بررسی و مقایسه دیگنیتی با جک K7

بررسی و مقایسه دیگنیتی با جک K7
مقایسه کراس اوور دیگنیتی با جک K7

سلام و وقت بخیر خدمت همه ی عزیزانی که در این مقاله همراه ما هستند. امروز میخواهیم دو محصول نسبتا جدید و پر طرفدار در کلاس خودرو های کراس اوور را به چالش بکشیم. جک K7 یا دیگنیتی؟!

کرمان موتور که در این چند سال اخیر با مونتاژ خودرو های چینی بخصوص برند لیفان و جک به دنبال گرفتن بخش مهمی از بازار خودرویی ایران است این بار با یکی از جدیدترین خودرو های چینی پا به این رقابت گذاشته است. در مقابل دیگنیتی نیز توسط بهمن موتور از شرکت دانگ فنگ به ایران آمده تا بتواند با فروش بالا سهم خود را از بازار خالی از خودروی ایران بگیرد. خب کم کم بهتر است به مقایسه دقیق این دو کراس اوور چینی بپردازیم.

مقایسه دیگنیتی با جک K7
پیشرانه و مشخصات فنی

هر دو کراس اوور چینی در این بخش از موتور های چهار سیلندرِ ۱/۵ لیتری توربو شارژ بهره میبرند. با این تفاوت که جک K7 از لحاظ قدرت ۱۷۴ اسب بخار را از طریق گیربکس cvt به چرخ های جلو منتقل میکند. در مقابل دیگنیتی بهمن موتور با تولید ۱۴۸ اسب بخار از لحاظ قدرتی در برابر جک کمی ضعیف تر به نظر می رسد. همچنین مشکلات زیادی از گیربکس cvt دیگنیتی از سمت خریداران به گوش میرسد که باید کمی صبر کنیم تا ببینیم این کراس اوور چگونه امتحان خود را پس میدهد.

مصرف سوخت هر دو کراس اوور نسبتا مناسب به نظر میرسد اما دیگنیتی با مصرف میانگین ۷/۳ لیتر در هر صد کیلومتر حدود ۱/۳ لیتر بنزین کمتری را نسبت به رقیب خود می بلعد، ولی این را هم در نظر بگیریم که شتاب اولیه جک k7 نسبت به دیگنیتی خیلی بهتر است.

امکانات رفاهی و آپشن ها

چینی ها هم تقریبا راه کره ای ها را یاد گرفته اند و محصولات شان را با بیشترین آپشن ها روانه بازار میکنند. هر دو خودرو مجهز به کروز کنترل، سیستم ایست در سربالایی، سنسور پارک در جلو و عقب، سنسور باران، سنسور نشانگر باد تایر ها، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای هستند. در بخش اپشن ها هر دو کراس اوور در وضعیت مناسبی قرار دارند. اما جک با داشتن گرمکن صندلی جلو و دیگنیتی با داشتن دی لایت و کنترل کشش خود را نسبت به یکدیگر متمایز کرده اند. البته شایان به ذکر هست که نبود ایربگ های جانبی در هر دو خودرو یکی از نکات منفی این قسمت می باشد.

مقایسه دیگنیتی با جک K7
مقایسه دیگنیتی با جک K7
بررسی طراحی داخلی و خارجی

با نگاهی به دیگنیتی در قسمت جلو، جلو پنجره ی کهکشانی با طراحی نسبتا خوبی خودنمایی میکند. چراغ های ذوزنقه ای شکل به همراه کاپوت عضلانی طراحی این کراس اوور چینی را پخته تر کرده است. در نمای بغل و عقب نیز همان رخ عصبانی و کوپه مانند خودرو حفظ شده است که این نشانی از حرفه ای شدن چینی ها در طراحی خودرو را دنیا نشان می دهد. جک نیز در قسمت جلو طراحی جدیدی را به ما نشان میدهد. چراغ های فوق العاده باریک و جلو پنجره ای عجیب با طراحی خاص که انگار میخواهد دندان هایش را نشان دهد.

جک در نمای عقب کمی چینی بودن خود را نشان میدهد و از لحاظ طراحی چند سطح از دیگنیتی ضعیف تر است.چراغ های عقب کمی تو ذوق بیننده میزند در صورتی که دیگنیتی طراحی خیلی حرفه ای تری دارد. با ورود به داخل کابین، جک k7 ما را یاد محصولات مرسدس بنز می اندازد. مانیتور بزرگ در وسط و در زیر آن دریچه های تهویه مطبوع…! کمی آشنا نیست؟! در مقابل دیگنیتی نیز داشبورد نسبتا ساده ای دارد. مانیتوری در وسط داشبورد و تعبیه دکمه های تهویه مطبوع بصورت لمسی در زیر آن مهم ترین مشخصه های داشبورد دیگنیتی می باشد.

مقایسه دیگنیتی با جک K7
مقایسه دیگنیتی با جک K7
بررسی قیمت و ارزش خرید دیگنیتی با جک K7

با توجه به قیمتی که این دو کراس اوور در بازار ایران دارند، رقابت برای آنها کمی سخت است. چرا که با این مبلغ مشتری میتواند خودرو های کره ای و ژاپنی را انتخاب کند. هرچند که این رقبا نسبت به محصولات کره ای و ژاپنی صفر کیلومتر هستند اما کیفیت محصولات ژاپن و کره یک چیز دیگه ای هست. در انتخاب بین این دو خودرو که از لحاظ قیمت هر دو در یک سطح هستند کاملا سلیقه و معیار های مشتری تصمیم گیرنده ی نهایی است. چرا که هر دو خودرو با توجه به امکانات و مشخصات فنی در سطح یکسانی قرار دارند. حال انتخاب شما کدامیک است؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *