معرفی 15 نفر از با استعدادترین رانندگان زن مسابقات اتومبیلرانی

معرفی 15 نفر از با استعدادترین رانندگان زن مسابقات اتومبیلرانی

سلام به همه علاقه مندان به حوزه مسابقات اتومبیلرانی ؛ امیدواریم حال همه شماها خوب باشد. تیم تولید محتوای مجله خودرویی لوکس کارز در این مقاله قرار است که شما را با 15 بانوی راننده جذاب و با استعداد ، در مسابقات خودرویی آشنا کند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید. قبل از اینکه به بحث معرفی این بانوان بپردازیم مقدمه کوتاهی را برای شما ارائه خواهیم داد. متاسفانه تصور اکثر مردم دنیا این است که اتومبیلرانی فقط یک ورزش مردانه است.با این حال علیرغم تسلط و مهارت بالای مردان در مسابقات اتومبیلرانی ، همیشه بانوانی وجود داشته اند که ثابت کنند دختران هم میتوانند به اندازه آقایان سریع و ماهر باشند. محبوب ترین بانوی راننده مسابقه در دنیا خانم دانیکا پاتریک هستند که در اوایل سال 2018 اعلام بازنشستگی کردند. ایشان اولین زنی هستن که توانستن در سری مسابقات خودرویی ایندی (Indy) برنده شوند. علاوه بر این ، ایشان بعنوان مدل تبلیغاتی موفقیت های زیادی داشتند. البته خانم های با استعدادتر وجذاب تر از خانم پاتریک هم در لیست ما وجود دارند ، اما این بانوی راننده ، محبوبیت بیشتری بین علاقه مندان مسابقات اتومبیلرانی داشتند. حالا وقت آن رسیده که به معرفی این بانوان بپردازیم.

1 - سوزی وولف ( Susie Wolff )

وولف یک راننده بریتانیایی است که در مسابقات اتومبیلرانی تورینگ ، به ویژه در مسابقات قهرمانی DTM رقابت هیجان انگیزی با رقبا داشت. او از مسابقات موتورسواری شروع کرد و کم کم به سمت مسابقات اتومبیلرانی روی آورد و به ترتیب در مسابقات قهرمانی کارتینگ و سپس در سری فرمول رنو و فرمول سه فعالیتش را آغاز کرد. از سال 2006 تا 2012 ، وولف پشت فرمان مرسدس بنز در مسابقات قهرمانی DTM شرکت کرد. در سال 2012 به عنوان راننده آزمایشی تیم ویلیامز به فرمول یک نقل مکان کرد. سوزی با همسرش توتو ولف ، مدیر اجرایی مرسدس AMG فرمول یک ازدواج کرد و این زوج در سال 2017 صاحب فرزند شدند. این بدان معناست که خانم سوزی فعلا در مرخصی پس از زایمان و مشغول تربیت فرزندش است ، اما طرفداران مسابقات اتومبیلرانی مطمئن هستند که او بزودی پشت فرمان خودروی مسابقه ای باز خواهد گشت.

2 - میلکا دانو ( Milka Duno )

دانو یکی از جذاب ترین بانوان در ورزش اتومبیلرانی است ، او قبل از رانندگی بعنوان یک مدل در کشور ونزوئلا فعالیت میکرد .شروع کار حرفه ای او زمانی بود که به یک کلینیک رانندگی در ونزوئلا دعوت شد ؛ تا آن زمان دانو هرگز به ورزش اتومبیلرانی توجه نمیکرد. درست همان موقع بود که فهمید در مسابقات رانندگی خوب است و به زودی ، زندگی جدیدش بعنوان راننده را شروع کرد. دانو در بسیاری از مسابقات در آمریکای شمالی شرکت کرده است ، از جمله سری اتومبیل های ایندی ، سری لمانز آمریکایی و سری اتومبیل های اسپرت رولکس. او حتی دو بار در مسابقه معروف 24 ساعته لمانز حضور داشت ، در سال 2001 و در سال 2002 که بیست و هشتم شد.

3 - لیلانی مونتر ( Leilani Munter )

مونتر یک راننده مسابقه و یک فعال محیط زیست آمریکایی است که از سال 2010 در چندین مسابقه شرکت کرده است. حرفه رانندگی او در Indy Lights است و به عنوان یک ورزشکار سطح اولیه از مسابقات Indy Car شروع کرد و بعداً به سری Indy Pro راه یافت. مونتر علاوه بر حرفه مسابقه و چند نمایش قابل توجه ، مدرک زیست شناسی خودش را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرده و در پروژه های مختلف زیست محیطی فعال است. جالب اینجاست که لیلانی یکی از معدود رانندگان مسابقه گیاهخوار در دنیای اتومبیلرانی می باشد.

4 - سیمونا د سیلوسترو ( Simona de Silvestro )

دی سیلوسترو راننده جوان سوئیسی است که قبلاً با شرکت در مسابقات قهرمانی فرمول E مورد تحسین همکارانش قرار گرفته بود. دی سیلوسترو همچنین در مسابقات اتومبیلرانی Indy و چندین سری مسابقه دیگر شرکت کرده و نام مستعار ایشان "خانم سوئیس" و "دوشیزه آهنین" است. طی سال های 2016 و 2017 ، سیمونا در استرالیا در مسابقات قهرمانی فوق العاده رقابتی و جذاب V8 استرالیا شرکت کرد و با یک دستگاه نیسان ماکسیما V8 مسابقه میداد .سیمونا در جدول رده بندی کلی فصل 2017 در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

5 - سیندی آلمان ( Cyndie Allemann )

آلمان یکی دیگر از رانندگان سوئیسی است که در یک خانواده معروف در حوزه اتومبیلرانی متولد شد . پدرش یک قهرمان اسبق مسابقات کارتینگ و برادرش هم یک راننده رالی است. آلمان کار خود را با قهرمانی در مسابقات کارتینگ نوجوانان محلی آغاز کرد و سپس به سراغ سری مسابقات جدی تر رفت. در سال 2010 ، او در مسابقات معتبر جهانی FIA GT1 اولین مسابقه خود را آغاز و با خودروهای اسپرت GT ، در بهترین پیست های جهان رانندگی کرد. جالب اینجاست که در سال 2012 او در سری Super GT در ژاپن به عنوان اولین راننده زن در آن مسابقات قهرمانی شرکت کرده بود.

6 - اشلی فورس هود ( Ashley Force Hood )

اشلی دختر راننده معروف درگ ، جان فورس است ، طبیعی است که مسابقه دادن در خونش جریان داشته باشد. فعالیت حرفه ای اشلی در مسابقات اتومبیلرانی در سال 2007 آغاز شد.البته متأسفانه و خیلی زود در سال 2010 حرفه اش به پایان رسید. چرا که اشلی با دانیل هود ، کارمند تیم مسابقه پدرش ، تشکیل خانواده داد و دیگر کم کم مشغول زندگی شد. در طول سالهایی که اشلی فورس هود در رده های برتر دنیای حرفه ای رانندگی ، فعالیت داشت ، در مسابقات زیادی برنده شد. او با یک خودروی موستانگ برای تیم جان فورس رانندگی میکرد و حتی در چند مسابقه با پدر خودش هم مسابقه داد.

7 - میشل موتون ( Michele Mouton )

حدود ۵۰ سال پیش مسابقات رالی قهرمانی جهان یک رشته ورزشی مختص مردان بود ، بنابراین وقتی موتون در اواسط دهه 70 شروع به مسابقه دادن کرد ، عملکردش به اندازه ظاهر زیبایش جذاب بود.موتون راننده سریع و توانایی بود که توانست بسیاری از رقبای مرد را پشت سر بگذارد و مورد تحسین طرفدارانش قرار بگیرد. فهرست دستاوردهای موتون در ورزش رالی چشمگیر است. او تنها زن راننده رالی است که در مسابقات WRC برنده شده است. موتون همچنین تنها زنی است که با اتومبیل های سریع و دیوانه کننده گروه B مسابقه داده است. هنگامی که او را از مسابقه دادن در گروه B در سال 1986 منع کردند ، موتون از مسابقات حرفه ای کنار رفت. در سال 1988 ، اما به عنوان یکی از بنیانگذاران رویداد محبوب Race of Champions به صحنه مسابقه بازگشت. این مسابقات دارای بهترین رانندگان در سراسر جهان است که در رشته های مختلف موتواسپرت رقابت می کنند. او همچنین به عنوان یکی از مدیران FIA و یکی از اعضای معتبر جامعه رانندگان مسابقات سرعت سابق فعالیت میکند.

8 - مارویو دوفو ( Maryeve Dufault )

راننده و مدل کانادایی! او هرگز قصد نداشت وارد حرفه رانندگی شود. با این حال ، از زمان کودکی ، مسابقه بخشی از زندگی اش بود. برادر و پدرش موتورسوار حرفه ایی بودند و خودش بعدها بعنوان یک دختر کوچک در مسابقات کارتینگ شرکت کرد و در چند مسابقه برنده شد. پس از کارتینگ ، دیفالت در مسابقات اتومبیلرانی مانند Formula BMW و Skip Barber Race Series شروع به مسابقه دادن کرد. با این حال ، نقطه عطف بزرگ او در سال 2010 بود که او در سری مسابقات NASCAR کانادا شرکت کرد. او همچنین اولین راننده زنی بود که در برنامه مسابقه داج شرکت کرد. در کنار رانندگی مسابقه ، مارویو یک مدل لباس فعال و شخصیت تلویزیونی است.

9 - شانون مکینتاش ( Shannon McIntosh )

مکینتاش یکی از ستاره های در حال ظهور ورزش های اتومبیلرانی حرفه ای و همچنین یک بانوی راننده جوان با استعداد است. او از پنج سالگی در حال مسابقه دادن است ، همچنین بیش از 100 پیروزی در رده های پایین تر و مسابقات آماتور کسب کرده است. اولین فصل حضورش در مسابقات حرفه ای در سال 2014 بود. مکینتاش در حال حاضر در حال مسابقه در سری ARCA Racing است. او علاوه بر حرفه رانندگی مسابقه ، به عنوان یک شخصیت رسانه ای و سخنگوی برندها و شرکت های مختلف مرتبط با موتواسپرت فعالیت میکند.

10 - سابین اشمیتز ( Sabine Schmitz )

اشمیتز راننده اتومبیلرانی آلمانی و عضو تیم های مسابقه ای پورشه و بی ام و است. او همچنین یک شخصیت تلویزیونی و یکی از جذاب ترین شخصیت ها در دنیای مسابقات اتومبیلرانی دنیاست. اشمیتز در نزدیکی پیست معروف مسابقه نوربرگرینگ بزرگ شده است، بنابراین او از کودکی با اتومبیل ها و مسابقات کاملا آشناست ، از همین رو علاقه اشمیتز به مسابقات افزایش یافت و بالاخره در دهه 90 در مسابقات آماتور و نیمه حرفه ای در پیست نوربرگ رینگ شرکت کرد. او حتی در چند رویداد از سری VLN برنده شد. سابین به عنوان راننده ، در برنامه رینگ تاکسی ، با یک بی ام و M5 تاکسی ، خیلی به شهرت رسید. او در این برنامه به شیوه ای سرگرم کننده خودرو را طوری هدایت می کرد که مسافران را بترساند. در اوایل دهه 2000 ، اشمیتز در برنامه تلویزیونی محبوب ، Top Gear ظاهر شد و در این برنامه به دلیل مهارت رانندگی و عملکرد عالی که داشت ، مورد تشویق مخاطبان تلویزیونی و همچنین جرمی کلارکسون قرار گرفت.

11 - کارمن جوردا ( Carmen Jorda )

جوردا که در یک خانواده راننده متولد شده بود از همان دوران کودکی تحت تأثیر ورزش های اتومبیلرانی قرار گرفت. پدرش ، خوزه میگوئل جوردا ، راننده مسابقه بود که او را به انجام این ورزش تشویق میکرد. جوردا مانند دیگر رانندگان جوان ، قبل از رفتن به مسابقات قهرمانی فرمول 3 اسپانیا ، از مسابقات کارتینگ شروع کرد ، جایی که کاملاً موفق ظاهر شد. به زودی ، او به سری فرمول 3 اروپا رفت و در سری اتومبیل های Le Mans و Indy شرکت کرد. در سال های 2015 و 2016 ، جوردا از نظر تیم فرمول یک لوتوس ، بعنوان یک راننده درحال رشد با دید بسیار خوب ، جایگاه مناسبی را کسب کرد. با این حال ، بسیاری از همکارانش این موضع را زیر سوال بردند. آنها جوردا را بیشتر به عنوان یک حقه بازاریابی میدانستند تا یک راننده واقعی برای تیم. آنها همچنین از او بخاطر جلب توجه رسانه ها به خاطر ظاهرش و نه رانندگی انتقاد کردند. با این حال ، طرفداران مسابقه مطمئن هستند که او در آینده به موفقیت های بزرگی به عنوان یکی از بهترین رانندگان زن جوان دست خواهد یافت.

12 - کلر جدرک ( Claire Jedrek )

جدرک به عنوان یک شخصیت تلویزیونی و مربی تناسب اندام سنگاپوری ، علاقه ای به ورزش رانندگی نداشت. تا اینکه او به عنوان یکی از اعضای تیم روزنامه نگاری ، رویداد فرمول یک را گزارش میکرد ، از اینجا به بعد جدرک به اتومبیلرانی علاقه مند شد. با این حال ، او باید از رده پایین شروع می کرد، بنابراین ابتدا با کارتینگ مسابقه داد و ثابت کرد که بسیار موفق است. پس از آن ، به مسابقات قهرمانی اتومبیل های تور سوپر سری مالزی نقل مکان کرد. او در جریان مسابقات پشتیبانی از فرمول یک ، پشت فرمان یک هوندا نشسته بود. در پایان فصل ، جدرک در بین 36 راننده هفتم شد. این یک دستاورد فوق العاده برای یک راننده تازه کار بود. او به آمادگی اعتقاد دارد ، بنابراین در شبیه سازهای مسابقه و همچنین در ورزشگاه تمرین می کند.

13 - مادالنا آنتاس ( Madalena Antas )

راننده جذاب پرتغالی آنتاس؛ یکی از ستاره های نوظهور مسابقات آفرود است. مادالنا ، قرار بود مثل بقیه خانم ها ، مسابقات رالی سرعت را در سنین پایین شروع کند. اما برخلاف بسیاری از رانندگان زن دیگر ، او شرکت در مسابقات آفرود ، که اغلب مردان در حاضر بودند را انتخاب کرد. سطح بالای مسابقات آفرود برای راننده بسیار سخت است. آنها باید ساعت ها در بیابان، در کابین داغ یک وسیله نقلیه آفرود رانندگی کنند. با این حال ، به نظر می رسد آنتاس از هر ثانیه این مسابقات لذت می برد.او یکی از معدود شرکت کنندگان زن در مسابقات طاقت فرسای رالی پاریس-داکار بودو با یک نیسان پاترول 4 × 4 رانندگی در این مسابقات شرکت کرد بود.

14 - اینسا توشکانووا ( Inessa Tushkanova )

برای کسانی که نمی دانند توشکانووا کیست ، بدانند که این راننده رالی اوکراینی، به طور حرفه ای مسابقات رالی را در کشور روسیه آغاز کرد. سپس او در فنلاند ، در کشور بهترین رانندگان رالی جهان مسابقه داد و به شهرت رسید. او یک راننده توانمند و اختصاصی رالی با آینده ای بسیار خوب در این ورزش است. اینسا همچنین یک مدل موفق و شخصیت رسانه ای است.

15 - میکائلا اهلین-کوتولینسکی ( Mikaela Ahlin-Kottulinsky )

اهلین کوتلینسکی راننده جوانی از سوئد و یکی از ستاره های نوظهور در اتومبیلرانی اروپا است. به عنوان نوه یک راننده رالی سوئدی ، میراث اتومبیلرانی که در خانواده اش وجود داشت را کاملا به ارث برده است. پس از اولین موفقیت ها در مسابقات کارتینگ نوجوانان و مسابقات مختلف ، او به سراغ اتومبیل های گردشی(تور) رفت. میکلائلا در سری قهرمانی نیمه حرفه ایی Audi TT ، بعنوان قهرمانی نیمه حرفه ای، هم رقابت شدید با بقیه شرکت کنندگان داشت. آهلین کوتولینسکی بارها توانسته موفق به کسب سکو شود.
به پایان این مقاله رسیدیم. این ها ۱۵ مورد از زیباترین و با استعدادترین رانندگان مسابقات اتومبیلرانی هستند که تا کنون در پیست ها برنده شده اند.

برگرفته و ترجمه شده از Motor-junkie.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *