معرفی پژو پارس ELX جدید

معرفی پژو پارس ELX جدید
پژو پارس ELX جدید با موتور TU5

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز سایت آی آر لوکس کارز، امروز با بررسی دقیق محصول تقریبا جدید ایران خودرو همراه شما خواهیم بود. پژو پارس که از دو دهه قبل در ایران تولید میشد یکی از قدیمی ترین ماشین های به اصطلاح فرانسوی در کشور است. در واقع به نوعی انقلاب خودروسازی ایران همین پژو پارس هست که با طراحی نسبتا خشن و جذاب البته در دهه ۸۰ توانست جایگاه خوبی را در بین ایرانی ها کسب کند، تا حدی که کشور های همسایه همچون عراق و سوریه نیز خواهان این سدان فرانسویی بودند.

پژو پارس ELX

 این سدان که نسخه فیس لیفت پژو ۴۰۵ هست، طی این دو دهه انواع پیشرانه ها را تجربه کرده است. موتور XU7 و tu5 از عمده ترین پیشرانه های استفاده شده در این خودرو می باشد. مدلی که امروز مورد بررسی تیم ما قرار گرفته اخرین نسخه پژو پارس ELX می باشد. این مدل که ملقب به پارس ELX سال می باشد مجهز به موتور tu5 با حجم 1,6L و قدرت ۱۰۵ اسب بخار می باشد. البته این خودرو با موتور XU7 هم تولید خواهد شد اما پارس ELX با موتور tu5 از لحاظ آپشن و‌ امکانات رفاهی در سطح بالاتری نسبت به مدل xu7 قرار دارد.

مدل XU7 با امکاناتی همچون سیستم ترمز ABS و EBD، دو کیسه ی هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، ایموبلایزر، دماسنج، سنسور نور و باران، آینه های تاشو برقی، سنسور و‌ دوربین دنده عقب و سنسور باد تایر ها عرضه خواهد شد. در مقابل نسخه tu5 علاوه بر امکانات بالا از سیستم کروز کنترل نیز بهره می برد. اما در آخر امیدواریم که محصولات ایرانی علاوه بر زرق و برق هایی که در بالا خواندیم از لحاظ ایمنی نیز به سطح مطلوبی برسند، زیرا مهم از این آپشن ها حفظ جان سرنشینان و ایمنی خودرو در تصادفات می باشد.

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه

من خیلی از شرکت شما خوش حالم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *