مقایسه سراتو کره ای با نسخه مونتاژ شده

مقایسه سراتو کره ای با نسخه مونتاژ شده

مقایسه سراتو کره ای با نسخه مونتاژ شده

محصولات کره ای جز محبوب ترین برند های خودرو سازی در بین ما ایرانیان هستند. برخی خودرو ها همچون کیا سراتو، هیوندا سوناتا، کیا سورنتو و… اما یکی از سدان های جذاب کیا که بیش از ده سال در خیابان های ایران تردد دارد سراتو می باشد. سراتو که در جهان با نام کیا فورته شناخته میشود در ابتدای حضورش در ایران بصورت وارداتی از کره وارد میشد، که رفته رفته با توجه به توافقات صورت گرفته، کمپانی کیا مونتاژ این سدان را به شرکت سایپا سپرد. بهتره کم کم به سراغ اصل موضوع بپردازیم. مقایسه تفاوت ها و شباهت های سراتو های وارداتی با مونتاژی های سایپا…!

در نگاه اول میتوان به راحتی تفاوت سایز رینگ سراتو کره ای با مونتاژی را تشخیص داد. کاری که خودرو سازان داخلی تبحر خاصی در آن دارند. سر اگزوز استیل هم یکی دیگر از تفاوت های ظاهری بین این دو سدان می باشد، که این سر اگزوز، باعث ایجاد نمایی جذاب و جوان پسندانه تر در نمونه وارداتی شده است. در سراتو های وارداتی لامپ های ترمز در هر دو قسمت چراغ وجود دارد. یکی بر روی چراغ روی گلگیر و دیگری در جوار آن روی چراغ صندوق عقب، که این موضوع در سراتو های مونتاژی به یک لامپ برای خطر راست و یک لامپ برای خطر چپ محدود شده است. در داخل کابین تفاوت ها در کیفیت قطعات می باشد. هر چند نو بودن حس لذت بخشی را به سرنشینان میدهد اما نمیتوان به راحتی از تفاوت کیفیت ها گذشت.

سراتو کره ای

در نسخه سراتو کره ای کیفیت چرم فرمان، کلید های روی فرمان و سایر ادوات به خوبی احساس میشود اما متاسفانه در نسخه مونتاژی کیفیت این قطعات به شدت پایین تر است. در بخش امکانات رفاهی هم نمونه ی سایپایی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. نبود سیستم کنترل پایداری، آینه فتوکرومیک و کم شدن ایربگ ها از ده به دو عدد از جمله ابتکارات سایپا برای لو آپشن کردن این سدان کره ای بوده است. همچنین سراتوی وارداتی در هر دو نسخه از آپشن آینه های جمع شونده به صورت برقی نیز بهره می برد که این آپشن نصیب نمونه ی سایپایی نشده است. در بخش فنی هر دو نمونه از پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۵۴ اسب بخار بهره می برند.

سراتو کره ای

همچنین سایپا یک نسخه ی دیگر را با موتور ۱/۶ لیتری به بازار عرضه کرده است که با تولید ۱۲۴ اسب بخار قدرت، دست خریداران را برای انتخاب باز بگذارد. طبق معمول سایپا این بار هم سنت شکنی نکرده و با حذف ترمز های دیسکی عقب و جایگزین کردن ترمز کاسه ای، خط ترمز طولانی تری را برای سراتوی مونتاژی به ارمغان آورده است…! در مجموع اگر بخواهیم به نتیجه ای کلی برسیم از لحاظ ظاهری به جز چند نمونه کوچک که در ابتدا با هم خواندیم تغییرات دیگری وجود ندارد. یک سری آپشن های کاربردی هم که سایپا از روی نمونه های مونتاژی برداشته است. همچنین در بخش ایمنی نیز به لطف کم شدن هشت ایربگ، ترمز کاسه ای و نبود سیستم کنترل پایداری ایمنی نمونه ی مونتاژی نسبت به نسخه وارداتی بسیار پایین تر است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *