بررسی و معرفی تیگو 8 پرو خودرو جدید چری

بررسی و معرفی تیگو 8 پرو خودرو جدید چری
تیگو 8 پرو، جدیدترین خودرو لوکس چری!

تیگو 8 پرو، به عنوان پرحاشیه ترین خودروی این روزهای بازار ایران شناخته می شود. خودرویی که لوکس است، ساخت کشور چین است و گویا خیلی گران قیمت هم هست! در این مقاله از سایت آی آر لوکس کارز به بررسی تخصصی این خودرو می پردازیم، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

طراحی تیگو 8 پرو

طراحی تیگو 8 پرو طراحی جدید و به روزی دارد. این خودرو با طول 4.7 متری و عرض 1.8 متری اش به مراتب از تیگو 7 بزرگ تر است و در کلاسی بالاتر از آن قرار می گیرد. این خودرو به واسطه طول زیادش 7 نفره هم هست و دررده سانتافه، سورنتو و دیگر خودروهای این کلاس قرار میگیرد.

در نمای جلویی تیگو 8 پرو با جلوپنجره بزرگ الماسی اش خودنمایی می کند. جلو پنجره ای که در عین زیبایی، می تواند اثر منفی بر ضریب آیرودینامیکی هم بگذارد. در نمای جانبی رینگ های 18 اینچی و خطوط روی بدنه به چشم می خورد که با باقی قسمت های خودرو هماهنگی خوبی دارند. در نمای عقب هم چراغ های ال ای دی و اسپویلر به چشم می خورند که هردو به زیبایی طراحی شدند. برخلاف رقبایی مثل تیگو 7 و فیدلیتی تناسب خوبی بین ابعاد شیشه عقب و درب صندوق وجود دارد و طراحی خوبی در این خودرو شاهد هستیم.

چری تیگو 8 پرو
بخش فنی تیگو 8 پرو

بخش فنی تیگو 8 پرو اما شاید چیز جدیدی برای ارائه نداشته باشد! موتور 1.6 لیتری توربو که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. این موتور از تکنولوژی GDI بهره می برد و می تواند در حدود 9 ثانیه این خودرو را از صفر به صد برساند. خوشبختانه در این خودرو از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک استفاده شده و خبری از گیربکس خسته کننده CVT نیست. داخل کابین تیگو 8 پرو همه چیز اغراق آمیز است! کل داشبورد را یک مانیتور یکپارچه پر کرده است و بیشتر آپشن های مورد نیاز را می توان در آن یافت.

تعدادی از آپشن های این خودرو به شرح زیر است:

رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

اگر با دنده عقب، شروع به حرکت کنید و بخواهید از پارکینگ خود خارج شوید اما مانعی  در نقطه کور شما باشد که نبینید، سیستم ایمنی RCTA فعال شده و به شما هشدار صوتی خواهد داد. رادارهای قرار گرفته در اطراف  سپر عقب، می‌توانند خودروهای عبوری را از فاصله 30 متری به راحتی تشخیص دهند و مانع حادثه شوند.

رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

اگر در حال رانندگی باشید اما به طور ناگهانی، فاصله شما تا خودروی جلویی‌تان از حد ایمن، کمتر شود، سیستم FCW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد تا مانع از برخودر با خودروی جلویی شود.

رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

اگر در حین رانندگی، خودرویی در نقطه کور فونیکس  تیگو 8 پرو قرار بگیرد، سیستم BSD که سنسورهای آن در طرفین خودرو و نزدیک قسمت انتهایی خودرو هستند، فعال شده و علامت هشدار در آینه جانبی، روشن می‌شود.

چری تیگو 8 پرو

کروزکنترل هوشمند یا Active Cruise Control

در کروز کنترل‌های معمولی، سرعت خودرو همواره ثابت است. بنابراین در صورتیکه خودرویی جلویی شما، از سرعتش بکاهد، فعال بودن کروزکنترل بسیار خطرناک می‌شود. اما در کروزهای هوشمند یا ACC، سرعت خودرو متناسب با سرعت خودروی جلویی، به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. بنابراین حتی اگر به ترافیک رسیدید، سرعت خودرو بصورت اتوماتیک کاهش می‌یابد. اما بعد از برطرف شدن ترافیک و سرعت گرفتن خودروی جلویی، فونیکس  8 پرو نیز مجددا سرعت‌گیری می‌کند تا دوباره به سرعت مشخص شده‌اش برسد. نام دیگر این سیستم کروز کنترل تطبیقی یا ADAPTIVE است.

هشدار بازشدن درها یا Door Open Warning

اگر فونیکس تیگو 8 پرو در حال توقف باشد و بخواهید از آن پیاده شوید، در صورتیکه خودروی دیگری در نقطه کور باشد اما درب خودرو را باز کنید، سیستم DOW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد. نشانگر این سیستم کنار دستگیره در قرار دارد.

سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

تیگو 8 پرو به لطف داشتن رادار جلو، سنسورهای جانبی و همچنین دوربین جلو، می‌تواند خطوط جاده را تشخیص دهد. اما با فعال بودن سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، در صورتیکه به دلیل اشتباه راننده یا حواس‌پرتی راننده، خودرو به سمت یکی از خطوط جاده متمایل شود، این سیستم وارد مدار شده و ضمن هشدار به راننده، کنترل فرمان را در دست گرفته و خودرو را مجددا در بین خطوط قرار می‌دهد.

سامانه  کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

برای رهایی از ترافیک‌های خسته‌کننده که مدام باید پدال‌های گاز و ترمز را فشار دهید، تیگو 8 پرو با آپشنی به نام TJA می‌تواند خیال راننده‌ها را راحت کند. این سیستم که برای سرعت‌های کمتر از 60 کیلومتر برساعت است، در صورت فعال بودن می‌تواند با حفظ فاصله ایمن تا خودروی جلویی، کنترل پدال‌های گاز و ترمز را در اختیار بگیرد. این سیستم همچنین کنترل فرمان را هم در اختیار می‌گرد تا مسیر حرکت خودرو را بین دو خطوط جاده، حفظ کند.

چری تیگو 8 پرو

رادار تغییرلاین یا Lane Departure Warning

اگر بدون استفاده از چراغ راهنما، خودروی از روی خطوط جاده رد شود، سیستم LDW فعال شده و این تغییر لاین را به عنوان خستگی راننده یا حواس‌پرتی راننده تصور می‌کند. به همین دلیل نیز به راننده هشدار صوتی و تصویری می‌دهد. البته چری گفته که سیستم LDW می‌تواند 0.5 ثانیه قبل از عبور خودرو از روی لاین، تغییر مسیر را تشخیص داده و آن را اعلام کند. به این ترتیب، راننده نیم‌ثانیه، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری خواهد داشت.

نوربالا اتومات یا Intelligent High-Beam Control

چری تیگو 8 پرو به سنسور نور مجهز است و به محض تشخیص تاریکی هوا، چراغ‌های جلو را روشن می‌کند. اما علاوه بر این موضوع، تیگو 8 پرو به سیستم IHC نیز مجهز است. این سیستم با کمک دوربینی که در پشت آینه وسط جاسازی شده، می‌تواند خودروهای جلویی را تا فاصله 400 متری تشخیص دهد. اگر خودرویی از روبرو نمی‌آمد، سیستم IHC فعال شده و چراغ‌های جلو را در حالت نوربالا قرار می‌دهد تا راننده، بیشترین محدوده دید را داشته باشد. اما اگر خودرویی در حال نزدیک شدن بود، سیستم IHC چراغ‌ها را از حالت نوربالا خارج می‌کند و به محض عبور آن خودرو، دوباره چراغ‌ها را به نوربالا تغییر می‌دهد. سیستم نوربالا اتومات، علاوه بر افزایش ایمنی چری تیگو 8 پرو، برای سایر خودروها نیز می‌تواند مفید باشد چراکه مانع از خیره‌شدن چشم (بدلیل شدت نور در حالت نوربالا) سایر راننده‌ها خواهد شد.

چری تیگو 8 پرو

می توان گفت تیگو 8 پرو یکی از پر آپشن ترین خودروهای بازار ایران است. تیگو 8 پرو خودرویی با آپشن های بسیار، شتاب خوب، طراحی زیبا و خدمات پس از فروش خوبی است. اما در بازار ایران همه چیز به قیمت بستگی دارد. جایی که تیگو 8 پرو ضعف دارد! به شکلی که این خودرو هم قیمت محصولات مطرحی مثل هیوندای سانتافه، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر و حتی تویوتا پرادو شده است!

این خودرو 1 میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت گذاری شد! عددی که همه را به شوک فرو برد و البته بعد 3 روز فروش این خودرو با این قیمت متوقف شد! شاید اگر قیمت این خودرو به بازه 1 میلیارد و 200 میلیون تومان برسد بتوان بازار خوبی برای آن پیش بینی کرد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *