معرفی نسل هفتم مرسدس بنز SL، این بار با تغییراتی جذاب

معرفی نسل هفتم مرسدس بنز SL، این بار با تغییراتی جذاب

طوفان مرسدس بنز SL این بار با طراحی جذاب در نسل جدید

از هفتاد سال پیش تا به امروز هفت نسل از این رودستر دوست داشتنی توسط کمپانی مرسدس بنز به تولید رسیده است اما می توان ادعا کرد که این بار مرسدس با تغییراتی اساسی نسل هفتم این خودروی دوست داشتنی را معرفی کرده است. یکی از همین تغییرات ایجاد شده را میتوان تغییر نام SL به AMG SL نام برد. تغییر دوم و اساسی در نسل جدید AMG SL پلتفرم جدید این رودستر می باشد. این پلتفرم که از جنس فولاد، آلومینیوم، منیزیوم و کامپوزیت تشکیل شده برای نسل بعدی AMG GT نیز به کار گرفته خواهد شد. نسخه جدید از لحاظ طولی ۷۴ میلی متر بزرگتر از نسل قبلی می باشد، همچنین فاصله ی بین محور ها نیز افزایش داشته است.

مرسدس بنز

مشخصات فنی :

کمپانی مرسدس تا کنون تنها دو پیشرانه برای این زیبای آلمانی معرفی کرده است. اولین پیشرانه بعنوان موتور پایه با حجم چهار لیتری V8 توئین توربو میتواند ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور را به ارمغان بیاورد. این مشخصات موتوری برای کد SL55 عرضه شده و در نسخه ی قوی تر با کد SL63 به کمک بوستر های تقویت شده ی توربوشارژ ها و تغییرات ایجاد شده در ECU توان خروجی همین پیشرانه ی قبلی به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری ارتقا پیدا کرده. این قدرت و گشتاور میتواند SL63 را ظرف مدت ۳/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند، این زمان برای کد ۵۵ حدود ۰/۳ ثانیه بیشتر است. مهندسان در هر دو مدل از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک AMG استفاده کرده اند که وظیفه انتقال قدرتِ پیشرانه را به چهار چرخ دارد. طبق تجربه، احتمال معرفی نسخه های هیبریدی نیز در آینده وجود دارد که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد آنها یافت نشده است.

بنز SL

تغییرات اساسی :

به غیر از مواردی که اول مقاله به آنها اشاره کردیم، مهندسان کمپانی مرسدس بنز تغییرات دیگری را در نسل جدید SL ایجاد کرده اند. آنها برای نسل هفتم از سقف جمع شونده ی پارچه ای استفاده کرده اند که نسبت به سقف فلزی نسل قبل از وزن کمتری برخوردار می باشد و همچنین فضای کمتری را در صندوق عقب اشغال میکند. این سقف تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت قابل باز و بسته شدن می باشد و زمان باز و بسته شدن آن نیز ۵ ثانیه نسبت به نسل قبل کاهش یافته است. کمپانی مرسدس برای اولین بار از دو صندلی کوچک برای عقب استفاده کرده است که به نظر میرسد فقط کودکان زیر ۱۲ سال میتوانند از آن استفاده کنند!

مرسدس بنز

تغییرات ظاهری :

نسل هفتم در نگاه اول شباهت های زیادی به جانشین خود یعنی AMG GT دارد. چهره ی خشن و تهاجمی این رودستر اوج طراحی و نبوغ مهندسان طراح آلمانی را به ما نشان میدهد. اسپویلر عقب بصورت اتوماتیک در پنج حالت مختلف بهترین ایرودینامیک را در سرعت های مختلف ایجاد میکند اما برای بهتر شدن اوضاع میتوانید با سفارش پکیج آیرودینامیک باله ها و اسپویلر جدیدی را برای قسمت جلوی اتومبیل فراهم کنید. این سفارش باعث میشود تا شما در سرعت های بالای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیروی رو به بالای کمتری را تجربه کنید.

طراحی کابین و قیمت :

در داخل این رودستر اولین نکته صفحه نمایشگر بزرگ آن می باشد. این مانیتور مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX می باشد، که میتواند بخشی از هنر مهندسان آلمانی را به رخ بکشد. هوش مصنوعی بکار رفته در این سیستم توانایی تشخیص صدای راننده از سایر سرنشینان را دارد و این امکان را به راننده میدهد تا با استفاده از این تکنولوژی، سیستم های روشنایی چراغ ها، تهویه مطبوع و میزان صدای بلندگو ها را تغییر دهد. زیبایی کابین AMG SL را دو چندان کرده است. هداپ دیسپلی و صفحه کیلومتر سه بعدی از دیگر نکات برجسته در کابین می باشد. در انتها باید بدانیم که کمپانی مرسدس بنز هنوز قیمت دقیق و زمان عرضه ی این رودستر دوست داشتنی را اعلام نکرده است، اما طبق گمانه زنی ها به احتمال زیاد مدل پایه با قیمت صد هزار دلاری به فروش خواهد رسید.

برگرفته از Motor1.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *