تست و بررسی مرسدس بنز S560 مایباخ مدل 2020

تست و بررسی مرسدس بنز S560 مایباخ مدل 2020
مرسدس بنز S560 مایباخ مدل 2020

سلام بر همه علاقه مندان به حوزه خودرو، خیلی خوش آمدید به وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز! صمیمانه از شما می خواهم که تا آخر این مقاله در مورد یک خودروی جذاب ، با ما همراه باشید.

این بار تیم تخصصی آی آر لوکس کارز به سراغ یک قصر متحرک رفته است. قصری که داشتن آن واقعا هزینه های سرسام آوری دارد. به سراغ مایباخ رفته ایم ، اگر میخواهید از این خودرو بیشتر بدانید پس باید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه مایباخ

همانطور که میدانید این شرکت توسط ویلهم مدیر مهندسی سابق دایملر(مرسدس بنز) در سال 1909 تاسیس شد.اولین محصول مایباخ با نام W1 عرضه شد.اما اولین محصول واقعی میباخ که راهی خط تولید شد مدل W3 است.مایباخ در 1960 توسط کمپانی دایملر-بنز خریداری شد و از آن زمان تاکنون وظیفه لوکس گرایی بنز را برعهده گرفت.

بنز S560 مایباخ 2020
مایباخ و ایران

تاریخچه ورود اولین مایباخ به ایران طبق تحقیقات ما مشخص نیست اما از همان دوران پهلوی تاکنون همواره بنز-مایباخ یک پای ثابت در جاده های ایران بوده اند و هستند.

مایباخ مورد تست و بررسی ما

مایباخ مورد تست و بررسی ما مدل بنز S560 مایباخ مدل 2020 است که دارای یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری biturbo با توان خروجی 469 اسب بخار و گشتاور700 نیوتن متر است. این قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو میرسد (All Wheel Drive) شتاب این هیولای عظیم الجثه 2800 کیلوگرمی 4.6 ثانیه است. و البته سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بنز S560 مایباخ 2020
مشخصات رفاهی – سرگرمی مایباخ S560 

پاورویندوز عقب و جلو ، تهویه هوا ، کنترل کیفیت هوا ، چراغ مطالعه عقب ، محل نگهداری نوشیدن عقب و جلو ، گرمکن صندلی عقب و جلو ، سیستم ناوبری ، ورود و استارت بدون کلید ،کول باکس ، شیفتر تعویض دنده ، نورپردازی تا 64 رنگ ، صندلی راحتی سرنشین عقب ، میز تاشو سرنشین عقب ، صندلی دارای تهویه ، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو ، سنسور باران ، سانروف ، مونروف ، دوربین 360 درجه ، شارژر بیسیم گوش ، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو ، 26 اسپیکر ، تنظیم جداگانه صوت برای هر صندلی به صورت مجزا ، تلویزیون

مشخصات ایمنی مایباخ

فرمان برقی ، کروز کنترل ، سنسور پارک جلو و عقب ، ترمز کمکی خودکار ، ترمز ضدقفل ، 9 ایربگ شامل راننده و سرنشین جلو ، جانبی جلو ، جانبی عقب ، آینه دید عقب روز و شب ، ایمنی برخورد از بغل ، کنترل کشش ، هشدار باد تایر ، سنسور تصادف ، روشنایی چراغ اتومات ، کنترل پایدار الکترونیکی ، کمک فرمان برقی ، هشدار نقطه کور ، بسته ایمنی صندوق عقب ، کیسه هوا زانو ، سیستم کمک به سراشیبی 

بنز S560 مایباخ 2020
تجربه رانندگی مایباخ 2020 

به سراغ یکی از بزرگترین تولیدی های بنز می رویم ، هیولایی بی رقیب در لوکس گرایی و تجملات که غرق در آپشن و امکانات است. ابعاد این خودرو از همان دورتر مشخص میکند که جثه بزرگتری دارد و این هم به دلیل راحتی سرنشینانی است که قرار است داخل آن بنشینند. مایباخ مورد بررسی تیم آی آر لوکس کارز ، 5462 میلی متر طول ، 2130 میلی متر عرض و 1498 میلی متر ارتفاع دارد. این ماشین با این ابعاد وزنی معادل 2815 کیلوگرم را داراست که در نوع خودش واقعا یک شاهکار است. رخ جلوی این خودرو با مدل بنز s تفاوت چندانی ندارد ، درحقیقت مایباخ فقط وظیفه لوکس کردن بنزها را برعهده دارد.

البته نوع نورپردازی چراغ جلو بسیار دلنشین است و خبری از چراغ های مه شکنی که روی اکثر خودروها قرار دارد ، نیست.بدون شک تمام مایباخ های دنیا زیبا هستند ، وقتی که این رینگ های خاص و شکیل در نمای بغل آن به چشم میخورد. از نمای بغل هم این خودرو تفاوتی با نمونه S ندارد. اما به سراغ نمای عقب می رویم. کلمه جذاب مایباخ در سمت چپ حک شده است.و در کنار نورپردازی چراغ و لوگوی بنز و مدل S560 بسیار خود نمایی میکند.به گونه ای که شما را تا چند دقیقه متحیر می کند. بعد از پرداختن به نمای بیرون حالا باید به سراغ خاص ترین کابین جهان برویم.

درب را باز می کنیم، نمای اول ، نگاه اول مات و مبهوت یک کابین شیک ، زیبا ، با چرم خاص کرمی رنگ می شوید. هیجان امانمان نداد و بی معطلی خودمان را پشت فرمان مایباخ دیدیم.همه چیز به درستی و به زیبایی کار شده است.فرمان سه پره که آرم میباخ روی آن حک شده است. دو صفحه نمایش جذاب یکی در میانه کنسول و دیگر روبروی راننده ، تنظیمات صندلی راننده و سرنشین که روی درب قرار داده شده ، دریچه های ورودی هوا و کولر ، کلیدهایی که به زیبایی روی داشبورد قرار گرفته ، یک طرح چرم لوزی شکل که روی داشبورد کار شده است. 

وقتی سوئیچ خودرو را میچرخانیم ، نورپردازی بینظیر بنز ، حس فوق العاده ای به آدم می دهد. این نورپردازی زیر پای راننده و سرنشین ، روی داشبورد ، داخل دستگیره های درب ، همه جا هست و قابل تغییر می باشد. صفحه کیلومتر دیجیتالی که مقابل راننده ،نه تنها چشم را اذیت نمی کند بلکه راننده همه اش میخواهد به آن خیره شود. از مایباخ S560 هرچه بگوییم کم گفتیم.

به سراغ موتور می رویم. استارت که میزنیم ، صدای موتور 8 سیلندر 4 لیتری لرزه بر اندام می اندازد. دسته دنده جذاب و شیک آن را روی حالت درایو قرار می دهیم ،میخواهیم شتاب اش را هم بررسی کنیم ، آیا به اندازه کابینش جذاب است؟! به محض اینکه پدال گاز را فشار می دهید و شروع به حرکت می کنید ، متحیر و مبهوت می شوید از این شتاب! چرا؟ چون واقعا از یک مایباخ 2800 کیلوگرمی همچین شتاب خوبی بعید است ولی ممکن است، چون یک بنز است. شتاب عالی آن را می گذاریم کنار ترمزگیری عالی و درجه یک اش. به خاطر سیستم تعلیق AirMatic ، سر پیچ ها شما اصلا اذیت نخواهید شد.

یکی از ویژگی های خاص سیستم تعلیق این مایباخ این است که سختی ها ، چاله و چوله های جاده را به خوبی در خود جذب می کند و اصلا ممکن است شما هیچ ضربه یا تکانه ای رو حس نکنید. وِیژگی خاص دوم آن سر پیچ هاست ، سیستم تعلیق نمی گذارد که خودرو بیش از حد در پیچ ها بچرخد. مصرف سوخت این هیولا با این حجم و سیلندر بین 7 تا 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است که واقعا عالی است.از لحاظ ایمنی هم شما هربخشی را مشاهده می کنید ایربگ میبینید.

این تست و بررسی نشان می دهد که مایباخ S560 یکی از بهترین ، باکلاس ترین ، ایمن ترین ، جذاب ترین ، به صرفه ترین خودروهای داخل کشور است.

عکاس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
پوریا

خیلی ممنون از اطلاعات کاملتون بنز 2019 هست و گذر از گرجستان اوردر خورده

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *