زیباترین کوپه های تاریخ خودروسازی

زیباترین کوپه های تاریخ خودروسازی

زیباترین کوپه های تاریخ خودروسازی

خودرو های کوپه برای اکثر افراد ماشین باز، دوست داشتنی و جذاب هستند. از این رو امروز در سایت آی آر لوکس کارز به معرفی چند کوپه ی کلاسیک خواهیم پـرداخت. مهم ترین ویژگی خودرو هایی که در لیست امروز ما قرار دارند، طراحی خاص آنها بدون استفاده از ستون وسط می باشد. کوپه های کلاسیکی که با حذف ستون وسط زیبایی خاصی دارند.

۱- بی ام دبلیو سری هشت 1989

یکی از خاص ترین سری های بی ام دبلیو همین سری هشت می باشد. خودرویی که با طول زیاد ولی طراحی کوپه مانند جلوه خاصی دارد. این کوپه باواریایی همانطور که در عکس میبینید، ستون بی ندارد و در عین ساده بودن، رخی تهاجمی را به نمایش گذاشته است. چراغ های نسبتا مخفی در زیر کاپوت از دیگر ویژگی های ظاهری این اتومبیل می باشد.

۲- مرسدس بنز SEC 1981

دیگر خودروی بحث امروز ما رقیب سری هشت می باشد. خودرویی که شاید باعث ساعت سری هشت شده، همین SEC می‌باشد. این کوپه ی ژرمنی با سنی حدود ۴۵ سال از ایربگ و ترمز ABS بهره می برد. در نمای ظاهری شباهت زیادی به اس کلاس دارد اما فاصله ی محوری کمتر و نبود ستون وسط باعث وجه تمایزی با اس کلاس شده است.

۳- تویوتا سلیکا 1970

یکی از خودرو های ژاپنی که شباهت زیادی به اروپایی ها دارد همین سلیکا می باشد. از طرفی نمای جلو شبیه خودرو های امریکایی بخصوص موستانگ شده است. این ژاپنی محبوب که شاید در ایران هم به چشمتان خورده باشد با موتور های ۱/۶ و ۲ لیتری تولید شده است. مهم ترین نکته در طراحی این خودرو آینه بغل های روی کاپوت و استفاده از سپر کوتاه می باشد.

۴- دوج چارجر 1967

خودروی همیشه محبوب دنیا یعنی دوج چارجر در دومین نسخه از زمان تولیدش طراحی عجیب و شگفت انگیزی داشت. چراغ های پنهان در جلو پنجره و فقدان ستون بی بهمراه طرحی فست بک همگی دوج چارجر را به محبوبیتی خاص رسانده بود. کاپوتی فوق عضلانی که این موضوع از گلگیر های جلو تا عقب خودرو حفظ شده، نسخه دوم دوج را به خودرویی بی نظیر تبدیل کرده بود.

۵- پونتیاک GTO 1964

در طراحی خودرو های امریکایی هیچ بیننده ای نقص نمیبیند. آنقدر طراحان امریکایی در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی خوش سلیقه بودند که هنوز هم بعد از گذشت چند دهه، با دیدن خودرویی امریکایی در خیابان مات و مبهوت زیبایی آن میشویم. پونیتاک GTO یکی از همین خودرو هاست. کاپوتی عضلانی و کشیده و همچنین صندوقی کشیده تر از کاپوت، لقب کشتی را برازنده ی خود می داند. در کنار این همه زیبایی رخ کوپه مانند و موتور ۶/۶ لیتری همه ی نیاز های یک ماشین باز را فراهم میکند.

۶- پلیموث باراکودا 1964

شاید تا به حال اسم این خودرو را نشنیده باشید اما طراحی خاص آن باعث وجودش در این لیست شده است. این خودرو در زمان تولید فورد موستانگ به بازار عرضه شد و نتوانست رقیب جدی ای برای موستانگ شود. چراغ های گرد جلو و درب هایی کشیده بدون استفاده از ستون بی، این خودرو را بیش از حد زیبا کرده است.

۷- شورلت ایمپالا اسپرت کوپه 1958

یکی از زیباترین کوپه های دهه پنجاه میلادی قطعا همین خودروست. اتومبیلی که هارلی ارل آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد. شیب معکوس سقف و حذف ستون بی در کنار گلگیر های عقبی خیره کننده، هر بیننده ای را مات و مبهوت میکند.

۸- لینکلن کانتیننتال ۱۹۵۶

هدف فورد از ساخت این خودرو، تبدیل کردن لینکلن به برندی لوکس در دنیا بود. این کوپه ی جذاب گران ترین خودرو در زمان خودش بود. شیشه های برقی و‌ نبود ستون بی نیز از ویژگی های این کوپه ی گران قیمت بود.

نتیجه گیری:

در مجموع با توجه به اینکه هر کدام از این خودرو ها در زمان خود اسطوره ای بی رقیب بوده اند، انتخاب بهترین و زیباترین خودروی کوپه کاری بسیار سخت می باشد. نظرتون رو در سایت آی آر لوکس کارز ثبت کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *