مقایسه چهار شاسی بلند چینی بازار

مقایسه چهار شاسی بلند چینی بازار

در حال حاضر خودرو های چینی متعددی در بازار ایران ورود پیدا کرده که میتوان آن ها را با کیفیت تر از خودروهای داخلی ، و ضعیف تر از خودروهای کره ای و خارجی دانست . امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی چهار شاسی بلند چینی بازار یعنی جک s5 , چری تیگو 5 , هاوال h2 و byd s6 بپردازیم و در هر بخش و آیتم یک خودرو را برنده اعلام کنیم . پس تا انتها با ما همراه باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

قدرت پیشرانه و فنی : BYD S6

شرکت byd کمپانی با ارزش تری نسبت به بقیه رقبای خود بوده و محصولات این کمپانی در قاره اروپا نیز فروش داشته است . همچنین مدتی پیش شرکت byd اسپانسر تیم فوتبال آرسنال نیز قرار داشت و بازیکنان این تیم از خودروهای این کارخانه خودرو سازی استفاده می کردند . S6 از یک پیشرانه خطی چهار سیلندر 2/4 لیتری بهره می برد و توان تولید 160 اسب بخار قدرت و 229 نیوتون متر گشتاور را دارد و با توجه به ابعاد و سایز خودرو که بزرگتر از دیگر رقباست ، نمره خوبی را کسب می کند . از این شاسی بلند چینی میتوان گزینه مناسبی برای استفاده در مسیر های بین شهری و سفر ، نام برد . در ساخت ظاهر این خودرو از نسل دوم لکسوس RX الگو برداری شده است . با وجود تمام نکات مثبت گفته شده ، متاسفانه byd s6 دچار یک مشکل بزرگ بوده . به دلیل ضعف کاری شرکت کارمانیا که نماینده فروش byd در ایران است ، محصولات این شرکت ، بازار فروش و مارکت بسیار ضعیفی را در ایران دارند و به سختی خرید و فروش می شوند .

طراحی و ظاهر : چری تیگو 5

به لطف قرارداد همکاری چری با jaguar و Landover ، طرح جلوی تیگو 5 همانند طرح جلویی محصولات landover بوده و زیبایی بسیاری را نشان می دهد . در طراحی آن از آناتومی های ماهی و المان های آب الهام گیری شده است . ظاهر تیگو رضایت هر مخاطبی را جلب کرده و حس لوکس بودن را به شما منتقل می کند . چراغ های عقب خودرو در نمونه های فیس لیفت نشان دهنده حرف C انگلیسی هستند که حرف آغازین کلمه Chery است . خطوط کشیده در دو طرف خودرو ، زیبایی و شکیل بودن را دو چندان کرده و باعث خشنودی شما می شود . از معایب تیگو 5 میتوان ضعف در شتاب و گیربکس نسبت ضعیف را اشاره کرد .

کیفیت ساخت : هاوال H2

شرکت هاوال توانسته با برنامه ریزی دقیق و هدف مشخص ، به پیشرفت بسزایی برسد . محصولات این کمپانی حتی در بازار های جهانی مثل کشور استرالیا فروش خوبی را تجربه کرده است . همچنین هاوال h2 و h9 جزو پر فروش ترین خودروهای چین قرار دارند . در طراحی این خودرو از شرکای آلمانی و طراحان معتبر و به نام استفاده شده است . کیفیت ساخت قطعات و مواد اولیه تا حد زیادی قابل قبول بوده و میتواند باعث رضایت شما شود . متاسفانه به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران ، شرکت هاوال از کشورمان خارج شد و همین مورد موجب گردید تا محصول این شرکت یعنی h2 نتواند فروش خوبی را تجربه کند و به همین سبب نتوانست در بازار ایران موفق شود .

بازار فروش و مارکت : جک S5

قطعا میتوان جک s5 را یکی از پرفروش ترین خودروی های چینی ساخت در بازار ایران دانست . زیرا که این شاسی بلند محبوب تا حدودی همه ویژگی های خوب را در خود جا داده است . چهره اسپرت و زیبا ، امکانات و تجهیزات قابل قبول ، قدرت نسبتا زیاد و همچنین بازار فروش قوی ، باعث شده تا S5 جزو پر فروش ترین ها و محبوب ترین ها در بازار ایران شود . البته جک s5 ضعف های مربوط به خود را دارد اما نکات مثبت این خودرو بیش از نکات منفیش است . استفاده از موتور توربو و احتمال خرابی آن با توجه به بنزین بی کیفیت و هزینه نگهداری بالا را میتوان از نکات منفی S5 دانست . شرکت کرمان موتور در مدت اخیر از جک s5 با ظاهری جدید رونمایی کرد که دچار یک تغییر جزئی در بخش جلوی خودرو و همچنین منجر به استفاده از یک پیشرانه جدید شد .

نتیجه گیری :

چهار شاسی بلند نام برده شده و همچنین خودروی هایما S7 ، تا حدودی در یک بازه قیمتی و رقابتی قرار گرفته اند . انتخاب و خرید هر یک از آن ها بستگی به سلیقه هر فرد دارد که چه ویژگی ای را مهم تر دانسته و بر اساس آن انتخاب خود را انجام دهد . نکات مثبت و منفی هر خودرو به صورت خلاصه گفته شد و هر مخاطب بسته به سلیقه و تصمیم خود یک گزینه را بر می گزیند . در مقالات بعدی به صورت دقیق تر و جزئی تر به بررسی هر محصول خواهیم پرداخت .

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *