مقایسه و بررسی دیگنیتی پرایم با لاماری ایما

مقایسه و بررسی دیگنیتی پرایم با لاماری ایما
مقایسه دو خودرو دیگنیتی پرایم و لاماری ایما

امروز با مقایسه دو کراس اوور چینی که جدیدا وارد بازار ایران شدن در خدمت شما خواهیم بود. دیگنیتی پرایم که توسط شرکت بهمن موتور وارد کشور شده در مقابل لاماری ایما قرار گرفته است. دو خودرویی که انقلاب طراحی چینی ها را در صنعت خودروسازی به دنیا نشان می دهند. هرچند که چینی ها از لحاظ طراحی فاصله زیادی با خودروسازان بزرگ دنیا دارند اما با نگاهی به گذشته ی آنها میتوان پیشرفت چشمگیر و قابل تحسین آن ها را در دهه اخیر به وضوح مشاهده کرد.

طراحی ظاهری دیگنیتی و لاماری

در این قسمت ابتدا به بررسی لاماری میپردازیم. در بخش جلو اولین نکته ای که بسیار چشمگیر می باشد، جلو پنجره ی بزرگ این کراس اوور است. بخش اعظمی از سپر توسط همین جلوپنجره اشغال شده که در گوشه های آن میتوان چراغ های جلو را نیز مشاهده کرد. دی لایت های لاماری بطور جذابی مابین کاپوت و سپر قرار گرفته که به تنهایی چهره ی این کراس اوور چینی را اخمو جلوه می دهند. در بخش عقب، چراغ های بهم پیوسته را مشاهده میکنید، که این روز ها در اکثر خودرو های چینی دیده میشود.

در مجموع لاماری ایما از زاویه روبرو چه از جلو و چه از عقب طراحی نسبتا قابل قبولی را دارد اما هنگامی که از بغل به این خودرو نگاه میکنیم قسمت کاپوت آن کمی گرد به نظر میرسد. در مقابل دیگنیتی پرایم که رقیب سر سختی را در مقابل خود میبیند از لحاظ طراحی در قسمت جلو پخته تر عمل کرده است. چراغ های جلو از لحاظ جای گیری با جلوپنجره ی این‌ کراس اوور کاملا هماهنگ هستند.

لاماری ایما
دیگنیتی پرایم

همچنین استیل زیر سپر که دو مه شکن را بهم متصل کرده است زیبایی خاصی را به چهره دیگنیتی افزوده است. طراحی کوپه مانند دیگنیتی که به نوعی کپی برداری از محصولات آلمانی همچون BMW X4 می‌باشد به خوبی انجام شده و از نمای بغل چهره ی زیبا تری را نسبت به رقیب خود دارد. در قسمت عقب دیگنیتی همانند رقیب خود از چراغ های بهم پیوسته بهره می برد که در کنار دیفیوزر سپر و دو سر اگزوز، زیبایی خاصی را به رخ میکشد. در مجموع طراحی دیگنیتی نسبت به لاماری در این بخش بهتر بود که دیگنیتی بخش اعظمی از آن را مدیون طراحی کوپه مانندش می باشد.

طراحی داخلی

در طراحی داخلی این بار لاماری پیروز رقابت است. طراحی داشبورد لاماری به روز تر از دیگنیتی می باشد. دو نمایشگر بزرگ که یکی برای اطلاعات و سرگرمی و دیگری برای صفحه کیلومتر تعبیه شده اند از جمله نکات مثبت در کابین لاماری می باشند. دسته دنده الکترونیکی و دریچه های تهویه مطبوع دایره ای شکل از دیگر نکات مثبت در کابین لاماری ایما می باشند. در مقابل دیگنیتی تقریبا هیچ حرفی در برابر هموطن خود ندارد و از نکات مثبت کابین میتوان به چرم مصنوعی بکار رفته در درب ها و فرمان زیبای آن اشاره کرد.

دیگنیتی پرایم
لاماری ایما
مشخصات فنی دیگنیتی و لاماری

طبق کاتالوگ و روی کاغذ لاماری از رقیب خود قوی تر به نظر میرسد. لاماری ایما به کمک موتور ۱/۵ لیتری چهار سیلندر که مجهز به توربوشارژر نیز می باشد، توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت را دارد. این قدرت از طریق یک گیربکس هفت سرعته ی دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل میشود که نتیجه ی آن شتاب صفر تا صد ۱۰/۵ ثانیه شده است. در مقابل دیگنیتی هم از موتور چهار سیلندر ۱/۵ لیتری استفاده میکند که به کمک توربوشارژ قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار را از طریق گیربکس cvt به چرخ های جلو منتقل میکند. شتاب صفر تا صد دیگنیتی حدود ۱۳ ثانیه و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر ۷/۳ لیتر بصورت ترکیبی می باشد که حدود ۰/۲ لیتر کمتر از لاماری است.

امکانات رفاهی

هر دو خودرو در این قسمت یک سری آپشن های مشترک همچون ایربگ‌های سرنشینان جلو به اضافه ایربگ‌های جانبی، کنترل سرعت در شیب (HDC)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید عقب، سنسور نور، دی‌لایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، مالتی‌مدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، کروز کنترل، سقف پانوراما و کی‌لس استارتر دارند. در این بخش دیگنیتی امتیاز بهتری را کسب میکند زیرا علاوه بر آپشن های بالا از امکانات دیگری مثلِ سنسور پارک جلو، سنسور باران، صندلی برقی سرنشین جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و در صندوق برقی نیز بهره مند است.

لاماری ایما
نتیجه گیری

هر دو کراس اوور چینی نسبت به رقیب خود برتری های خاص خود را دارد. بعنوان مثال دیگنیتی در بخش امکانات رفاهی، گستردگی خدمات پس از فروش و طراحی خارجی امتیاز بالاتری را میگیرد اما در مقابل لاماری ایما نیز با قدرت فنی بالاتر، طراحی داشبوردی به روز و سواری نرم تر نسبت به دیگنیتی در سطح بالاتری قرار دارد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *