تست و بررسی بنز AMG GT53 خودروی فوق جذاب!

تست و بررسی بنز AMG GT53 خودروی فوق جذاب!

بررسی مرسدس بنز AMG GT53 مدل 2020 در ایران

تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز، این بار به سراغ یکی از بنزهای خفن وارداتی رفته که در عین اینکه اسپرت و خفن است، جنتلمن و خانوادگی هم محسوب می شود. دوستان و همراهان عزیز وبسایت آی آر لوکس کارز، این شما و این هم بنز AMG GT53 مدل 2020 که مهمان این مقاله تخصصی ماست.

معرفی کوتاه از بنز AMG GT53

نسخه های AMG GT53. 63 , 43 نسخه های سدان از سری خودروهای اسپرت GT هستند که به جای دو صندلی، چهار صندلی دارند و به صورت چهار درب در بازار عرضه می شوند. یعنی همه از یک خانواده هستند. در حال حاضر ما نسخه GT53 را در اختیار داریم که همانند برادر بزرگترش GT63 وحشی و درنده است اما موتور به مراتب ضعیف تری دارد.

بنز AMG GT53

مشخصات فنی AMG GT53

شرکت بنز علاقه مندان به برند AMG را خوب می شناسد، به همین خاطر هیچوقت این محصولات موتور ضعیفی ندارند، پس این نسخه نیز مجهز به موتور قدرتمند 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژ است که می تواند 429 اسب بخار قدرت و 521 نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته این مدل دارای یک اینترکولر، سوپرشارژ الکتریکی و یک موتور الکتریکی کوچک نیز می باشد. تمام این قدرت و گشتاور موتور از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0-100 کیلومتر برساعت بنز AMG GT53 فقط 4.1 ثانیه است که واقعا شتاب قابل قبول و خیره کننده ای است. و در مورد مسئله مصرف سوخت باید عرض کنم که ، این خودرو بصورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر فقط 11 لیتر، در بزرگراه 9.5 لیتر و در شهر هم 12 لیتر بنزین 9.5 می سوزاند. همچنین این نسخه از AMG چهاردرب و کوپه محسوب می شود. نسخه GT53 مثل اکثر مدل های بنز GT دارای فناوری چهارچرخ محرک یا 4matic نیز می باشد قیمت آن نیز از 103 هزار دلار تا 128 دلار متغیر است.

امکانات ایمنی بنز AMG GT53

نوربالای خودکار، سنسورهای پارک، سیستم هشدار قبل از برخورد ، هشدار نقاط کور ، هشدار ترافیک ، کنترل در سراشیبی و سرازیری ایربگ راننده و سرنشین ، ایربگ زانویی ، ایربگ پرده ای عقب و جلو ،کروز کنترل تطبیقی ، کنترل فشار باد تایر ، کنترل پایداری ، کمک ترمزاضطراری ، سیستم تماس اضطراری ، سیستم هشدار خروج از خط ، فرمان برقی کنترل کشش ، تشخیص خستگی راننده ، کپسول آتش نشانی ، حفاظت از عابر پیاده ،

بنز AMG GT53

امکانات رفاهی سرگرمی بنز AMG GT53

دوربین 360 درجه ، سیستم ناوبری ، کمک پارک جلو و عقب ، کمک پارک اتوماتیک ، سنسور و دوربین عقب سنسور باران ، گرمکن صندلی جلو و عقب ، ورود و استارت بدون کلید ، 5 پورت usb ، تشخیص علائم و تابلوهای راهنمایی رانندگی ، آینه های الکتروکروماتیکی ، درب عقب برقی ، اطلاعات ترافیکی زنده ، تهویه صندلی جلو ، شارژر بی سیم، سیستم صوتی هارمن کاردون، سقف پانوراما ، صندلی جلو باتنظیم برقی و حافظه ، کنترل آب و هوا ، هدآپ

طراحی ظاهری و ابعاد خودرو AMG GT53

مرسدس بنز AMG GT53 مدل 2022 دارای ابعادی به این ترتیب است : 5059 میلیمتر طول ، 1953 میلیمتر عرض و 1455 میلیمتر ارتفاع است. از نظر ظاهری هم این خودرو در همان نگاه اول ، شکل تهاجمی و خشنی دارد. ظرافت در طراحی آن به خوبی احساس می شود. در نمای جلو ، شما شاهد یک سپر با انحنای زیبا در قسمت ورودی های هوا هستید و یک جلو پنجره دندانه ای شکل بزرگ که انگار چراغ ها با آن ظاهر نوک تیزشان، از دو طرف به این جلوپنجره فشار وارد می کنند. در وسط این جلوپنجره لوگوی بزرگ مرسدس بنز قرار دارد و یک لوگوی کوچک نیز در بخش بالایی آن نصب شده که دوبار یادآوری کند که سازنده این چهره چه برندی است؟! از نمای بغل، شما همان چهره تهاجمی را از جلو تا انتها مشاهده می کنید. البته نمای بغل کمی تداعی کننده ظاهر CLS نیز می باشد که چندان هم بی راه نیست و نقاط مشترکی بین این دو کلاس وجود دارد. نمای بغل را رینگ های 21 اینچی و انحنای سقف به سمت صندوق عقب زیباتر کرده است.در نمای عقب شما دو چراغ باریک را مشاهده می کنید و صندوق عقبی که شیشه به آن متصل است که اصطلاحا به اینها ناچ بک می گویند روی درب صندوق عقب نیز، یک طرف لوگوی AMG و طرف دیگر GT53 نوشته شده و در وسط صندوق لوگوی بنز قرار دارد. چیزی که بیشتر از همه نظر من را در بخش عقبی جلب کرد، اسپویلر و دیفیوزر جذاب آن بود که اگزوز دبل، و گرد این حس اسپرت بودن را در آن دوچندان کرد.

بنز AMG GT53
بنز AMG GT53

طراحی داخلی آن چطور است؟

ترکیب زیبایی در کابین این هیولای 6 سیلندر بنز AMG GT3 قرار دارد. صندلی ، فرمان و بخشی از داشبورد تماما از چرم کرم پوشیده شده است. بیشتر ازهرچیزی در کابین فرمان D شکل مخصوص AMG خودنمایی می کند که کلیدهای میانبر به خوبی روی آن قرار گرفته است. کنسول میانی پر از کلیدهای مختلف است. راننده حس می کند داخل هواپیما نشسته تا یک خودرو! شیفتر دنده خلبانی ، کلیدهای پرشمار و یک کنسول بزرگ در وسط قرار گرفته و کنسولی که در ادامه به سمت داشبورد می رود. شما در این خودرو می توانید نشانه های AMG را بیشتر ببینید. چهار حلقه فلزی که نقش دریچه های هوای مطبوع را دارند و چشم نوازی می کند. کمی بالاتر نیز یک صفحه نمایش 12.3 اینچی قرار دارد که ویژه سیستم اطلاعات و سرگرمی است و در ادامه یک صفحه دیجیتال، وظیفه نمایش سرعت و دورموتور و دیگر بخش ها را برای راننده ایفا می کند.

تجربه رانندگی بنز AMG GT53

شاید سوار شدن بر یک بنز AMG GT3 به اندازه سوار شدن بر روی یک جنگنده F5 هیجان داشته باشد. قرار است که موتور 6 سیلندر 3 لیتری پر سروصدایی را استارت بزنیم. داخل خودرو که مینشینیم حس اسپرت در عین لوکس بودن شما را فرا میگیرد همه چیز در کنترل راننده اس. علاوه بر دسترسی راحت به کلیدهای کنسول و روی داشبورد، کلیدهای میانبر و کلیدهای روی درب هم کار راننده را آسان کرده است. تنظیم صندلی کار سختی نیست ، کلیدهای روی درب در تمام جهت صندلی را جابه جا میکند ، حتی راننده می تواند گودی کمر را هم برای خود تنظیم کند.

بنز AMG GT53

برای سرنشین جلو به اندازه کافی جا هست و برای سرنشین عقب هم به همان اندازه جا گذاشته اند منتهی کمی کنسول میانی طویل است و این شاید کمی مزاحمت ایجاد کند. البته که تمام صندلی ها اسپرت هستند و یک حس خوبی به آدم می دهد.جالب است بدانید بنز برای فضای بار بیشتر، گزینه ای با عنوان جمع کردن صندلی عقب به سمت جلو تعبیه کرده که فضای بار صندوق عقب را بیشتر می کند کیفیت تمام متریال داخلی ، آن طور که ما بررسی کردیم ، از عالی، عالی تر است. استارت را که میزنید صدای غرش موتور به گوش می رسد ولی شما برای تنظیم صدای اگزوز نیز می توانید تنظیمات را تغییر دهید و صدای اگزوز را اسپرت یا معمولی کنید. البته این تنظیمات فقط مختص اگزوز نیست، قبل از حرکت می توانید تنظیم جعبه دنده را روی اسپرت، اسپرت پلاس یا منوآل بگذارید یا حالت رانندگی را روی اسپرت، اسپرت پلاس یا کامفورت بگذارید. به هر حال از آنجایی که ما عاشق هیجان هستیم، تمام تنظیمات را روی حالت اسپرت پلاس و اگزوز را روی حالت اسپرت می گذاریم حالا وقت تست سرعت، شتاب و هندلینگ است. پا را که روی پدال گاز فشار می دهید، خودرو مثل موشک پرتاب می شود و ظرف مدت کمی، شما را به سرعت باورنکردنی 100 کیلومتر بر ساعت می رساند البته این ابتدای ماجراست چرا که در همان ابتدا، سیستم پیشرفته EQ boost چنان گشتاور و سرعت را افزایش می دهد که شما را مجبور به کم کردن سرعت می کند.

در سرعت های بالا ، چیزی که اتفاق میوفتد شما را بیشتر به وجد میاورد، از جمله اینکه به هیچ وجه شما افت شتاب نخواهید داشت و روند شتابگیری کند نخواهد شد، بلکه شدت بیشتری هم خواهد داشت، فرمان آن کمی سفت می شود و روی هندلینگ تاثیر مثبت می گذارد. البته یک تاثیر مثبت هم، سیستم های پیشرفته بنز در بخش فنربندی و سیستم تعلیق روی هندلینگ می گذارد. کوچکترین اجازه ای به خودرو نمی دهد که از مسیر اصلی خود خارج شود. نکته آخر در مورد سیستم ترمز و سنسورهای کمک راننده است که بنزبه بهترین نحو ممکن چیزی که شایسته یک خودرو 100 هزار دلاری باشد را به اجرا در آورده و حتی کوچکترین کم و کاستی در آن دیده نمی شود باشد که همه از جمله سازندگان این بنز رستگار شویم!

عکاس : فرید عابدی

با تشکر از دانیال توکلی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *