مقایسه سه پیکاپ مطرح در بازار ایران

مقایسه سه پیکاپ مطرح در بازار ایران

همواره مقایسه پیکاپ ها یکی از جذاب ترین کار ها در بین ماشین بازان است. درسته که امروزه در ایران خبری از آن پیکاپ های غول پیکر آمریکایی نیست اما به ناچار مجبوریم که خودمان را با همین پیکاپ های چینی سرگرم کنیم. در این قسمت سه پیکاپ چینی معروفی که به تازگی وارد بازار ایران شده اند را با هم مقایسه میکنیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

۱- کی ام سی تی هشت ( KMC T8 )

این پیکاپ چینی که محصولی از کمپانی جک می باشد، در بازار ایران سر و صدای زیادی را به پا کرده است. در نگاهی اجمالی به ظاهر این خودرو ترکیبی از پیکاپ های ژاپنی را میبینیم. هرچند که این موضوع را مهندسان کمپانی جک به خوبی پوشش داده اند. پس از این رو میتوان نمره ای قابل قبول به t8 داد. چراغ های مستطیلی شکل به همراه لنز به زیبایی در نمای جلو چشم نوازی میکنند. وقتی که از جلو به سمت عقب این پیکاپ میرویم رینگ های ۱۸ اینچی به زیبایی هر چه تمام تر جلب توجه میکند. هرچند در نمای عقب طراحی خاصی دیده نمیشود اما با توجه به محدودیت های پیکاپ ها میتوان از این موضوع چشم پوشی کرد. در داخل کابین، طراحی خاصی به چشم نمی آید، البته که از فرمان خوش فرم و پشت آمپر های نسبتا اسپرت نمیتوان به راحتی گذشت. از جمله امکانات رفاهی جک تی هشت می توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی لایت، اینه های برقی گرمکن دار، کروز کنترل، دوربین دنده عقب و سنسور پارک اشاره کرد. قفل دیفرانسیل عقب و کنترل ایستادگی در شیب نیز از دیگر امکانات این پیکاپ می باشد. در بحث فنی تی هشت از یک موتور دو لیتری توربو شارژ بهره می برد. این موتور چهار سیلندر که توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت را دارد به خوبی از عهده وزن دو تنی تی هشت بر می آید. پیشرانه ای که مشابه با جک اس ۵ است اما با توجه به دو دیفرانسیل بودن این پیکاپ تغییراتی محسوس در آن ایجاد شده است.

2- آمیکو آسنا

از نظر ما جدی ترین رقیب تی هشت در بین پیکاپ های چینی همین آسنا هست. رقیبی که از سال ۱۳۹۷ پا به بازار خودرویی ایران گذاشت. از لحاظ طراحی آسنا خیلی تنومند و درشت هیکل می باشد. هرچند نسبت به جک تی هشت طراحی قدیمی تری دارد اما در مجموع باجی به هم نمیدهند. در قسمت کابین طراحی بهتری را نسبت به جک تی هشت میبینیم. طراحی خاص دریچه های تهویه مطبوع در وسط داشبورد نمایان گر بال های پرنده ای در حال اوج گرفتن می باشد. در بخش امکانات رفاهی آسنا با دوربین عقب، دو کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه بغل های برقی عرضه میشود. همچنین ترانسفر کیس برای این خودرو نیز در نظر گرفته شده تا راننده بتواند به دلخواه از دو یا تک دیفرانسیل استفاده کند. سیستم قفل هوشمند دیفرانسیل در این خودرو نیز به قابلیت های آفرودی و عبور از مسیر های سخت کمک میکند. اما در بخش پیشرانه آسنا از یک موتور ۲/۴ لیتری تنفس طبیعی که تحت لیسانس میتسوبیشی ساخته شده است بهره می برد. این موتور چهار سیلندر به کمک گیربکس پنج دنده، ۱۴۳ اسب بخار قدرت را به چرخ ها منتقل میکند.

2- کلوت مکث موتور

پیکاپ سوم و آخری که در این مقاله بررسی میکنیم از لحاظ طراحی کمی عقب تر از رقیبان خود قرار دارد. در قسمت جلو پنجره و چراغ ها لطافت خاصی به چشم می آید که برای پیکاپ ها به نظر زیاد جالب نیست. در قسمت داخلی نیز کلوت طراحی نسبتا ساده ای دارد هرچند که نمایشگر وسط داشبورد کمی نگاه ها را به خود جلب میکند اما پلاستیک استفاده شده در این بخش، زیادی به چشم می آید. در قسمت امکانات و تجهیزات کلوت به صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های مخصوص روز و رول بار فلزی مجهز شده است. اما بخش اصلی ماجرا کلوت در قلب تپنده آن پنهان شده است. موتور ۲/۴ لیتری توربو شارژ با قدرت ۲۱۵ اسب بخار یکی از قوی ترین پیشرانه ها در بازار است. گیربکس شش سرعته دستی کلوت نیز همچون رقیبان به قفل دیفرانسیل در سه حالت مختلف مجهز است.

نتیجه گیری

خب تا اینجای کار ما سه پیکاپ معروف بازار داخلی را با هم بررسی کردیم که نتایج به دست امده کار را برای انتخاب بهترین پیکاپ چینی کمی سخت میکند. جک تی هشت در بخش امکانات رفاهی و طراحی ظاهری نمره بالاتری را نسبت به رقبا میگیرد همچنین نسبت به رقبا خودرویی به روز تر می باشد و در بحث قدرت پیشرانه دومین پیکاپ این مقایسه می باشد. آمیکو آسنا با توجه به طراحی کابین و ظاهری عضلانی در مقایسه با جک باجی نمیدهد و در آخر کلوت با موتوری قدرتمند در بین رقبا خودنمایی میکند. حال با توجه به اینکه هر سه پیکاپ تقریبا در یک رنج قیمتی قرار دارند انتخاب نهایی بعنوان بهترین پیکاپ چینی در داخل کمی سخت به نظر میرسد.

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
داریوش

پیکاپ فوتون g7 بهترین پیکاپ بازاره

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *