ورود دوباره ی مرسدس بنز به ایران با دو مدل C180‌ و CLA 180

ورود دوباره ی مرسدس بنز به ایران با دو مدل C180‌ و CLA 180

قطعا مرسدس بنز یکی از محبوب ترین برند های خودرو سازی در ایران هستش و بازگشت دوباره ی محصولات این کمپانی به کشور، خبری بسیار خوب و امیدوار کننده است. امروز تیم آی آر لوکس کارز با بررسی دقیق این دو سدان آلمانی در کنار شما خواهد بود. یکی از نسخه های وارداتی کلاس C می باشد. این اتاق یکی از پرفروش‌ترین و قدیمی‌ترین محصولات مرسدس بنز است که از سال ۱۹۹۳ با سری W202 به بازار جهانی رسید و حالا پنج نسل از آن نسخه میگذرد. دومین خودروی وارداتی CLA می باشد. خودرویی که از کلاس C کوچک تر است اما با توجه به طراحی آن بسیار جذاب و پر طرفدار به نظر میرسد. شرکت ستاره ایران واردات C180 و CLA180 را انجام خواهد داد و همچون گذشته تمامی خدمات این دو سدان را بر عهده خواهد گرفت.

بررسی طراحی ظاهری C180 و CLA180

از قسمت جلو C کلاس جدید با چراغ ‌های خاص و طراحی منحصر به فردی دیده می شود. این سبک طراحی با الگو برداری از چشم عقاب صورت گرفته است. جلوپنجره در هر دو سدان ستاره ی مرسدس بنز را به رخ میکشد. عضلانی بودن سپر و دو حفره‌ی بزرگ سیاه در طرفین، از دیگر نکات جالب در نمای اصلی C180 و CLA180 وارداتی هستند. از نمای جانبی، حالت کوپه مانند سقف در CLA180 تفاوت اصلی با C180 را نشان می‌دهد. هر دو سدان در نسخه پایه با رینگ های ۱۸ اینچی عرضه شده اند اما چرخ‌های ۱۷ اینچی هم در برخی کشورهای مختلف وجود دارند. قاب کروم پنجره‌ها و عدم استفاده از ادوات پلاستیک در قاب گلیرها و رکاب، نکات مثبت CLA و C کلاس هستند. مرسدس بنز C180 با طول ۴۷۵۱ و عرض ۲۰۳۳ و ارتفاع ۱۴۴۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۶۵ میلی‌متر عرضه می‌شود. مرسدس بنز CLA180 طول و عرض و ارتفاع  ۴۶۹۲ و ۱۹۹۹ و ۱۴۳۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۲۹ میلی‌متر دارد.

نمای کابین و طراحی داخلی

در این قسمت بر خلاف ظاهر بیرونی هر دو خودرو کاملا متفاوت هستند. در C180، میتوان شباهت های فراوانی به کابین اس کلاس را مشاهده کرد. نمایشگر و پنل لمسی ارتباط خوبی با کنسول دارند. برای مدل وارداتی، مانیتور ۱۲ اینچ استفاده شده و مانیتور پشت فرمان هم دیجیتال می باشد. فرمان این خودرو مشابه CLA و بصورت دی کات خفیفی می باشد. طبق شنیده ها CLA180 و C180 با امکانات نسخه پایه (Low Option) وارد خواهند شد و آپشن هایی مثل صندلی برقی برای این خودروها ارایه نخواهد شد و تودری‌ها، نمای ساده خواهند داشت. البته چرم مرغوب برای صندلی و داشبوردها، همراه تهویه مطبوع خودکار و گرم‌کن داخل صندلی برای سرنشینان جلو ارایه خواهد شد؛ اما CLA180 و C180 وارداتی، فاقد سانروف خواهند بود.

بررسی فنی C180 و CLA180

این سدان های آلمانی با موتور های نیمه هیبرید (mild hybrid) و حجم ۱/۳ و ۱/۵ لیتر توربو وارد کشورمان خواهند شد؛ دیگر موضوع مهم، ساختار دیفرانسیل عقب C180  و محرک جلو برای  CLA180 است. هر دو سدان با موتور ۱/۵ لیتر توربو شارژ ۱۷۰ اسب بخار قدرت را تولید میکنند و شتاب صفر تا صد آنها حدود ۹ ثانیه می باشد. گیربکس ۹ سرعته ی دبل کلاچ سدان های آلمانی هماهنگی بسیار بالایی با پیشرانه دارد و بدون هیچگونه ایرادی بهترین سواری را برای سرنشین به ارمغان می آورد. موتور ۱/۳ لیتری نیز به کمک توربوشارژر ۱۳۵ اسب بخار قدرت را به چرخ های جلو منتقل میکند که با کمک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و سیستم دبل کلاچ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد.

قیمت

در بازار جهانی قیمت این دو خودرو بین ۳۸ تا ۴۳ هزار دلار می باشد اما از آنجایی که هر خودرو با ورود به ایران مبلغ مالیات و پرداخت های گمرکی به آن اضافه میشود قطعا ملام قیمت جهانی نخواهد بود. در حال حاضر نمونه های قدیمی سال های ۲۰۱۶ CLA با قیمتی حدود شش و نیم الی هفت و نیم میلیارد خرید و فروش میشود که با توجه به مدل بالاتر این سدان ها، قطعا قیمت آنها مبلغی فراتر از این ها خواهد بود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *