تست و بررسی نیسان 370Z

تست و بررسی نیسان 370Z
سلطان دریفت به پایان زندگی اش نزدیک شد 

سلام خدمت همراهان و دوستداران وبسایت خودرویی آی آر لوکس کارز؛ امیدواریم که حال همه شما خوب باشد.بدون معطلی و فوت وقت به سراغ بررسی سلطان دریفت دنیا، نیسان 370Z می رویم.در این مقاله تیم آی آر لوکس کارز به سراغ یکی از بهترین خودروهای نیسان رفته و نقاط قوت و ضعف این خودرو را بررسی کرده است با ما تا انتها همراه باشید.

تاریخچه نیسان 370Z

نیسان همواره یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو در جنوب شرق آسیا بوده و هست. ما ایرانیان از قدیم الایام باخودروهای وانت نیسان (نیسان آبی) و بعدها با نیسان پاترول خاطره های زیادی را داریم.این بار اما اوضاع کمی متفاوت تر است و خودرویی که در دست بررسی تیم ما قرار گرفته یک خودروی معمولی نیست. اولین نسل این خودرو به اسم S30 با یک پیشرانه 2.4 لیتری 150 اسب بخاری در سال 1969 به میدان آمد و نسل به نسل چرخید. نیسان 370Z دنباله روی مدل 350Z است که البته عمر370Z هم به پایان رسید و در سال جدید میلادی مدل Z به بازار عرضه خواهد شد.خیلی جالب است بدانید که 370Z در ژاپن به Fairlady Z Z34 معروف است.ششمین نسل از خودروهای مدل Z اولین بار در سال 2006 در نمایشگاه خودرویی لس آنجلس رونمایی شد و سال 2020 آخرین نیسان 370Z هم به بازار عرضه شد و دیگر تمام!

نیسان 370Z
بارز ترین ویژگی ها نیسان 370Z

این خودرو در دنیا به سلطان دریفت مشهور است ، خودرویی که در انواع و اقسام بازی های ویدیویی و فیلم های سینمایی در سراسر جهان از ان استفاده شده است. نیسان 370Z از قدیم الایام از پیشرانه 6 سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکرده است.

نیسان مورد بررسی تیم آی آر لوکس کارز 

نیسان 370Z مورد بررسی ما مدل 2013 است و از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.7 لیتری با توان خروجی 332 اسب بخار و گشتاور 366 اسب بخار بهره میبرد. این اژدهای کوچک ژاپنی با چنین موتوری در هر 100 کیلومتر حدود 13 لیتری بنزین میسوزاند. شتاب 0-100 سلطان دریفت 5.3 ثانیه است که به خاطر تنفس طبیعی بودن آن ، شتاب نسبتا خوبی دارد اما به خاطر حجم موتورش شتاب ثانوی عالی را داراست.نهایت سرعت این خودرو 253 کیلومتر بر ساعت است.نیسان این مدلش را به گیربکس 7 دنده اتوماتیک مجهز کرده که قدرتی که موتور تولید کرده را به دیفرانسیل عقب منتقل می کند.همچنین هیولای جذاب ژاپنی فقط 1.5 تُن وزن دارد.

امکانات رفاهی 

ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، تهویه مطبوع خودکار، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات برقی و مجهز به گرم‌کن با قابلیت تنظیم در چهار جهت، آینه الکتروکرومیک، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی با مسیریاب ماهواره‌ای و قابلیت فعال‌سازی از طریق صدا، دوربین دید عقب، سیستم صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه، ورودی USB/iPod، رادیوی ماهواره‌ای و هشت اسپیکر Bose

امکانات ایمنی 

دوربین دید عقب ، ترمزهای ضدقفل با دیسک های خنک شونده ، توزیع الکتریکی نیروی ترمز ، سیستم کمکی ترمز ، کنترل پایداری و کشش ، کیسه هوای جلو برای راننده و سرنشین ، جانبی و پرده ای ، دیفرانسیل ضدلغزش

تجربه رانندگی با نیسان 370Z

نیسان 370Z مورد تست و بررسی تیم آی آر لوکس کارز مدل 2013 و مشکی رنگ است. این خودرو مثل نسل های قبل تقریبا شکل تخم مرغی خودش را حفظ کرده است که این شکل باعث عبور آسان تر هوا و همچنین آیرودینامیک بهتری است.نمای جلو کاملا ساده ای دارد و یک لوگوی نیسان هم در وسط کاپوت قرار گرفته است، اینکه خیلی ها معتقدند بعد از گذشت این همه سال 370Z تغییر چندانی نکرده بی راه نیست. در نمای بغل خودرو شاید چیزی جز دستگیره های درب متفاوت و رینگ های جذاب و یک لوگوی Z بزرگ روی گلگیر نکته قابل توجهی ندارد، اما در نمای عقب شما شاهد یک بال یا اسپویلر جذاب، چراغ های خاص اش و همچنین نماد 370Z و خروجی های اگزوز بزرگ هستید که بیش از پیش به جذابیت این خودرو افزوده است.

خب! به سمت خودرو میرویم و درب را باز می کنیم، به محض اینکه شما داخل خودرو قرار می گیرید حس میکنید که فضای آن نسبتا کوچک تر از تصورات شماست، سقف کوتاه و صندلی های چسبیده به کناره ها و عقب اصلا مناسب افراد بلندقد نیست. همین سقف کوتاه باعث کوچک شدن پنجره ها و عدم دید کافی نسبت به عقب را به راننده داده است. با وجود چنین ضعفی در طراحی کابین اما نکات مثبت جذابی هم دارد مثلا: استفاده از متریال داخلی با کیفیت ، صندلی های راحت و صفحه کیلومتری جذاب و آنالوگ و صدای جذاب از یک موتور پر قدرت ، که قلب هر راننده ای را به تپش وادار می کند.کنسول وسط این خودرو پر از کلیدهایی است که احتمال دارد شما را فریب بدهند، اما این خودرو آن طور که تصور می کنید، آپشنال نیست.با این حال کنسول بسیار هماهنگ با بقیه قسمت های کابین است ، در قسمت بالایی داشبورد و در راستای کنسول وسط سه نمایشگر دایره ایی مشاهده می کنید؛ یکی ساعت، یکی وضعیت باتری و دیگری دمای آمپر خودرو را نشان می دهد.حالا وقت حرکت است.

استارت را که فشار می دهید، اژدهای آتشینی که پشت سر شماست غرش می کند و آماده پرواز می شود.صدای این خودرو به شدت خاص است و توصیه می شود هرچقدر که می توانید از کات آف های اگزوزش لذت ببرید.الان دیگر وقت شتابگیری است و ببینیم که نیسان 370Z چند مرده حلاج است. به محض فشردن پدال گاز گویی گلوله ایی به سمت جلو پرتاب می شود، البته در شتاب اولیه کمی ضعیف به نظر می رسد اما در ادامه چنان رخ نمایی میکند که نظیرش را کمتر می توان دید.صدای دلنواز موتور هم همواره در اوج سرعت به گوش می رسد.نیسان 370Z کمی خودرویی نسبتا خشک است و این خاصیت اسپرت اش است و ایراد دیگری که می شود به آن گرفت لرزش دنده در سرعت های بالاست.ولی سلطان دریفت، به شدت علاقه به دونات و دریفت دارد.اگر از آن دست رانندگانی که سوار خودروهایی با هزار کلید و سیستم های کمک راننده هستید، توصیه می شود سمت نیسان 370Z نروید، زیرا 90 درصد خودرو خود راننده است و کنترل آن به شدت متکی به هنر رانندگی است. این هیولای کوچک ژاپنی، گیربکس و هندلینگ فوق العاده قوی و خوبی دارد و شما نمی توانید منکر این ویژگی جذابش شوید. کمی فرمان به خاطر حالت اسپرتش سفت است اما همه چیز تحت کنترل و زیرنظر شماست.این خودرو یک دریفتر خاص، جذاب و قدرتمند است.

عکاس : فرید عابدی - لوکیشن : گیلان

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *