تست و بررسی بی ام و 220i مدل 2017 در ایران

تست و بررسی بی ام و 220i مدل 2017 در ایران
بررسی بی ام و 220i یکی از جذاب ترین خودروهای داخل ایران 

سلام به تمام همراهان وبسایت آی آر لوکس کارز ، در این مقاله می خواهیم در مورد بی ام و متفاوتی حرف بزنیم که شاید نظیرش را در ایران ندیده باشید یا کمتر دیده باشید.موضوع این مقاله تست و بررسی یکی از جذاب ترین آلمانی های موجود در کشور یعنی بی ام و 220i توسط تیم تخصص آی آر لوکس کارز است. آنچه که ما از این خودرو دیدیم خارج از تصورات ما بود، به شما هم توصیه می کنم که حتما این مقاله را تا انتها با ما همراه باشید.

بی ام و 220i
تاریخچه BMW 220i 

پدر بزرگش بی ام و نام و آشنای 2002 است و جایگزین مدل ناموفق سری 1 شد.اولین نسل از سری کوپه و کانورتیبل BMW220 یا همان سری 2 با نسخه F22 و در سال 2013 شروع شد و تاکنون در رنگ ها و طرح ها و پلتفرم های مختلف به بازارهای جهانی عرضه شده است.
بیشترین خریداران این کوپه جذاب و جمع و جور آمریکایی ها هستند و بعد از آنها آلمانی ها و بریتانیایی ها در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

سری 2 در ایران

این خودروی خوشگل و زیبا اوایل 2016 به ایران وارد شد و در حال حاضر بصورت پلاک ملی در داخل کشور خرید و فروش می شود.با این حال اما ایرانی ها استقبال چندانی از این مدل موفق برند آلمانی نداشتند و تعدادی محدودی از BMW 220i در کشور موجود است.علاوه بر نسخه 220 ، نسخه 230 هم به کشور ما وارد که وضعیت آن برای فروش به خاطر بوست بالاتر پیشرانه و حساسیت بیشتر به اکتان بنزین به مراتب بدتر بود و فقط تعداد نسخه کروک وارد خاک ایران شد.

بی ام و 220i
خودروی در دست بررسی تیم آی آر لوکس کارز

خودرویی که مهمان ماست ، مدل 2017 است. این BMW دارای یک موتور 4سیلندر 2 لیتری توربوشارژ است که می تواند 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سری 2 مدنظر ما این قدرت را از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می کند. نهایت سرعت این بی ام و ریزنقش 230 کیلومتر برساعت و شتاب 0-100 آن 7.2 ثانیه است. نکته مثبت و قابل توجه این خودرو مصرف سوختش است، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر فقط 5.9 لیتر است.

امکانات رفاهی – سرگرمی بی ام و 220i

4 حالت رانندگی ( اکو – کامفورت – اسپرت – اسپرت پلاس ) ، دی لایت، اتو لایت، نوربالا اتومات، چراغ شور، نورپردازی داخل کابین، گرمکن فرمان، سیستم صوتی هارمن کاردن، 7 اسپیکر، صفحه نمایش 6.5 اینچی با کنترلر، نویگیشن، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان در صفحه نمایش، ورود و استاتر بدون کلید، صندلی های 8 حالته دستی، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه بغل با گرمکن، سانروف

بی ام و 220i
امکانات ایمنی بی ام و 220i

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار تابلوخوان، توزیع
نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، فرمان برقی حساس به سرعت، 6 ایربگ ( راننده و سرنشین، پرده ای و جانبی جلو )

تجربه رانندگی بی ام و 220i

رخ 220 مورد بررسی تیم آی آر لوکس کارز بسیار جذاب و خشن است. درواقع صاحب محترم این خودرو از کیت M استفاده کرده که ظاهری زیبا و پرابهت به آن داده است.رینگ و تایر این خودرو هم خاص هستند و از رینگ های مشکی رنگ 5 پره دوجفتی و تایرهای بدون تویوب و پهن بهره میبرد. نمای عقب آن هم که دیگر جای صحبتی نمی گذارد؛ اگزوزهای دوجفتی در کنار اسپویلر ( باله عقب ) چشم هر بیننده ای را به خودش جلب می کند. برای سوار شدن به این خودرو احتیاجی به کلید نیست ، درب خودرو را باز می کنیم و روی صندلی گرم و نرم آن می نشینیم. فضای کابین بی ام و 220i همان فضای همیشگی BMW است با این تفاوت که قدری نسبت به سری های دیگر کوچکتر می باشد. فضای کابین تشکیل شده از تودوزی قرمز-مشکی، یک فرمان 3 پره و جذاب M پکیج، یک کنسول بسیار هماهنگ با داشبورد ، داشبورد بسیار خوش سیما، صفحه نمایش با کلی امکانات جذاب در وسط کنسول، و در ادامه یک دسته دنده خلبانی و یک کلیدچرخان جهت انتخاب حالت رانندگی!

بی ام و 220i

در مقابل ما یک صفحه کیلومتر آنالوگ جذاب وجود داشت که تقریبا تمام مواردی که برای راننده لازم است در آن وجود دارد.در پشت فرمان هم دو پدال تعویض دنده قرار گرفته که بصورت سفارشی روی خودرو نصب شده است و انصافا باید گفت که اگر قرار بر مسابقات نقاشی باشد، قطعا BMW یکی ازبرترین نقاشان خودروهاست، با این اوصاف در کنار این همه زیبایی این را هم باید اضافه کرد که قسمت سرنشینان عقب سری 2 جادار و مناسب افراد درشت اندام نیست و این تنها نقطه ضعفی بود که ما توانستیم از درون خودرو بگیریم ، البته نباید از خودروی کوپه و اسپرتی مثل 220 انتظار یک خودروی خانوادگی داشت. حالا لحظه زیبایی که هر راننده منتظر آن است فرا می رسد.خودرو را با کمک دکمه استارت میزنیم.حالت رانندگی روی اسپرت پلاس می گذاریم و حالا نوبت یک شلیک پر قدرت رسیده است، پدال گاز را تا ته فشار می دهیم و چیزی که انتظارش را ندارید اتفاق می افتد و خودرو چنان شتابی می گیرد که شما را به عقب پرتاب می کند.صدای زوزه خودرو بی ام و 220i به گوش می رسد و چیزی که شما را مصمم تر می کند که بیشتر گاز بدهید ، ایمنی و اعتماد بی اندازه ای است که این خودرو به شما می دهد. ترمز های عالی ، هندلینگ فوق العاده و اینکه فرمان نسبت به سرعت حساس است و در سرعت های بالا سفت تر می شود، همه و همه این موارد بعلاوه کیسه های هوایی که به خوبی کار میکنند به شما حس اعتماد می دهد.

البته با تمام این تفاسیر بی ام و 220i خودروی نسبتا خشک و اسپرتی است ولی هر چیزی که از سواری بی نظیر آن بگوییم کم گفتیم.شاید موتور چندان قدرتمندی ندارد ، اما انصافا سیستم تعلیق ، هندلینگ عالی، تایرهای پهن و 18 اینچی باعث پوشش چنین ضعفی شده است. ارگونومی کابین بسیار عالی است و راننده بدون هیچ زحمت خاصی به تمام امکانات و کلیدها دسترسی دارد، حتی دنده کشی هم از پشت فرمان قابل انجام است. شتابی که ما توانستیم از این خودرو ، با کیفیت بنزینی که در باک بود دریافت کنیم چیزی حدود 7.8 ثانیه بود و تقریبا به عدد شتابگیری خودِ شرکت BMW هم نزدیک بود.این شتاب عالی یک دلیل مهم تر هم دارد که آن نیز وزن سبک 220 نسبت به بقیه مدل هاست. اما نکته اساسی که باید در مورد این خودرو گفت این است که پیشرانه BMW220i به شدت نسبت به بنزین بی کیفیت حساس است و خیلی زود مشکلات فنی سراغش می آیند.
در عین حال مصرف سوخت این خودرو بسیار کم و واقعا مناسب و اقتصادی است و شما اگر قصد مسافرت با آن را دارید باید بدانید که سوار خودرویی با این ویژگی ها شده اید : سواری عالی ، به صرفه ، پرشتاب و پر سرعت ، ایمن ، مطمئن ، جذاب ، دلفریب ، راحت ، آرام !

در آخر از جناب آقای پوریا دهبان مالک عزیز این خودرو به خاطر همکاری صمیمانه شان با تیم آی آر لوکس کارز تشکر میکنیم  – عکاس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *