بررسی دو هیولای 6 سیلندر آمریکایی در ایران!

بررسی دو هیولای 6 سیلندر آمریکایی در ایران!

اگر یکی از طرفداران پروپا قرص سری فیلم های سریع و خشن باشین ، حتما میدانید که پای ثابت تمام قسمت های این سینمایی هالیوودی جذاب محصولات داج هم بوده و حتی نقش داج در سریع و خشن 9 که آخرین قسمت از این سری سینمایی پررنگ تر هم شده بود. قبل از اینکه به مقاله بپردازیم، مقدمه کوتاهی را از این دو هیولای جذاب خوش صدای امریکایی برای شما ارائه میدهیم. جالب است بدانید که تلفظ صحیح این خودروها داج هست ، ولی از قدیم الایام در ایران به دوج معروف بودن ، پس ما دراین مقاله سعی میکنیم همان تلفظ درست آمریکایی را به کار ببریم.نماد داج های جهان یا همان لوگوی این شرکت درحقیقت سر یک قوچ هست.یک قوچ با دو شاخی که به سمت جلو گرد شده است ، و اما بریم سراغ دو عدد مهمان خوش چهره و خوش صدای آی آر لوکس کارز

معرفی کوتاه داج چارجر

در طی هفت نسل از سال 1966 میلادی تاکنون در حال تولید است.این خودرو در سه مدل هاچبک کامپکت ، سدان فول سایز ، خودروهای عضلانی و کوپه های لوکس شخصی تولید میشد. معرفی کوتاه داج چلنجر : این خودرو در سه نسل توسط خودروسازی داج ساخته شده است.اولین چلنجر در سال 1959 میلادی به بازار عرضه شد ، که تاکنون تولید آن ادامه دارد. شکل ظاهری چلنجر بین سال های 1970 تا 1974 تغییر کرد. نسل سوم چلنجر در سال 2008 بعنوان رقیبی برای نسل پنجم موستانگ و کامارو به بازار معرفی شد.

حالا به سراغ ادامه مقاله میرویم. در این مقاله میخواهیم شما را با دوتا هیولای خوش صدای آمریکایی آشنا کنیم : داج چارجر 2014 و داج چلنجر STX 2018. تصاویری که از این دو جذاب و دوست داشتنی مشاهده میکنید توسط تیم مقاله نویسی آی آر لوکس کارز در شهرستان صومعه سرای استان گیلان تهیه شده است. اول از همه به سراغ پیشرانه های این دو هیولای عصبانی و خشمگین آمریکایی میرویم! چارجر با یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری در سال 2014 عرضه شد ، که میتوانست در دورموتور ، 6000 دور بر دقیقه قدرتی معادل 292 اسب بخار و گشتاوری معادل 352 نیوتن متر تولید کند. در مقابل چلنجر SXT مدل 2018 ، دارای یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری است که میتواند در دور موتور 6000 دور بر دقیقه ، 310 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند.همین دو عدد موتور برای راه انداختن یک سروصدای درست و حسابی و به هم ریختن شهر کافیست.

جالب است بدانید ؛ هردو مدل داجی که در تصویر مشاهده میکنید ، دیفرانسیل عقب و دارای جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هستند. بعد از مشخصات فنی به سراغ مصرف سوخت ، سرعت و شتاب میرویم. مصرف سوخت ترکیبی چلنجر در هر صد کیلومتر 9.2 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی چارجر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر است. شتاب 0-100 چارجر 6.5 ثانیه و نهایت سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت میباشد. در مقابل شتاب داج چلنجر فقط 7 ثانیه است و این خودرو تا سرعت 200 کیلومتر برساعت محدود شده است. از لحاظ ظاهر هم داج همیشه سعی کرده اصالت خودش را حفظ کند و در این دو مدل هم این اتفاق به خودی خود افتاده است. هیکل عضلانی و درشت ، در کنار چراغ هایی که هرکدام امضای یک خودرو هستند و از همه مهم تر فضای داخلی متفاوت و ساده ای که هر راننده ای را مجذوب خود میکند. آنچه که مسلّم است ، خودروهای آمریکایی همیشه نسبت به بقیه خودروسازان جهان به لحاظ ظاهر خشمگین و ترسناکی که از خود بروز میدهند از جایگاه متفاوتی برخوردار هستند. از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم اصلا شباهتی باهم ندارند؛ چرا که چلنجر درسال 2018 و چارجر درسال 2014 تولید شده اند.

چلنجر دارای امکانات رفاهی-ایمنی همچون ؛ کروز کنترل ، فرمان برقی ، استارت دکمه ای ، دوربین دید عقب ، سنسور پارک ، کلیدهای میانبر روی فرمان ، الکتروکروماتیک داخل آینه عقب ، تهویه مطبوع هوای داخل کابین ، 6 اسپیکر ، چراغ همراهی ، ترمز اضطراری ، سیستم ایمنی پس از برخورد ، کنترل پایداری ، نشانگر باد تایر ، کنترل کشش ، توزیع الکتریکی ترمزها ، صفحه نمایش 7 اینچی چند منظوره ، رهیاب ماهواره ای ، دو کیسه هوای راننده و سرنشین ، کیسه هوای جانبی و پرده ای صندلی راننده 6 حالته و...می باشد. چارجر هم دارای امکانات رفاهی-ایمنی مثل ؛ کروز کنترل ، کنترل کشش ، توزیع الکتریکی ترمز ، ترمز اضطراری ، استارت دکمه ای ، صفحه نمایش چند منظوره ، کیسه هوای راننده و سرنشین ، کیسه هوای جانبی و پرده ای ، کیسه هوا زانو ، نشانگر باد تایر ، صندلی راننده 6 حالته ، 6 بلندگو و... می باشد. بعد از این همه امکانات حالا بپردازیم به چند مورد از ایراداتی که این دو هیولای آمریکایی دارا هستند. ایراد هردو خودرو موتور پرخور و پرمصرفشان هست علاوه بر این ، هردو خودرو به خاطر اندازه بزرگی که دارند همیشه برای پارک کردن مشکل دارند.همچنین به خاطر همین سایز بزرگ دائما باید مراقب باشند که به جایی برخورد نکنند و یا خودرویی به آنها برخورد نکند. هم چلنجر و هم چارجر ، هرکدام آپشن های پرهزینه خاص خودشان را دارند و هم اینکه از لحاظ سرعت و شتاب نسبت به رقباشون در همان رنج قیمت ضعیف هستند.

عکس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *