تست و بررسی بی ام و 640i گرن کوپه 2017

تست و بررسی بی ام و 640i گرن کوپه 2017

بررسی بی ام و 640i گرن کوپه 2017 در ایران

سلام خدمت همه خوانندگان و مخاطبان این مقاله و وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز! در این مقاله ما قرار است به تست و بررسی بی ام و 640i یکی از برترین خودروهای موجود در کشور بپردازیم. البته ناگفته نماند که ما پیشتر در یک مقاله مجزا به بررسی بی ام و 650 نیز پرداخته بودیم که نسبتا از نظر فنی از مدل 640 قوی تر است اما این نکته را باید در نظر داشت که هر خودرویی، برتری های خاص خود را نسبت به بقیه دارد پس با هم به ادامه مقاله و بررسی ویژگی های این بی ام و میپردازیم.

تفاوت بین بی ام و 650 و 640 :

گفتیم که در مقاله قبلی به طور کامل با نسل جدید یعنی نسل سوم بی ام و سری 6 پرداختیم. گفتیم که این خودرو توسط یک جوان خوش ذوق ایرانی، نادر فقیه زاده، با الگو از کوسه سفید طراحی شده است. اما حالا میخواهیم به تفاوت بین دو نسخه تازه وارد به ایران بپردازیم که دو بی ام و در چه بخش هایی با هم تفاوت دارند. ولی قبل از آن کمی با بی ام و 640i که در دست ماست اشنا می شویم

بی ام و 640i

معرفی بی ام و 640i گرن کوپه حاضر در تست و بررسی

این نسخه از بی ام و مثل تمام سری 6 های موجود در بازار بین سال های 2011 تا 2018 تولید می شد. نسخه ای که در دست ماست مدل سال 2017 است. که تقریبا جز آخرین بی ام و سری 6های موجود در بازار جهانی است. این بی ام و دارای یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژ است که میتواند 315 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور تولید کند. که از این نظر نسبت به بی ام و 650 موتور ضعیف تری دارد. همین موتور اصطلاحا ضعیف تر مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را به 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش داده که نسبت به بی ام و 650 کمتر است.

همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر برساعت 640 حدود 5.4 ثانیه است که نسبت به بی ام و 650 زمان بیشتری را میخواهد که به سرعت دلخواه برسد. نکته جالب اینجاست که نسخه کانورتیبل 640 هم شتاب بیشتری دارد و هم مصرف سوخت آن کمتر است که شاید به خاطر وزنی است که سقف فلزی روی آن ایجاد می کند. بی ام و 640 گرن کوپه دارای 4876 میلی متر طول ،1879 میلی متر عرض و 1346 میلی متر ارتفاع است که نسبت به بی ام و 650 کمی کوچکتر است.

جعبه دنده این بی ام و جذاب، یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با حالت دستی یا تیپ ترونیک است که بصورت دلخواه می توانید روی حالت دستی تنظیم کنید و از گازدادن و دنده انداختن لذت ببرید. مدل 2017 این خودرو بصورت دیفرانسیل عقب است اما مشتری می تواند دیفرانسیل جلو یا بصورت چهارچرخ محرک را انتخاب کند که شامل هزینه های بیشتر می باشد ولی ما پیشنهاد میکنیم که حالت چهارچرخ محرک یا XDrive را انتخاب کنید.

امکانات ایمنی بی ام و 640i گرن کوپه 2017 

چهار چرخ دیسکی با ترمز ضدقفل، کمک ترمز ،کنترل ترمز سر پیچ ها ، توزیع الکتریکی ترمز ، ترمز دستی الکترونیکی، کروز کنترل ، ترمز اضطراری ، کنترل پایداری ، فرمان برقی ، کنترل کشش ، ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ جانبی و در کل 8 ایربگ، ایربگ زانویی ، سیستم هشدار برخورد از جلو ، کنترل پایداری پویا یا DSC ، شوینده چراغ جلو ، کنترل زاویه چراغ جلو ، سنسور غروب ، هولدر ، نشانگر فشار باد تایرها، کمک پارک راننده ، سنسور فاصله پارک ، رادار کنترل فاصله پارک جلو ، دوربین و رادار کنترل فاصله پارک عقب ، سیستم تعلیق جلو جناغی ، عقب چند اتصالی

امکانات رفاهی- سرگرمی بی ام و 640i گرن کوپه 2017 

ورود و استارت بدون کلید ، ورودی HD با ظرفیت 200 گیگ ، در باز کن پارکینگ ، آینه با حافظه ، صفحه نمایش چند رسانه ای ، سیستم ناوبری ، کامپیوتر سافاری ، پریز برق 12 ولت ،فناوری تله ماتیک ، تبدیل متن به گفتار و گفتار به متن ، سیستم فعال سازی صوت ، شبکه وای فای ، شارژر بی سیم ، فرمان چرم ، آینه ها گرمکن ، سانروف ، سنسور باران ، برف پاک کن خودکار ، 9 بلندگو و سیستم صوتی هارمن کاردن ، تهویه چهارگانه و مجزا برای 4 سرنشین

تجربه رانندگی با بی ام و 640i گرن کوپه

از نظر طراحی و استایل این خودرو واقعا در حد یک بی ام و جذاب آلمانی است. باواریایی کوسه مانند، که طراح آن یک ایرانی خوش ذوق است. نادر فقیه زاده ظرافت را در کنار استایل حجیم به این خودرو داده است. نمای جلو کاملا تداعی کننده یک کوسه وحشی است که قصد حمله به شکار را دارد. به بی ام و 640 ، گرن کوپه می گویند چون، هم چهار درب هست، هم حالت کوپه دارد و در قسمت درب ها، خبری از قاب شیشه وجود ندارد. یعنی شبیه به خودروهای معمولی نیست که شیشه دارای قاب دور باشن.چراغ ها و جلوپنجره به طور خاصی تهاجمی طراحی شده اند.

شاید گفتن اینکه چقدر این خودرو جذاب است در جملات و کلام خلاصه نشود. در نمای بغل شما همان ظرافت و خوش فکری طراح را می توانید مشاهده کنید. کاپوت نسبتا درازی که در ادامه به یک سقف قوسی شکل منتهی می شود، این انحناها با انسان حرف میزند. و درادامه این انحنا به یک صندوق با ارتفاع بلند و طول کوتاه مواجه می شوید که حالت کوپه به آن داده است. در نمای عقب، شما با یک جفت چراغ روبرو می شوید که بخشی از آن روی صندوق قرار دارد و یک چراغ باریک دیگر که زیر چراغ اصلی قرار گرفته است. قسمت جذاب، اگزوزهای گرد هستند که دو طرف سپر قرار دارند و یک لوگوی زیبای بی ام و که وسط صندوق است. همه چیز به همین طراحی خارجی خلاصه نمی شود و در بحث طراحی داخلی، خودرو به همان اندازه جذاب است.

یکی از زیباترین طراحی های داخلی در بین بی ام و ها را دارد. درب ماشین که باز میکنید گویی میخواهید وارد کابین خلبان جنگنده شوید. پر از آپشن ، پر از کلیدهای متنوع برای راحتی کار، فرمان چرم صفحه کیلومتر دیجیتال با رنگبندی جذاب، صفحه نمایش چند رسانه ای با کیفیت HD کلیدهای میانبر روی فرمان ، کلیدهای وسط کنسول ، کلیدهای کنار دسته دنده و کلی کلیدهای متنوع با دیزاینی خاص و منحصر به فرد در کنار هم قرار گرفته اند. این خودرو همچنین فرمان و صندلی M پکیج نیز هست که به جذابیت های آن افزوده است. تمام این کلیدها و آپشن ها روی یک داشبورد تمام چرم و شیک با طراحی زیبا قرار گرفته اند که چشم هیچ بیننده ای از روی آن برداشته نخواهد شد. بعلاوه اینکه وقتی یک موسیقی باکیفیت از سیستم صوتی هارمن کاردن آن به گوش شما برسد و شما را از خود بی خود کند.

البته خیلی از کارشناسان معتقدند که صندلی های عقب خیلی فضای مناسبی برای افراد قد بلند نیست اما در هر صورت خودروی نسبتا بزرگ و جادارای است. با این حال ما به سراغ استارت این خودرو میرویم ، فقط قبل از آن کمربند را میبندیم، این نکته را هم بگویم که کمربند پیش کشنده است، یعنی بعد از بسته شدن، بصورت خودکار کمی سفت می شود. روی دکمه استارت که بزنید صدای غرش موتور 6 سیلندر 3 لیتری به گوش می رسد. برای به دست آوردن حداکثر قدرت و سرعت این خودرو باید آن را روی حالت اسپرت پلاس و دسته دنده را روی حالت S قرارداد و ما همین کار را هم کردیم. پا را که روی پدال گاز فشار می دهیم شتاب باورنکردنی کوسه باواریایی ما را به صندلی میچسباند و صدای اگزوز نیز این لذت را دوچندان می کند. خودرو با سیستم تعلیق فوق العاده طراحی شده که به هنگام عبور از روی پستی بلندی های وسط خیابان به نرمی عبور میکنید حتی با سرعت زیاد! یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن هندلینگ بسیار عالی است که در کنار فرمان برقی به راننده حس اطمینان می دهد. البته حس اطمینانی که ما از آن صحبت میکنیم شامل 4 چرخ دیسکی ضدقفل، کنترل پایداری الکترونیکی ، فرمان برقی حساس به سرعت و 8 ایربگ است که حداقل تا سرعت 150 کیلومتر بر ساعت خاطر شما را راحت خواهد کرد. در ضمن این بی ام و دارای یک سری سنسور حسگرهایی جهت کنترل خودرو قبل از برخورد است که امیدواریم هیچوقت این اتفاق برای کسی نیوفتد. شما تا زمانی که مثل ما سوار این خودرو نشوید، نمی توانید متوجه شوید که چه خودروی منحصر به فردی است.

زیبا، جذاب ، طراحی و ارگونومی فوق العاده، موتور کم مصرف و پرقدرت، ایمن و محکم و هرچیزی که شما بخواهید دارد. امیدواریم یک این بی ام و 640 گرن کوپه قسمت شما هم بشود

با تشکر از شرکت گذرخودرو

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *