دلایل کم بودن گرمای بخاری خودرو

دلایل کم بودن گرمای بخاری خودرو

در روزهای سرد زمستان یکی از مهم ترین تجهیزات رفاهی در اتومبیل ها گرمای مطلوب بخاری می باشد. اما این گرما به دلایل مختلفی ممکن است در زمستان عملکرد درستی را نداشته باشد که در ادامه ما تمامی عیب ها در این زمینه را بررسی می کنیم و راه حل آن را نیز خدمت شما عزیزان بازگو میکنیم.

1-رادیاتور بخاری

۱. یکی از دلایل اصلیِ نداشتن گرمای مطلوب بخاری گرفتگی لوله های رادیاتور بخاری می باشد. در واقع آب داغ داخل سیکل سیستم خنک کاری برای از دست دادن گرمای خود از داخل رادیاتور بخاری اتومبیل می گذرد و این مبدل به کمک هوا، گرمای داخل لوله ها را به وسیله فن به داخل کابین منتقل می کند. در اکثر مواردی که خرابی، ناشی از رادیاتور بخاری می باشد معمولا تعمیرکار ها با تعویض رادیاتور مشکل را حل می کنند. ۲. خرابی فن بخاری نیز یکی دیگر از مشکلات شایع در این زمینه می باشد. برای رفع این مشکل باید با باز کردن فن و تست آن در جهت رفع عیب اقدام کرد.

3-ترموستات

3. قطعه ای که خرابی آن باعث بدکار کردن بخاری اتومبیل می شود ترموستات است. خرابی ترموستات باعث می شود که آب رادیاتور به درستی در داخل سیکل خنک کاری عبور نکند که این امر باعث کم شدن گرمای بخاری می شود. 4. کمبود آب رادیاتور و یا پایین بودن سطح آن نیز از دیگر عوامل کم شدن گرما می باشد. برای ایجاد گرمای مطلوب حتما باید آب کافی در سیستم خنک کاری موتور باشد و همچنین هواگیری رادیاتور به طور کامل انجام شده باشد.

نوشته های مرتبط
3 دیدگاه

[…] دلایل کم بودن گرمای بخاری چیست؟ برای خواندن کلیک کنید […]

[…] دلایل کم بودن گرمای بخاری خودرو چیست؟ برای خواندن کلیک … […]

[…] دلایل کم بودن گرمای بخاری خودرو چیست؟ برای خواندن کلیک … […]

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *