ملاقات با بنز GTS در تهران!

ملاقات با بنز GTS در تهران!
تست و بررسی بنز GTS در ایران

با سلام خدمت همه همراهان وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز، ما در این مقاله بار دیگر میخواهیم به تست و بررسی یک خودروی خاص دیگر در داخل کشورمان بپردازیم و این بار به سراغ یکی از بهترین بنز های موجود در جهان یعنی بنز AMG GTS رفتیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا شما را کاملا با نسل طلایی این بنز آشنا کنیم.

تاریخچه ورود GT به بازار

ماجرا از سال 2014 شروع شد ، بعد از بازنشستگی نسل طلایی و افسانه ای SLS شرکت موفق AMG تصمیم گرفت که جایگزین شایسته ای را برای آن انتخاب کند و اینگونه شد که در سپتامبر 2014 ، GT به جهانیان معرفی شد. در سال 2015 اولین سری های GT در دو نسخه GT و GTS به بازار عرضه شد.

البته GT به همین نسخه ها بسنده نکرد و نسخه های GTR ، GTC ، GT4 ، GT3 و نسخه پرطرفدار Black series را هم به جهانیان معرفی کرد. محبوبترین نسخه GT کوپه های دونفره و اسپرت هستند که البته نسخه چهار درب آن نیز در همین کشور خودمان موجود است.

طراحی کلی GT

همانند پدرش، GT هم به مانند SLS دارای کاپوت عریض و طویل و قوس سقف بود با این تفاوت که چهره اش تهاجم بیشتری گرفته بود. از درب های گالوینگی خبری نیست و به جای آن از درب های معمولی استفاده شد.در ساختار خودرو برای سبک تر شدنش از 93 درصد آلومنیوم استفاده شده. طراح بیرونی این هیولا ، اقای mark fetherston همان طراح SLS است. و طراحی داخلی آن را اقای jan kaul بر عهده گرفت.

مرسدس بنز GTS
تفاوت GT با GTS

با اینکه هردو نسخه در یک زمان معرفی شدند اما نسخه GTS پیشرانه قوی تر با قدرت و گشتاور بیشتری عرضه شد. همچنین نسخه GTS از یک دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکتریکی استفاده می کند. تولید GT در سال 2021 و تولید GTS در سال 2020 پایان یافت و به جای این دو نسخه های دیگر GT همچون GT3 و Black series در حال تولید هستند

مشخصات فنی بنز GTS

یک بنز GTS دارای یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربوشارژ (مجهز به Biturbo) است که میتواند 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ های عقب می رسد.ابعاد چرخ های عقب 20 اینچ است و چرخ های جلوی آن 19 اینچی است. همچنین ابعاد خود خودرو به ترتیب 4546 میلی متر طول ، 1939 میلی متر عرض و 1289 میلی متر ارتفاع دارد. ترمزهای عقب و جلوی این هیولا هردو از نوع دیسکی خنک شونده است و سیستم تعلیق ان از نوع فنرپیچ می باشد.

وزن خودرو 1645 کیلوگرم است که سعی شده تا حد امکان سبک باشد. با این حال با قدرت موتوری که میتواند تولید کند نهایت سرعت آن 310 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0-100 آن حدود 3.8 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با این پیشرانه 8 سیلندر حجیم در هر 100 کیلومتر فقط 9.4 لیتر است.

امکانات رفاهی – سرگرمی بنز GTS

کلیدهای میانبر روی فرمان ، صفحه نمایش چند رسانه ای 10.25 اینچی ، صفحه کیلومتر دیجیتال 12.3 اینچی ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، پاورویندوز جلو ، کنترل کیفیت هوا ، ورود و استارت بدون کلید ، گرمکن صندلی ، تنظیم گودی کمر ، سیستم ناوبری ، سنسور پارک جلو و عقب ، سنسور باران ، سانروف ، مونروف ، دوربین 360 درجه ، استارت از بیرون خودرو ، تهیوه صندلی

امکانات ایمنی بنز GTS

ترمز ABS ، کنترل پایداری ، ایربگ راننده و سرنشین ، ایربگ پرده ای و جانبی ، فرمان برقی تعلیق های جلو و عقب AMG Sport ، ترمز کمکی ، تیرهای برخورد جانبی ، تیرهای ضربه جلو ، هشدار فشار باد تایرها ، ایموبلایزر موتور ، سنسور هشدار برخورد از جلو ، دوربین دید عقب ، هشدار نقطه کور ، سیستم رانندگی بین خطوط ، چنجر ، کروز کنترل ، اتوپارک ، کنترل کشش ، تنظیم ارتفاع

مرسدس بنز GTS
تجربه رانندگی بنز GTS

هیجان زده ایم ! برای دیدن یکی از ستاره های توی جاده، از جناب آقای عباس شایگان سپاسگزاریم که مرسدس بنز AMG GTS خودشان را برای مدتی به منظور تست و بررسی در اختیار تیم آی آر لوکس کارز قرار دادند. شاید این یکی از بهترین لحظات زندگی هر عشق ماشینی باشد که با آن روبرو می شود. پسر خلف AMG این بار در تهران تست و بررسی می شود. هرچه از زیبایی این خودروی زرد رنگ بگویم کم گفتم. نمای جلو به شدت تهاجمی تر از پدرش sls شده و گویی دو چشم عصبی در حال نگاه کردن به کف جاده است. انحنای قوسی شکل خاصی دارد. کاپوت هم همچنان طویل است.

گرافیک چراغ های جلو به شدت خودنمایی می کند. یک جلوپنجره بزرگ به سبک همان پدر ، و یک نماد بزرگ بنز در وسط آن است. ابهت از سر و رویش میبارد. از نمای بغل هم شکل و شمایل منحصر به فرد خودش را دارد. چرخ هایی با رینگ های مشکی رنگ فوق العاده جذاب که به زیبایی خودرو افزوده است. عجب سلیقه ای دارد مرسدس بنز! لچکی گرد پنجره موزون و هم نوا با سقف منحنی اش است و از آن زیبا تر نمای عقب این بنز است. نمای عقب از یک طرف به نام مقدس amg و از طرفی به نماد بنز GTS مزین شده است یک بال ثابت روی صندوق و چراغ های کشیده و زیبا در دو طرف بعلاوه دو اگزوز بزرگ در دوطرف سپر و چرخ های پهن و بزرگش ، اوج طراحی هنرمندان بنز را می رساند.

مرسدس بنز GTS

حال که با چهره بنز جذاب آشنا شدیم بهتر است که به سراغ رانندگی با آن برویم. خودروی نسبتا کوتاهی به حساب می آید ، در که باز میکنیم برخلاف تصور کابین بسیار جاداری دارد. درحقیقت سایز GTS از SLS کمتر است اما فضای کابین آن بزرگتر از پدرش می باشد. کابین به گونه خاص و جذابی طراحی شده است که انگار یک خلبان میخواهد داخل کابین جنگنده بنشیند. بیراه هم نگفتیم. همه چیز تحت کنترل خلبان است. فرمان کوچک و جمع و جورش به کنار ، کنسول میانی قطور و بزرگش ، انسان را به وجد میاورد. چیزی که خیلی ما را مجذوب خودش کرد ، طراحی تمام چرم کابین با تودوزی های قرمز رنگ است. بعلاوه دسته دنده آن هم بسیار خاص و منحصر به فرد است. راننده خیلی خودش را به زحمت نمی اندازد که به کلید های خودرو دست رسی پیدا کند و کاملا مسلط است.

موتور این خودرو به شدت به بنزین بی کیفیت واکنش نشان می دهد و با توجه به بنزین داخل کشور ،چندان نباید به هر پمپ بنزینی اعتماد کرد. حالا به سراغ استارت این خودرو می رویم. روی دکمه استارت که بزنید هیولای درون آن بیدار می شود. غرش یک پیشرانه 8 سیلندر که دل هر عشق ماشینی را آب می کند. کابین طوری طراحی شده که صدای پیشرانه به گوش راننده برسد. حال خروجی اگزوز هم کاملا قابل تنظیم است و هرطور که بخواهید صدا را به گوش مخاطب میرسانید. دنده را روی حالت درایو قرار داده و پا را محکم روی پدال گاز فشار می دهیم.

مرسدس بنز GTS

شتاب دیوانه کننده است ، حدود 4 ثانیه طول میکشید که خودرو از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. صدای موتور دیوانه کننده است و آدم را به وجد می آورد. این خودرو می تواند به نهایت سرعت 310 کیلومتر برسد ، و خیلی زود هم به سرعت دلخواه می رسد. گویی داخل باک خودرو به جای بنزین اورانیوم غنی شده ، ریخته اند. ما هرچقدر که سرعت می رفتیم مشکلی نبود چون ترمز های GTS بسیار از آن چیزی که تصور میکردیم کارایی داشتند. البته یکی از مشکلات ما برای رانندگی این هیولا ، جاده های نامناسب بود. به دلیل ارتفاع پایین خودرو برای عبور از بعضی سرعتگیرها دچار مشکل میشدیم. بهرحال شتاب و سرعت خیره کننده این خودرو در کنار هندلینگ عالی آن سرپیچ ها و هنگام دور زدن خاص و استثنایی است.

البته ناگفته نماند که این اولین GT نیست که به کشورمان راه پیدا کرده، پیشتر 4 GT دیگر هم با رنگ های مختلف به خاک کشورمان پا گذاشته بودند. بنزهای GT سفیدرنگ که از کانادا وارد کشور شده بود و چند سالی هم مهمان ما بود.یک GT قرمز که احتمالا در سینمایی آینه بغل آن را دیده باشید که البته سرنوشت شومی داشت و بخاطر مسائل مختلفی به پارکینگ اموال تملیکی رسید و دو GT مکی رنگ که قبل از این GTS وارد کشور شده بودند. البته این GTS مورد بررسی تیم آی آر لوکس کار با این کد رنگ بسیار جذابیت خاصی داشت و البته نکته مهمتر اینکه این کد رنگ زرد با کد رنگ تنها SLS زرد ایران تفاوت دارد. در آخر بگم که ما قیمت صفر کیلومتر این خودرو را پیدا نکردیم ولی قیمت مدل های کارکرده آن از 96 هزار یورو تا 135هزار یورو متغیر بود

نگاهی به مرسدس بنز GTS و شتابگیری با این خودرو در ایران

عکاس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *