معرفی قوی ترین پیشرانه داخلی EF7

معرفی قوی ترین پیشرانه داخلی EF7

با سلام خدمت همه ی بازدید کنندگان عزیز سایت آی آر لوکس کارز، امروز با بررسی موتور جدید ملی پیشرانه داخلی EF7 که خبر های حاشیه ساز زیادی هم داشته در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. خب هماهنطور که احتمالا خبر داشته اید چند روز قبل نمایشگاه خودرویی در تهران برگذار شده بود، در واقع نمایشگاهی که فقط جولانگاهی برای محصولات چینی بود!

یکی از دستاورد های مهم این نمایشگاه رونمایی از موتور جدید ملی بود که تیتر قوی ترین پیشرانه ی تولید شده ی ایرانی بر روی آن خودنمایی می کرد. این پیشرانه در واقع مدل توسعه یافته ی EF7 می باشد که بر روی آن توربو شارژر نصب شده است. از مهم ترین مزیت های این موتور میتوان به فناوری GDi یا پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر اشاره کرد. شاید برای شما این سوال پیش آید که خب حالا مزیت این تکنولوژی چیه؟! در واقع در این سیستم چون انژکتور بطور مستقیم داخل سیلندر قرار دارد، هر لحظه که احتیاج به سوخت بیشتری باشد سریعا از این طریق جبران خواهد شد که نتیجه ی آن افزایش شتاب سریع در دور های مختلف است.

پیشرانه داخلی EF7

با انتقال انژکتور به داخل سیلندر، احتراق بسیار مطلوب تر خواهد بود که نتیجه آن کاهش مصرف سوخت است. البته این نکته را هم بهتر است بدانید که این تکنولوژی آنچنان هم جدید نیست و در برخی پیشرانه ها در دهه بیست میلادی نیز استفاده میشده است اما در مجموع با اجرای این تکنولوژی بر روی موتور EF7 قدرت آن به ۲۰۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور خواهد رسید. قدرتی که بر روی کاغذ بسیار مطلوب و قابل توجه است.

در واقع با این اعداد و ارقام میتوانیم در مقابل پیشرانه های چینی حرفی برای گفتن داشته باشیم اما باید ببینیم در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد. از جمله پیشرانه های توربوشارژ چینی با تکنولوژی GDi که در محصولات چینی داخل ایران استفاده شده میتوان به موتور دیگنیتی و KMC K7 اشاره کرد که به ترتیب ۲۳۵ و ۱۶۴ اسب بخار قدرت تولید میکنند. طبق تحقیقات انجام شده از این پیشرانه بر روی سدان ها استفاده نخواهد شد و به احتمال زیاد اولین شاسی بلند ایرانی مجهز به این موتور خواهد بود.

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
مهران

واقعا اگه همچین چیزی باشه خوبه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *