فول آپشن ترین سدان های داخلی

فول آپشن ترین سدان های داخلی

با سلام خدمت تمامی بینندگان سایت آی آر لوکس کارز، امروز با بررسی و معرفی فول آپشن ترین سدان های داخلی در خدمت شما خواهیم بود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

شرکت ایران ‌خودرو پس از پروژه ی دنا، تصمیم به تولید نسخه ی جدید، برای این خودرو گرفت و نخستین فیس‌لیفت آن را در سال ۱۳۹۵ روانه بازار کرد. تغییرات ظاهری در دنا پلاس بیشتر در چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره جدید با ابعادی بزرگ‌تر و خطوط جانبی نه چندان حرفه ای بر روی درها خلاصه می‌شود. نسخه دنا پلاس توربو اتومات که فول ترین مدل آن محسوب میشود از گیربکس 6 سرعته اتومات بهره می‌برد. گیربکس این خودرو کمی عجیب به نظر میرسد چون که شما حتی در حالت تیپ ترونیک به نمیتوانید با دور موتوری بالاتر از 4500 رانندگی کنید.

تولید این نسخه از سال ۹۹ شروع شده است. دناپلاس توربو اتوماتیک از امکاناتی همچون ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو بهمراه ایربگ‌های جانبی (جمعاً 4 عدد)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، تهویه مطبوع اتوماتیک بهمراه دریچه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی‌مدیا با امکان برقراری ارتباط با موبایل، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ خوش‌آمدگویی، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی، ایموبلایزر، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت، سانروف برقی و کروز کنترل برخوردار است.

تارا اتوماتیک

ایران خودرو که طی قرارداد هایی با شرکت فرانسوی حق استفاده از پلتفرم پژو ۳۰۱ را داشت، با طراحی تارا محصولی جدید را به بازار داخلی اضافه کرد. این سدان جدید از همون موتور TU5p با گیربکس شش دنده ی اتوماتیک که با دنا پلاس مشترک است، استفاده میکند. از جمله آپشن های تارا که بر روی هر دو‌ نسخه ی دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده می توان به ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS, EBD, HBA, TCS, ESC, HSA، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان برقی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم مالتی مدیا با 4 عدد بلندگو و امکان میرورلینك، آنتن سقفي اكتيو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌هاي جلو وعقب، قابليت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل خودرو، چراغ روشنایی در روز، چراغ خوش‌آمد گویی، سیستم پايش فشار باد تايرها (TPMS) و كروز كنترل و محدودکننده اشاره کرد.

همچنین در مدل اتومات یک سری تجهیزات دیگر مثل سانروف، دوربین دنده عقب، تاشوبرقی آینه‌های جانبی، سنسورهای نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، روکش‌های چرمی، صندلی‌های جلو برقی و ایربگ‌های جانبی اضافه شده است که تکمیل کننده ی دومین محصول ایران خودرو می باشد که به عنوان یکی از فول آپشن ترین خودرو های داخلی شناخته میشود.

شاهین

شاهین که در ابتدا قرار بود با نام رهام وارد جاده های کشور شود، سومین خودروی نسبتا پر آپشن در محصولات داخلی می باشد. هرچند شاهین بعنوان محصولی جدید شناخته میشود، اما پیشرانه ی آن همان موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپی است که در تیبا، ساینا و کوییک استفاده میشود. این موتور پراستهلاک با مجهز بودن به توربوشارژ حدود ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. سایپا شاهین از امکانات نسبتا خوب و قابل قبولی برخوردار است. این سدان سایپا مجهز به سانروف و استارت دکمه‌ می باشد. از نظر ایمنی نیز کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ایموبیلایزر، ایزوفیکس و سیستم هشدار دهنده کمربند ایمنی از جمله امکانات شاهین می باشد. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو هم می‌شود به سیستم هشدار دهنده امنیتی، دوربین عقب و ترمز ABS و  EBD اشاره کرد.

همچنین ورود بدون کلید PEPS، سیستم صوتی مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی و پورت USB، سنسور پارک دنده عقب، کنترل صدا از روی فرمان، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایر، نشانگر تعویض دنده، دی لایت، اتو لایت، چراغ همراهی تا در منزل، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم ناوبری، نمایش دمای هوای بیرون، شیشه بالابر برقی و کامپیوتر سفری از جمله آپشن های رفاهی این سدان سایپا می باشد.

نتیجه گیری

در مجموع با توجه به تحقیقات و تجربیات تیم آی آر لوکس کارز، در این بحث دنا پلاس توربو اتوماتیک از لحاظ فنی، قدرت و شتاب به مراتب بالاتری را نسبت به رقبای خود دارد. همچنین گیربکس شش سرعته ی آن عملکرد مطلوبی را نشان داده است. در بحث استهلاک و مصرف سوخت قطعا تارا در وضعیت بهتری قرار میگیرد. تارا با توجه به موتور tu5 و سازگاری آن با آب و هوای ایران مشکلات و خرابی کمتری را دارد.

در آخر شاهین نیز با توجه به اینکه از موتور تیبا بهره می برد، از لحاظ هزینه های تعمیر و نگه داری به صرفه تر می باشد اما در مجموع باید با توجه به اولویت های مورد نیاز، یکی از این سه سدان برتر ایرانی را انتخاب کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *