آشنایی با بعضی از واردکنندگان خودرو در ایران

آشنایی با بعضی از واردکنندگان خودرو در ایران

معرفی بعضی از واردکنندگان خودرو

تعدادی از خودروسازان و البته واردکنندگان خودرو در ایران ، مجوز واردات گرفتند و باید با 1 میلیارد دلار ارز ، حدود 70 هزار دستگاه خودرو، از انواع مختلف را وارد کنند! حال رفتیم به سراغ معرفی بعضی از این واردکنندگانی که برای مردم ناشناخته تر هستند. در بین این واردکنندگان اسم دو خودروساز بزرگ به چشم میخورد؛ ایران خودرو و سایپا که پیشتر محصولات شرکت های پژو ، رنو ، سیتروئن و حتی مرسدس بنز را وارد میکردند باز هم توانستند بعنوان واردکننده در بازار پر رقابت خودروی خارجی بمانند.

کوشا خودرو : واردکننده محصولات کیاموتورز

شاید شما ، اسم کوشا خودرو را نشنیده باشید، چون این واردکننده بیشتر در زنجیره تامین و توزیع قطعات یدکی کشور نقش بسزایی داشت و قطعات یدکی خودروهای خارجی نظیر : هیوندای ، کیا ،تویوتا ،لکسوس ، بی ام و و مرسدس بنز را تامین میکرد. کوشا خودرو نزدیک به یک دهه (از سال 87 تاکنون) در داخل ایران فعالیتهای وارداتی دارد و عضو انجمن واردکنندگان خودروست. این شرکت همچنین با نصب بیلبورد خودروهای وارداتی نشان داده است که احتمالا جز اولین واردکنندگان خودرو در کشور باشد. این واردکننده امیدوارست که بتواند خودروهای سراتو ، ریو ، سلتوس ، سول ، اپتیما و پگاس و پیکانتو را وارد کند.

کوشا خودرو اشکودا

مزین خودرو : واردکننده اشکودا

خبر ورود اشکودا ، یکی از زیرمجموعه های وولکس واگن واقعا در این اوضاع خودروهای چینی مسرت بخش بود. این شرکت پیشتر ، واردات و کاربری سازی برخی از خودروهای خاص را برای مشتریان حقوقی انجام میداد و حالا میخواهد به تنها نماینده اشکودا در ایران تبدیل شود.البته هنوز مشخص نیست که کدام محصولات اشکودا مدنظر است اما با توجه به بازه قیمتی احتمالا محصولاتی همچون فابیا، کودیاک و اکتاویا به بازار ایران نزدیک تر باشند.

آرین موتور لاماری ایما

آرین موتور : واردکننده محصولات میتسوبیشی

آرین موتور را بیشتر با محصول لاماری ایما میشناسیم.این شرکت از سال 1390 نمایندگی رسمی محصولات میتسوبیشی را بر عهده دارد و حالا بار دیگر متصدی واردات این شرکت پرطرفدار ژاپنی است.آنها از سال 1391 توانستند با واردات میتسوبیشی ASX به کشور حسابی در دل طرفداران خودروهای ژاپنی جا باز کنند. البته هنوز مشخص نیست که کدام محصولات به کشور وارد می شود اما احتمالا ورود دوباره محصولات میراژ و لنسر به کشور به قوت خود باقی است

خودروسازی فردا

خودروسازی فردا : واردکننده محصولات چینی

این خودروسازی در سال 92 زیر پرچم ایران خودرو شروع به فعالیت کرد و ابتدا سمند و پژوپارس های ایران خودرو را تولید میکرد، تا اینکه در سال 1396 با مونتاژ ام جی RX پا در عرصه تولید هم گذاشت و محصولات بریتانیایی-چینی تولید می کرد، تا اینکه تحریم ها مانع از ادامه فعالیتشان شد. در حال حاضراین شرکت خودروسازی ، خودروهای چینی را با اسم فردا در داخل کشور مونتاژ و به فروش می رساند و از سال 96 تا 1400 توانسته 30 هزار خودرو به دست مشتری برساند. این خودروسازی هم احتمالا یکی از واردکنندگان محصولات چینی باشد

ایرتویا

ایرتویا : واردکننده محصولات تویوتا

اسمی پر آوازه برای ایرانی ها و نماینده رسمی محصولات با کیفیت تویوتا در ایران است. ایرتویا از سال 1352 در ایران فعالیتش را شروع کرد و از این حیث یکی از قدیمی ترین شرکت هاست.در حال حاضر هم تنها نمایندگی رسمی واردات تویوتا و تامین خدمات پس از فروش و قطعات یدکی این شرکت است. البته هنوز مشخص نیست که این شرکت کدام محصولات را برای بازار داخل ایران در نظر گرفته است اما مطمئن هستیم تمام محصولات تویوتا بسیار با کیفیت هستند.

واردکنندگان خودرو

دیارخودرو : واردکننده محصولات چینی

دیارخودرو نسبت به تمام واردکنندگان خودرو ، گمنام تراست. این شرکت خودروهای چینی نظیر DX3 را به کشور وارد کرده است و همچنین خودروهایی سابرینا ، سنوا و وانت وینگل را مونتاز کرده است و رقیب جدی برای دیگرواردکننده خودروهای چینی نیست. با این حال در لیست واردکنندگان خودرو به داخل کشور قرار گرفته است.

واردکنندگان خودرو

مکث موتور : واردکننده خودروهای چینی

مکث موتور را بال آسیایی ماموت خودرو می دانند.ماموت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو در کشور است که پیشتر محصولات وولکس واگن را وارد کشور می کرد.ماموت موتور تنها نماینده رسمی وولکس واگن در کشور است که احتمالا با ورود مکث موتور به لیست واردکنندگان خودرو ،ما شاهد حضور دوباره محصولات با کیفیت وولکس واگن در کشور باشیم.

کرمان موتورز : واردکننده هیوندای

کرمان موتور یکی از بزرگترین مونتاژکاران ایرانیست که از 1373 با محصولات دوو آغاز به کار کرد. اما بعدها با خرید دوو توسط جنرال موتورز و تحریم ها ، دوو از چرخه مونتاژ این شرکت خارج شد و این شرکت شروع به مونتاژ خودروهای وولکس واگن و هیوندای کرد.بعد از مدتی هم دوباره بر اثر تحریم ها این دو شرکت رفتند و به جای آنها خودروهای چینی لیفان و جک را مونتاژ میکرد. حالا دوباره کرمان موتور با همکاری شرکت زیر مجموعه اش راین خودرو نماینده رسمی هیوندای شده است و امیدواریم که بتوانیم دوباره محصولات خوش چهره و خوش ساخت هیوندای را در کشور ببینیم.

این وارکنندگان نسبت به بقیه ناشناخته تر بودند اما در کنار تمام این شرکت ها ، ایران خودرو ، سایپا ، بهمن موتور ، پارس خودرو ، سایپا-سیتروئن هم جز واردکنندگان خودرو به کشور هستند

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *