نکات آماده سازی خودرو برای فصول گرم

نکات آماده سازی خودرو برای فصول گرم

سلام و درود خدمت شما همراهان گرانقدر وبسایت لوکس کارز . بسیار خرسند و مفتخریم که وقت ارزشمند خود را در اختیار تیم ما قرار می دهید . امروز قصد داریم در این مقاله به بررسی کارهای لازم برای آماده سازی خودرو در فصل های گرم بپردازیم . لذا تا انتها با ما همراه باشید .

با نزدیک شدن به زمان آب و هوای گرم ، باید کارهایی را برای مراقبت از خودرو انجام دهیم تا به مشکل برنخوریم . در ابتدا باید حواسمان به موتور و سیستم خنک کاری و رادیاتور باشد تا جوش نیاورد .

آماده سازی خودرو برای فصول گرم
آماده سازی خودرو برای فصول گرم
  • هرگز ترموستات موتور را در فصل تابستان باز و جدا نكنيد . وجود ترموستات بر روي موتور در فصل تابستان نيز ضرورت دارد و باعث مي‌شود موتور در ساعات ابتدایی صبح و پس از روشن شدن ، به‌سرعت به دماي استاندارد برسد و سرد كار نكند . اگر می پندارید وجود ترموستات باعث گرم شدن موتور مي‌شود از سالم بودن آن مطمئن شده و سپس بقيه سيستم خنك‌كاري از جمله رادياتور ، پمپ خنك‌كاري و تسمه را بررسي و عيب آن را رفع نمائید . موتور خودرو در فصل تابستان به زمان كمتري براي گرم شدن نياز دارد .
  • قبل از استفاده از کولر ، حتما از میزان گاز آن اطمینان پیدا کنید و در صورت کمبود ، آن را شارژ نمائید .
  • اگر پارکینگ مسقف ندارید ، سعی کنید از چادرهای پارچه ای نخی برای پوشاندن خودروی خود استفاده نمایید .
  • سعی شود خودرو را در زیر نور و تابش آفتاب قرار ندهید زیرا که باعث صدمه به رنگ بدنه می شود به خصوص زمانی که خودرو را شسته و هنوز کامل خیس نشده است .
  • فشار باد تايرها با توجه به افزايش دماي هوا در فصل تابستان افزايش مي‌يابد بنابراين در فواصل زماني كوتاه‌تري باد تايرها را كنترل و چک نمائید .
  • می توانید از محافظ های داشبورد برای حفاظت و نگهداری از داشبورد استفاده کنید زیرا که تابش نور آفتاب ممکن است باعث خرابی داشبورد شود .
  • تغییرات دما و گرمای شدید می‌تواند روی کارکرد ترمزهای شما تاثیر بگذارد. بهتر است که قبل از آغاز گرما لنت ترمز خود را چک کنید. اگر در این زمینه تخصص ندارید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید تا در صورت نیاز لنت ترمز را تعویض کنید.
  • سعی نمائید خودرو را یک بار صفر شویی کرده یا آن را به کارواش ببرید تا همه اجزا تمیز شوند .
  • میزان روغن خودرو را بررسی کنید . برای این کار میله اندازه‌گیری روغن(Gage) موتور را بیرون بیاورید و سطح روغن را بررسی کنید. درست است که به طور معمول میزان روغن را هر هزار کیلومتر بررسی می‌کنیم ، اما توصیه متخصصان این است که قبل از سفرهای طولانی و پیش از آغاز فصل گرما هم این کار را تکرار کنید. فراموش نکنید که حداقل ۵ دقیقه قبل از بررسی باید موتور را خاموش کنید. پس از بررسی نشانگر در صورتی‌که سطح روغن پایین‌تر از علامت مینیموم باشد باید روغن موتور اضافه نمائید .
  • فیلتر هوای داخل کابین و و فیلتر روغن و بقیه اقلام مصرفی چک شود .
  • می توانید شیشه های خودرو را دودی کنید تا گرما و تابش نور آفتاب کمتر به داخل خودرو نفوذ کند . البته در نظر داشته باشید میزانی شیشه ها رو دودی نمائید ، که مجاز بوده و توسط پلیس جریمه نشوید .
  •  با توجه به توصيه سازنده خودرو ، شرايط آب‌وهوايي و در نظر گرفتن حجم خنك‌كننده ، یک ضد یخ مناسب انتخاب کنید و مقدار ضديخ مورد نياز را داخل رادياتور بريزيد . شايان ذكر است كه سازندگان خودرو ، استفاده از محلول 1:1 ضديخ و آب (50درصد حجمي آب و 50درصد ضديخ) را به‌عنوان سيال خنك‌كننده مناسب در خودروها توصيه و به‌كارگيري آن را در مدت سال تاكيد مي‌كنند (اين محلول داراي نقطه انجماد C°36- و نقطه جوش C°129 تحت فشار سيستم خواهد بود).
نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
معین

با سلام و خسته نباشید یه سوال تخصصی داشتم میخواستم بدونم من ماشینم پیکان وانت هستش با توجه به اینکه داریم به فصل گرما نزدیک میشیم نیازی هست برای اینکه ضدیخی که از پارسال دی ماه توی ماشین ریختم خالی بشه فقط آب معمولی یا چیز دیگه ایی بریزم یا ضدیخ رو اصلا خالی نکنم ؟ممنون از پاسخگوییتون.

محمد دهقان

عالی بود مطالبتون تشکر و خسته نباشید میگم به تمامی دست اندر کارا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *