تست و بررسی آئودی RS4 Avant مدل 2015

تست و بررسی آئودی RS4 Avant مدل 2015
آئودی RS4 Avant مدل 2015

سلام عرض میکنیم به همه همراهان وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز ، با یک مقاله تست و بررسی دیگر در خدمت شما هستیم. این بار موضوع مقاله ما تست و بررسی خودروی آئودی RS4 است.یکی از جذابترین آئودی های داخل کشور ، پس بی معطلی شروع می کنیم.

آئودی RS4 از کجا آمده است؟

این آئودی از سری آئودی های A4 است که توسط بخش sport Gmbh یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن تولید می شود.از نظر سرعت و اسپرت بودن هم نسبت به آئودی S4 بالاتر است.در سال 2012 RS براساس پلتفرم A4 Avant fi بصورت استیشن معرفی شد.

RS یعنی چه؟

این حروف مخفف کلمه Rennsport است که به زبان آلمانی یعنی اسپرت مسابقه ای!از نظر سطح ،هم سطح S است که بالاترین مشخصات فنی را دارد و البته پیشگام فناوری های پیشرفته است.

آئودی rs4 avant
آئودی آوانت مورد بررسی آی آر لوکس کارز

RS4 مورد بررسی ما از نوع اوانت 2015 است که دارای یک پیشرانه قدرتمند 8 سیلندر 4.2 لیتری توربو است. این پیشرانه می تواند 444 اسب بخار قدرت و حدود 430 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 7سرعته اتومات S-tronic دوکلاچه به هر 4 چرخ میرسد. آئودی RS4 Avant مورد بررسی تیم آی آر لوکس کارز 1795 کیلوگرم وزن دارد.شتاب 0-100 آن 4.7 ثانیه و نهایت سرعتش به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 14.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

امکانات رفاهی سرگرمی آئودی RS4 Avant

نور بالا خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار ترافیک، کمک خودرو در سربالایی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم پارک خودکار، ترمز دستی برقی، تنظیم صندلی برقی، تنظیم ارتفاع، اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور باران، گرمکن آینه بغل، روشنایی اتومات 

امکانات ایمنی RS4 مدل 2015

تست تصادف 5 ستاره ایمنی، ترمز ضدقفل، کمک به ترمزگیری، سیستم هشدار برخورد، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، کنترل کشش، لغزش محدود، ایربگ راننده و سرنشین و جانبی، ایربگ پرده ای، ایربگ زانوی راننده، سنسور خواب آلودگی راننده، سنسور فشار باد تایر، سیستم هشدار پیش از تصادف، ترمزهای دیسکی خنک شونده

آئودی rs4 avant
تجربه رانندگی آئودی RS4 Avant

آئودی که در اختیار تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز قرار دارد ارتفاع پایینی دارد و طبق شنیده ها حتی از مدل A4 Avant هم ارتفاع آن 20 میلی متر پایین تر است. از لحاظ چهره ضمن حفظ اصالت طراحی آئودی بسیار جذاب تر از تصورات ماست.در نمای جلو شما شاهد یک جلوپنجره مشبک آلومینیومی جذاب و بزرگ با چراغ های دیلایت در دوطرف اش هستید.در نمای بغل شما یک استیشن کف خواب و جذاب با رینگ های آلومینیومی 5 پره 19 اینچی را میبینید که بسیار چشم نواز است.

اگر بخواهیم درب عقب آئودی RS4 Avant را باز کنیم شما شاهد یک فضای 490 لیتری هستید و اگر پشتی صندلی های عقب را به سمت جلو هُل دهید شما یک فضای صندوق عقب به حجم 1430 لیتر خواهی داشت که واقعا فضای جاداری است. به سمت درب خودرو می رویم تا داخل را بیشتر بررسی کنیم. همانطور که گفته شد ارتفاع ماشین پایین است و قدبلند ها کمی با سختی داخل خودرو سوار می شوند اما با این حال داخل آئودی فضای بسیار جاداری را شاهد هستید. البته فضای عقب برای 2 انسان بالغ مناسب اما برای نفر سوم نامناسب است. اما این مسئله اصلا در جذابیت این خودرو تاثیری ندارد.

آئودی rs4 avant

فضای کابین بسیار جذاب است. در مقابل شما یک فرمان D شکل با کلیدهای میانبر قرار دارد. دسترسی راننده به کنسول میانی و کلیدها خیلی آسان است چرا که کمی به سمت راننده متمایل شده است، درست مثل رقیب و رفیق آلمانی شان ، بی ام و! یکی از مزایای منحصر به فرد این استیشن جذاب ، صندلی های آسپرت آن است و میتوان گفت که آئودی RS4 Avant حس یک خودروی اسپرت خانوادگی را منتقل میکند.با این که خودروی آئودی یک خودروی ویژه است اما آپشن های نسبتا کمی دارد.البته با توجه به سال ساخت که حدود 7 سال از آن می گذرد یک امر کاملا عادی است.

استارت آئودی RS4 را فشار می دهیم. صدای موتور 8 سیلندر بسیار گوش نواز است.لذتی که در شنیدن این صدا هست در هیچ صدایی نیست! آئودی برای این استیشن دوحالت رانندگی comfort و sport قرار داده است و ما طبق عادت روی حالت sport میگذاریم تا وحشی بودن آن را حس کنیم.دنده در حالت D و روی پدال آلومینیومی فشار می دهیم ، اینجاست که قدرت واقعی موتور 8 سیلندر خودش را نشان می دهد و ظرف مدت 5 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت رسیدیم.واقعا فوق العاده است.

آئودی rs4 avant

سیستم فنربندی آئودی RS4 Avant معمولا فلزی است و به خوبی ارتعاش و ضربه های جاده را جذب میکند.همچنین سیستم تعلیق آن چند نقطه ای است و این تمام آن چیزی است که یک راننده از یک خودرو انتظار دارد. به خاطر ارتفاع کمی که دارد تعادل بسیار قابل قبولی از خود ارائه داده است. سر پیچ ها بدون کوچکترین انحرافی خودش را حفظ می کند و این هندلینگ قدرتمند مختص زمانی است که هوای بارانی آسفالت را شسته است.چسبندگی خاصی که بوجود می آورد به شتاب ثانویه آن نیز کمک شایانی کرده است.

سیستم فنربندی آئودی RS4 Avant معمولا فلزی است و به خوبی ارتعاش و ضربه های جاده را جذب میکند.همچنین سیستم تعلیق آن چند نقطه ای است و این تمام آن چیزی است که یک راننده از یک خودرو انتظار دارد.سر پیچ ها بدون کوچکترین انحرافی خودش را حفظ می کند و این هندلینگ قدرتمند مختص زمانی است که هوای بارانی آسفالت را شسته است.چسبندگی خاصی که بوجود می آورد به شتاب ثانویه آن نیز کمک شایانی کرده است.شما مجموعا در یک خودروی خانوادگی ، اسپرت ، مطمئن ، خشن ، جذاب ، پرسروصدا و راحت نشسته اید.

عکاس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *