معرفی کامل تویوتا کرولا، این بار با مدل کراس!

معرفی کامل تویوتا کرولا، این بار با مدل کراس!

قطعا همگی بعد از شنیدن نام تویوتا کرولا در ذهن خود سدانی جمع و جور و دوست داشتنی را تصور میکنیم که در کلاس خود جز کم استهلاک ترین خودرو های دنیا می باشد. اما این بار قضیه کمی متفاوت است، ژاپنی ها این بار کرولا را در قامت یک کراس اوور به دنیا معرفی کردند. کراس اووری که در ماه ژوئن امسال برای اولین بار در نمایشگاهی خودرویی معرفی شد.

طبق اطلاعاتی که از کمپانی تویوتا منتشر شده مشتریان میتوانند با پرداخت ۲۲۱۹۵ دلار نسخه پایه و تک دیفرانسیل کرولا کراس را خریداری کنند. تویوتا در برنامه ی یک ساله ی خود تولید ۱۵۰ هزار دستگاه کرولا کراس را برنامه ریزی کرده است و به مشتریان قول معرفی پیشرانه ی هیبریدی را نیز داده است. در حال حاضر موتور دو لیتری کرولا کراس با تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۰۳ نیوتون متر تنها گزینه قابل سفارش برای علاقه مندان می باشد، البته تویوتا برای نسخه دو دیفرانسیل حدود ۱۳۰۰ دلار پول بیشتری را دریافت میکند.

در فول ترین نسخه با کد XLE AWD باید ۲۷۶۲۵ دلار بابت آن پرداخت کنید تا از امکاناتی همچون صفحه نمایشگر هفت اینچی، دریچه های تهویه مطبوع عقب، سیستم ورود بدون کلید، چراغ های مجهز به LED، رینگ های ۱۸ اینچی، آینه های جانبی گرم شونده و صندلی برقی ده جهته بهره مند شوید.

این کراس اوور که به نوعی جایگزین مدل تویوتا Chr می باشد در طراحی ظاهری خود، تلفیقی از طرح های مدرن و کلاسیک را در خود جای داده است. در نمای جلو با نگاه اول به یاد محصولات کره ای میوفتیم اما با بررسی دقیق تر کمی ناهماهنگی را میشود در ارتباط بین جلو پنجره و چراغ های جلو مشاهده کرد. نمای عقب نیز همچون جلو چنگی به دل نمیزند و شاید این از دیدگاه برخی افراد دیگر زیبا به نظر برسد، اما تویوتا در نمای داخلی خیلی بهتر کار کرده است. طرح ذوزنقه ای دریچه های تهویه مطبوع که با نواری زیبا و ظریف از بین صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی میگذرد تا به آن طرف داشبورد برسد، جلوه خاصی را به داشبورد القا کرده است. در مجموع تویوتا با در نظر گرفتن بازار در کشور های مختلف قول تولید نسخه هیبریدی را نیز داده است که این خود نیز گامی به سوی کم کردن تولید موتور های بنزینی و درون سوز می باشد.

ترجمه و منبع از : Motor1

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *