بررسی تفاوت هایپرکارها و سوپرکارها

بررسی تفاوت هایپرکارها و سوپرکارها

سلام و درود خدمت شما همراهان گرانقدر وبسایت لوکس کارز. بسیار خرسندیم و مفتخریم که وقت ارزشمند خود را در اختیار تیم ما قرار می دهید . امروز قصد داریم در این مقاله به بررسی هایپرکار ها و سوپرکار ها بپردازیم و شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم . لذا تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت هایپرکارها و سوپرکارها

هایپرکار ها و سوپرکار ها در واقع خودروهایی با طراحی خاص و تاپ اسپید بسیار بالا هستند . موتور و پیشرانه بیش تر سوپرکارها در قسمت عقب خودرو قرار دارد و موتور عقب هستند . اما استثنا نیز وجود دارد و در بعضی از سوپرکار ها موتور در قسمت جلویی خودرو قرار دارد . برای مثال شورولت کروت zo6 و همچنین مرسدس بنز sls black series موجود در کشور خودمون ، موتور جلو هستند و موتور در قسمت جلویی خودرو جا داده شده است . معمولا همه سوپر کارها حجم موتور بالای ۵۰۰ اسب بخار قدرت را دارند ‌. به دلیل مصرف سوخت زیاد سوپر کارها ، استفاده روزانه از آن ها غیر منطقی است . اما حال شاید برایتان سوال این باشد که تفاوت سوپرکارها با هایپرکارها در چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هایپرکار ها بسیار متمایز و پیشرفته تر از سوپرکار ها هستند .

هایپرکارها از سرعت بالاتر ، قدرت بیشتر ، قیمت بالاتر و ایرودینامیک بهتری نسبت به سوپرکار ها برخوردار بوده و در جایگاه بالاتری قرار می گیرند . باید این نکته رو گویا بود که تعداد و تولید هایپرکار ها بسیار محدود تر از سوپرکار هاست . زیرا که بسیار ویژه و خاص هستند . در یک جمله کلیدی میتوان گفت که همه هایپرکار ها ، سوپرکار بوده ، اما هر سوپر کاری ، هایپر کار نیست . برای مثال لامبورگینی هوراکان که در کشورمان نیز موجود است ، در دسته سوپرکار ها قرار دارد ولی هایپرکار نیست و نمی شود به آن لقب هایپرکار داد . اما برای مثال پورشه 918 ، که مشخصا ۹۱۸ عدد از آن تولید شده است ، در دسته سوپرکار ها قرار دارد و توانی بالای ۸۷۰ اسب بخار قدرت را دارد . همچنین قیمت آن معادل ۹۰۰ هزار دلار بوده . در هایپرکار ها سعی شده است به جای استفاده از فولاد ، از مواد کامپوزیت کربنی استفاده شود . زیرا که این مورد باعث می شود وزن خودرو کاهش یابد و مصرف سوخت نیز کاهش یافته و کمتر بشود . فراری لافراری پیشتاز در تمام هایپرکارها بوده و نظر هر مخاطبی را جلب خواهد کرد

از دیگر هایپرکارهای موجود در جهان ، می توان محصولات کوئنیگزگ را نام برد . محصولات این شرکت سوئدی به شتاب بالا، پایداری باورنکردنی و فرمان‌پذیری خارق‌العاده شهرت دارند . یکی از دستاوردهای اصلی محصولات کوئنیگزگ، کسب سریع‌ترین زمان لازم برای دست یابی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و مجدداً برگشتن به حالت سکون است. زمانی که همواره در کتاب رکوردهای گینس به نام کوئنیگزگ ثبت شده‌است . خودروی کوئنیگزگ جسکو ابسلوت با شتاب ۱/۹ ثانیه از سرعت صفر به صد می رسد و علاوه بر آن توانست با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ثانیه رکورد بوگاتی ویرون را بشکند . از دیگر محصولات این کمپانی می توان به آگرا ، جمرا ، رجرا و یمرا اشاره کرد . همچنین کمپانی های مکلارن ، پاگانی ، لامبورگینی ، استون مارتین و بوگاتی در ساخت هایپرکار ها مهارت ویژه ای دارند .

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *