معرفی و بررسی کراس اوور ری را محصول جدید ایران خودرو

معرفی و بررسی کراس اوور ری را محصول جدید ایران خودرو
اولین کراس اوور ملی به نام ری را

با سلام خدمت همه همراهان وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز. در این مقاله میخواهیم به صورت نسبتا عمیقی به جدیدترین محصول ایران خودرو یعنی کراس اوور ری را بپردازیم؛ پس حتما تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

بعد از خروج کامل شرکت پژو از ایران درسال 97 ، دو پروژه نیمه تمام در دستان ایران خودرو قرار داشت.یکی از آن پروژه ها ، پژو 301 بود که امروزه به اسم تارا میشناسیم و دیگری پروژه نامعلوم با اسم K125 بود که امروزه اسم آن به ری را تغییر پیدا کرده است.

اما نام ری را از کجا آمده است؟

این نام یکی از مشهورترین اشعار شاعر گرانقدر نیما یوشیج می باشد.شعر ری را در 24 سطر و 4 بند حاصل تک گویی یا نجوای شاعر با خود است و ابهام و اندوه را میتوان درون مایه اصلی آن دانست.همچنین ری را در زبان محلی مازندرانی به معنی باران است. جالب است بدانید که نمونه های اولیه این کراس اوور ری را در کارخانه ایران خودرو واقع در بابل قالب گیری و ساخته خواهد شد.

ری را ایران خودرو
ری را در چه مرحله ای از ساخت است؟

طبق گفته وزیر صمت ، تا پایان تابستان ، خودرو ری را باید تست های فنی و تخصصی را پشت سر بگذارد و پس از موفقیت در انجام تست ها به مرحله رفع نواقص و سپس قالب گیری و تولید خواهد رسید و از اوایل سال 1402 به بازار خودرویی ایران عرضه می شود.

مشخصات فنی کراس اوور ری را چیست؟

احتمالا ری را ایران خودرو از دو پیشرانه بهره خواهد برد. یکی پیشرانه معروف TU5 با موتور 1.6 لیتری که توان تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را دارد.دومین پیشرانه که روی نسخه فول آپشن ری را قرار خواهد گرفت از نوع TC7 می باشد که 1645 سی سی حجم سیلندرهای آن است و با توجه به توروبو شارژ بودن آن توان تولید 168 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده هردونسخه احتمالا از نوع 6 دنده اتوماتیک AT است ولی با این اوصاف احتمال تولید نسخه دنده دستی هم وجود دارد.

کراس اوور ری را

ناگفته نماند که کراس اوور ری را بر روی پلتفرم بومی شده IKP1 ساخته خواهد شد که با پلتفرم تارا مشترک است. اگر نمیدانید که این پلتفرم از کجا سردرآورده باید خدمت شما بگویم که این همان پلتفرم به ارث گذاشته شده PF1 گروه PSA است که ایرانیزه شده است. خودروی ری را کاملا به صورت دیفرانسیل جلو طراحی خواهد شد و وجود 4 چرخ محرک بودن یا نبودن آن مثل خیلی از مسائل دیگر در هاله ای از ابهام است. برای مثال گفته شده که نسخه برقی و همچنین نسخه سه سیلندر آن نیز تولید خواهد شد.

ویژگی های رفاهی – سرگرمی ری را چیست؟

کراس اوور ری را در دو نسخه معمولی و فول آپشن عرضه خواهد شد.در مورد نسخه معمولی امکاناتی ارائه نشده ولی نسخه فول آپشن دارای سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ‌ها و … خواهد بود.

کراس اوور ری را
طراحی ری را ایران خودرو

قبل از هرچیز باید بگویم که با توجه به پلتفرم اصلی ، ری را در دسته کراس اوورهای B پلاس قرار خواهد گرفت و ابعاد آن در حدود پژو 2008 یا نیسان جوک است.در مورد چهره و طراحی این خودرو هم طبق معمول همیشه ، ابهامات زیادی وجود دارد. از جمله آنکه این یک کپی ناشیانه از لاماری ایمای چینی است. حتی قسمتی از آن نیز از سانتافه 2021 قرض گرفته شده است.

به هر حال طراحی کراس اوور ری را با چراغ های کشیده جلو ، شکل گرد و تخم مرغی شباهتی به عکس های منتشر شده از قدیم ندارد.همچنین چراغ های عقب نیز این شک را بوجود میاورد که ری را دقیقا همان لاماری ایماست ، با این تفاوت که دیگر خبری از نوار باریک چراغ ها در سرتاسر درب عقب آن نیست.

خیلی ها احتمال می دهند که ایران خودرو برای فرار از فشار افکار عمومی درنتیجه افزایش قیمت ها دست به رونمایی ناگهانی زده است.قیمت پیشنهادی این کراس اوور فعلا حدود 600 میلیون تومن است.نظر شما چیست؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *