ورود اولین فیات 500 به کشور

ورود اولین فیات 500 به کشور

بعد از کلی اخبار مختلف در مورد واردات خودرو های دست دوم و ارزان قیمت، بالاخره چند نمونه فیات ۵۰۰ به عنوان اولین خودروهای وارداتی پا به جاده‌های کشور گذاشتند. کمپانی فیات که قبلا هم سابقه حضور در ایران را داشته با یکی از محصولات خود پا به بازار کشور گذاشته است.

خب بریم سراغ فیات ۵۰۰، خودروی سایز کوچک و جمع و جور که اصالتی تقریباً ۵۰ ساله را یدک می‌کشد این کوچولوی جذاب اروپایی قطعاً در ایران طرفداران زیادی خواهد داشت. خودرویی از قلب ایتالیا که پا به سرزمین ما گذاشته است.
۱- طراحی ظاهری: در نگاه اول به فیات ۵۰۰، یاد فولکس واگن بیتل خواهیم افتاد. ناگفته نماند که فیات ۵۰۰ رقیب مستقیم این خودروی محبوب آلمانی است. چهره ساده، جمع و جور و اسپرت این ماشین قطعاً برای شما جذاب است. جلو پنجره کوچک و طبقاتی شکل در کنار چراغ‌های گرد نشان هایی از اصالت فیات ۵۰۰ می باشد. شیشه‌های بزرگ جلو و جانبی نوید یک میدان دید وسیع به راننده و سرنشینان را میدهد. در نمای عقب طراحی کمی ساده‌تر است. چراغ‌های تمام ال ای دی عقب و کروم استفاده شده بر روی سپر مهمترین نکات در این قسمت می‌باشند. در مجموع فیات ۵۰۰ با ابعاد کوچک مناسب محیط شهری شلوغ طراحی شده است.

فیات 500

۲- طراحی فضای داخلی: به محض ورود به کابین با طراحی کلاسیکی مواجه می‌شویم. مانیتور لمسی ۵ اینچی، فرمان کوچک و استفاده از سه رنگ در داشبورد مهمترین نکات در بخش داخلی می‌باشند. پشت آمپر دیجیتالی فیات ۵۰۰ نیز یکی دیگر از تزیینات داخل کابین این خودرو می‌باشد. حالت کوپه مانند و دو در بودن این اتومبیل هم برای جوانان بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

۳- بررسی پیشرانه: فیات ۵۰۰ در دنیا با طیف وسیعی از موتورها عرضه شده است، اما برای کشور ما فعلاً ارزان‌ترین نسخه که مجهز به یک پیشرانه ۱/۲ لیتری با قدرت ۶۹ اسب بخار می‌باشد، را تدارک دیده‌اند. شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ترکیبی ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از دیگر مشخصات نسخه وارداتی به کشور می‌باشد. امکانات رفاهی این محصول اروپایی با رنگ‌های سیاه، سفید، زرد و قرمز وارد کشور خواهد شد. رینگ‌های ۱۵ اینچی، استارت دکمه‌ای، دی لایت و خروجی ۱۲ ولت از جمله تجهیزات نسخه پایه می‌باشد. همچنین ۷ ایربگ جهت حفظ جان سرنشینان نشان از ایمنی نسبتا خوب این خودروی اروپایی می‌باشد.

فیات 500

4- قیمت در ایران و بازار جهانی: به نظر می‌رسد در حال حاضر با توجه به قیمت دلار، ارزش این خودرو در ایران حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان تعیین شود. گفته نماند که قیمت جهانی نسخه پایه حدود ۱۵ هزار دلار می‌باشد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *