بررسی و مقایسه آریزو 6 با سراتو آپشنال

بررسی و مقایسه آریزو 6 با سراتو آپشنال
مقایسه آریزو 6 با سراتو آپشنال

سلام و درود خدمت شما همراهان گرانقدر وبسایت لوکس کارز. بسیار خرسند و مفتخریم که وقت ارزشمند خود را در اختیار تیم ما قرار می دهید. امروز قصد داریم در این مقاله به مقایسه خرید آریزو 6 با سراتو آپشنال سایپایی بپردازیم . لذا تا انتها با ما همراه باشید.

همیشه انتخاب از میان کره ای کارکرده و چینی صفر کیلومتر ، برای خریداران خودرو سوال و دغدغه بوده است. هر مورد مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال چینی صفر کیلومتر دارای گارانتی بوده، امکانات و تجهیزات خوبی را به همراه دارد و همچنین خودرو کارکرده نیست و از ابتدا در درست خودتان است. از مزایای کره ای کارکرده می توان کیفیت ساخت بالاتر قطعات خودرو را نام برد. چری آریزو 6 و سراتو آپشنال سایپایی حدودا در یک بازه قیمتی با کمی تفاوت قرار دارند .

سراتو آپشنال

در بخش طراحی و ظاهر بیرونی ، قطعا آریزو 6 بسیار مدرن و بروز تر از رقیب خود بوده و زیبایی و شکیل بودن را به مخاطب القا می کند. در بخش فنی آریزو 6 از یک موتور با پیشرانه ۱/۵ لیتری توربو ، ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور بهره می برد که در مدت زمان ۹ ثانیه به شتاب صفر تا صد می رسد و مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر را تخمین می زند . همچنین این خودرو از یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک cvt استفاده می کند. در مجموع می توان گفت که عملکرد فنی آریزو ۶ قابل قبول و مناسب بوده است .

آریزو 6

اما محصول سراتو با دو نوع موتور مختلف ، ۱/۶ لیتری و ۲ لیتری عرضه و روانه بازار شده است که ما مدل ۲ لیتری را بررسی خواهیم کرد . سراتو دو لیتری توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتون متر گشتاور را دارد و از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می کند که در مدت زمان ۹/۵ ثانیه به شتاب صفر تا صد می رسد و مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر را رقم می زند. در مجموع می توان گفت که هر دو خودرو در بخش فنی عملکرد یکسان و برابری را خواهند داشت .

در قسمت طراحی داخلی ، برنده را می توان آریزو ۶ دانست که از داشبورد لوکس و مدرن تر استفاده می کند و همچنین سیستم تهویه آن به صورت لمسی ساخته شده است. در بخش تجهیزات و امکانات می توان گفت آریزو ۶ از رقیب خود بهتر عملکرد است و دارای ترمز دستی برقی ، اتوهلد ، دوربین ۳۶۰ درجه ، ۶ کیسه هوا و …. بوده که رقیب کره ای فاقد آن ها است.

آریزو 6
سراتو آپشنال

در بحث بازار خرید و فروش ، سراتو آپشنال عملکرد بهتری داشته و راحت تر مورد خرید و فروش قرار می گیرد. متاسفانه یکی از معایب چری آریزو ۶، نداشتن بازار خرید و فروش مناسب است و این خودرو نتوانست همانند برادر خود یعنی آریزو ۵ ، فروش خوب و زیادی را تجربه کند. البته باید این نکته را عنوان کرد که همین نسل از سراتو در نسخه های وارداتی که قدیمی تر هستند، بسیار بهتر بوده و از کیفیت ساخت بالاتری بهره می برند و متاسفانه شرکت سایپا در نمونه های مونتاژ شده از کیفیت ساخت خودرو ها کاست.

در مجموع باید بگوییم انتخاب میان دو این خودرو ، امری سلیقه ای بوده و وابسته به سلیقه خریدار و مخاطب است که چه معیاری را مهم تر بداند . هر دو گزینه مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارند .

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *