و درود خدمت دنبال دنبال کنندگان وبسایت لوکس کارز . امروز قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه بنزین کشیدن از خودرو بپردازیم. شاید تا به حال برایتان پیش آمده است که وسط جاده یا خیابان به هر دلیلی بزنین تمام کردید. در این مواقع یا باید خودروی خود را توسط خودروی دیگر بکسل کرده، یا با جرثقیل تماس گرفته و یا از خودروهای در مسیر ، تقاضای بنزین کنید ، که مورد آخر بهترین و منطقی ترین گزینه هست. البته این موضوع نیازمند شرایط و مواردی هست که باید رعایت شود.

نحوه بنزین کشیدن از خودرو
نحوه بنزین کشیدن از خودرو

ابتدا لازم است که شلنگی با خود به همراه داشته باشیم. سپس سر شلنگ را وارد گلویی باک خواهیم کرد و با ایجاد مکش از طریق سر دیگر شلنگ، بنزین به سمت بیرون و ظرف سرازیر خواهد شد .نکته بسیار مهم این است که باید سعی کنیم بنزین وارد دهان و بدنمان نشود .همچنین هوایی که از شلنگ خارج می شود را نباید تنفس کرده و اجازه ندهیم وارد سیستم تنفسی ما شود .حال شاید برایتان سوال باشد که به چه صورت این موضوع امکان پذیر است؟
بهترین روش برای انجام این کار ، این خواهد بود که ما یک طرف شلنگ را در گلویی باک قرار میدهیم ، سپس سر دیگر آن را درون ظرفی که می‌خواهیم در آن بنزین بریزیم، می‌گذاریم . سپس دست خود را دور شلنگ گرفته و بر روی درب ظرف می‌گذاریم. بعد از لا به لای انگشتان درون ظرف فوت می‌کنیم تا با ایجاد فشار هوا، بنزین به سمت ظرف سرازیر شود. در این روش نه بنزین به داخل دهان ما ریخته می‌شود و نه با استشمام بخار آن صدمه به دستگاه تنفسی خود وارد می‌سازیم. این در واقع بهترین راه کشیدن بنزین از باک ماشین است. در اخر می‌بایست شلنگ را از داخل باک بنزین بیرون کشیده، بالا گرفته تا کل بنزین موجود در شلنگ درون ظرف ریخته شود.

نحوه بنزین کشیدن از خودرو

استفاده از پمپ‌های دستی نیز بهترین روش برای کشیدن بنزین از باک خودرو است. در این حالت شما باید ابتدا لوله پمپ را داخل گلویی باک وارد کنید و سپس لوله دیگر تلمبه را درون ظرف قرار دهید. بعد باید به کمک این پمپ تلمبه بزنید تا بنزین به راحتی از مخزن وارد ظرف شود. توجه کنید که باید ابتدا شلنگ داخل باک را خارج نمایید . روش دیگری برای بنزین کشیدن از خودرو وجود دارد که در این روش نیاز به دو شلنگ داریم. یک شلنگ را به درون باک فرستاده تا به طور کامل وارد باک شود و آن سر شلنگ را در ظرف قرار دهید. سپس شلنگ دوم را به آرامی و تا نصفه درون باک بفرستید. اکنون با دمیدن و ایجاد هوا به شلنگ دوم بنزین از شلنگ اول به مخزن جاری خواهد شد. البته کشیدن بنزین از خودرو، میتواند از سمت کاپوت و موتور هم صورت گیرد. اما باید این نکته را عنوان کرد که این روش در خودروهای مختلف، متفاوت است . همچنین در صورت که تجربه و دانش فنی کافی ندارید، سعی کنید از این روش استفاده نکنید. زیرا این کار ریسک بالایی دارد و ممکن است با ریختن بنزین روی استارت خودرو ، حادثه ای ایجاد شود و یا اینکه با باز کردن بست شلنگ‌ها، نتوانید آن را همانند روز اول ببندید. در این حالت بنزین نشت کرده و در زمان حرکت روی موتور، سبب آتش سوزی خواهید شد .

نحوه بنزین کشیدن از خودرو
نحوه کشیدن بنزین از موتور پراید

برای کشیدن بنزین از کاپوت یا همان موتور پراید، در ابتدا می بایست کاپوت را باز کرده و سپس شلنگ رفت بنزین را پیدا کنید. در پراید کاربراتوری شلنگ بنزین رفت در زیر ریل سوخت قرار گرفته که از صافی بنزین عبور می‌کند. حال باید شلنگ بالایی را باز نمایید. توجه داشته باشید که در حالت عادی مقداری بنزین بیرون می‌ریزد. اگر بنزین بیشتری لازم دارید، باید از سمت شلنگ پایین فوت کنید تا بنزین بیشتری خارج شود.

نحوه بنزین کشیدن از موتور پراید انژکتور

برای کشیدن بنزین از موتور پراید انژکتوری ابتدا کاپوت را باز کرده ، سپس در زیر منیفولد هوا، در سمت راست موتور ، شلنگ بنزین را بیابید. ( این شیلنگ به قطعه‌ای برنجی رنگ متصل است ) اکنون آن را از جای خود خارج کرده و سپس درون ظرف قرار دهید. سپس کلید ماشین را باز نمایید تا برق به پمپ بنزین رسیده و از سمت باک به سمت موتور بنزین تزریق شود. در این حالت بنزین از آن لوله بیرون می‌ریزد. در هربار به مقدار معینی و البته نسبتا کمی بنزین خارج خواهد شد، لذا برای پر کردن ظرف، می‌بایست این عمل را چندبار تکرار نمایید.

نحوه بنزین کشیدن از خودرو

در خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند و پژو پارس، شلنگ رفت بنزین از سمت تسمه تایم وصل شده است به ریل سوخت روی منیفولد هوا.

در پژو ۲۰۶ شلنگ بنزین از پشت منیفولد زیر منبع آب متصل شده است به ریل سوخت. با انبردست یا دوسو سوکت را بیرون بکشیدشلنگ را داخل ظرف قرار دهید و اگر کوچک بود یک مقدار شلنگ سر آن وصل کنید. حال سوئیچ را باز کنید و بعد از چند ثانیه ببندید. سپس دوباره باز کنید و به اندازه ای که می خواهید این کار را تکرار کنید .

در پژو ۲۰۶ تیب ۵ یکبار سیم از مثبت باتری وصل کنید به سوکت کوئل دوبل و جابه جا کنید تا یکی برق وصل کنه به پمپ بنزین ، و اگر نشد با سیم از مثبت باتری به بی اس آی بغل شاسی به یکی از سوکت ها برق بدهید . مراقب باشید به سیم استارت برق ندهید . سوکت ها را بیرون نکشید ، از روی فیوز وصل کنید و تا حد ممکن این کار را انجام ندهید ممکن است سیمکشی یا کامپیوتر خودرویتان ایراد پیدا کند .

در پژو و سمند و ۲۰۶ تیپ ۲ همان حالت اول خیلی راحت و کم خطر خواهد بود ، ولی اگر صورت نگرفت ، سوئیچ را باز کنید و با یک سیم از مثبت باتری به سیم کوچک اویزان شده کوئل دوبل ساژم وصل کنید .

در پراید آنژکتوری شلنگ بنزین را بیرون بکشید ومی توانید همان سوئیچ را باز و بست کنید یا اینکه سوئیچ را باز بگذارید . و یا اینکه از جعبه فیوز سه تای فیوز وسطی را قطع و وصل نمائید . فقط توجه داشته باشید بنزین روی استارت نریزد

در پراید کاربراتوری به یک پمپ باد نیاز دارید تا از یک طرف باد بگیرید و از طرف دیگر بنزین بیرون می آید . فقط احتیاط کنید بنزین روی استارت نریزد .

تمام موارد و روش های گفته شده بهتر است فقط در مواقع اضطراری انجام شود . لذا همیشه سعی کنیم امپر بنزین را چک کنیم یا با خود بنزین به همراه داشته باشیم ، تا در این موقعیت ها قرار نگیریم .

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *