معرفی و بررسی سهند سایپا

معرفی و بررسی سهند سایپا

معرفی و بررسی خودرو جدید سهند سایپا

شاید شما هم تبلیغات محصول جدید سایپا را در بیلبورد های سطح شهر مشاهده کرده باشید. این خودرو بر پایه شاسی و پلتفرم تیبا و ساینا طراحی شده است و به نوعی نسخه ی سدان اطلس محسوب می شود.

طراحی ظاهری سهند سایپا

با اولین نگاه ستون های اتاق ساینا به چشم میخورد. متاسفانه بعد از چندین سال هنوز طراحی بدنه بصورت جدی به روز رسانی نشده و مهندسان سایپا به تغییرات در چراغ ها، کاپوت و صندوق عقب بسنده کرده اند. از لحاظ ابعاد، پهنای سهند هم سایز برادر بزرگتر خود یعنی ساینا می باشد اما طول خودرو کمی کشیده تر از ساینا شده است. این سدان جدید در قسمت عقب شباهت های زیادی به ساینا دارد و اگر طرح کشیده چراغ ها را در نظر نگیریم، تفاوت خاصی ایجاد نشده است. در نمای جلو، خطوط روی کاپوت و چراغ های کشیده شده تا گلگیر ها نمای نسبتا زیبایی را به بیننده القا میکند.

طراحی داخلی سهند سایپا

با ورود به داخل کابین، با داشبوردی جدید مواجه میشویم. دریچه های تهویه مطبوع مدرن شده و طرح دو رنگ داشبورد یکی از جلوه های خاص سهند می باشد. جنس داشبورد، هرچند از لحاظ کیفیتی اصلا قابل قبول نیست ولی چاره چیست؟! مانیتور هفت اینجی در کنار صفحه کیلومتر جدید از دیگر تغییرات اساسی در کابین سهند نسبت به ساینا می باشد.

امکانات رفاهی و آپشن ها 

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی سهند میتوان به سیستم BSD یا تشخیص نقطه کور، سانروف برقی، سنسور باران، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب، آینه‌های کناری تاشو برقی همراه با گرمکن و چراغ راهنما، صندلی برقی راننده به همراه گرمکن و ... اشاره کرد. همچنین، دو ایربگ، تریم داخلی دو رنگ (سفارشی)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان دی‌کات هیدرولیکی، فرمان دی‌کات برقی (سفارشی)، سنسور فشار باد تایر، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، خروجی 12 ولت، صندلی 6 حالته دستی راننده، صندلی 2 حالته برقی راننده (سفارشی)، صندلی راننده با گرمکن (سفارشی)، صندلی عقب با ایزوفیکس، روکش پارچه‌ای صندلی، روکش چرم صندلی (سفارشی)، چراغ دی لایت و اتولایت، سنسور عقب برای این سدان قابل سفارش می باشد.

سهند سایپا

مشخصات فنی سهند سایپا

در بخش فنی نیز همچون بقیه محصولات داخلی که تنوع خاصی ندارند سهند هم از همان موتور m15 تیبا بهره می برد. دریچه گاز این خودرو بطور استاندارد برقی شده و طبق گفته مهندسان سایپا قدرت این خودرو کمی بیشتر از تیبا و ساینا می باشد. پیشرانه سهند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل میکند. یکی از نکات منفی سهند وزن سنگین آن می باشد. این خودرو با ۱۲۲۰ کیلوگرم وزن حدود ۱۷۰ کیلوگرم از ساینا سنگین تر می باشد و حتی وزن آن از خودرویی مثل سورن پلاس هم بیشتر شده است! سایپا احتمالا سهند را با دو مدل گیربکس مختلف اتوماتیک cvt و دنده دستی پنج سرعته به بازار عرضه خواهد کرد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *