بهترین کمپانی های خودروساز در دنیا

بهترین کمپانی های خودروساز در دنیا

سلام و درود به شما همراهان گرانقدر و عزیز . باعث افتخار است که وقت ارزشمند خود را برای خواندن این مقاله در اختیار تیم ما می گذارید . شاید هر فردی در ذهن خودش به این فکر اندیشیده است که کدام کمپانی خودرو سازی را میتوان به عنوان بهترین و شایسته ترین در عرصه تولید خودرو نام گذاری کرد ؟ ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت . در ابتدا باید بگوییم این نگارش بر اساس نمره های جهانی ، کیفیت خودرو ، ارزش خرید ، نوع خدمات پس از فروش ، مارکت و گستردگی ، نمرات سایت های معتبر خارجی ، نظرات مالکان و مخاطبان در نقاط مختلف جهان و ..... صورت گرفته است .

رتبه اول : پورشه - Porsche

امتیاز : % 93.20

شرکت خودروسازی پورشه در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه در کشور آلمان تاسیس شد . قطعا شما محصولات پورشه را به عنوان خودروهای لاکچری ، اسپورت و لوکس در ذهن خود می شناسید . آری به همین شکل بوده و تمامی خودروهای این کمپانی ، کیفیت را بهترین شکل ممکن ارائه می دهند و کمتر کسی می تواند از این شرکت محبوب آلمانی انتقاد کند . طراحی خاص چراغ های جلو ، که امضای خاص پورشه نیز است ، حس فوق العاده ای به هر مخاطب القا می کند . محصولات پورشه از لحاظ فنی نیز کمترین گزارش خرابی را داشته ، و در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند . پورشه در تولید خودرو در هر کلاس مختلف ، از جمله هایپر کار ، سدان ، SUV و .... موفق بوده است .

رتبه دوم : کیا - KIA

امتیاز : % 90.14

نمرات بسیار قابل قبول در تمامی نقاط مختلف جهان ، کیا رو جزو بهترین شرکت های خودروسازی دنیا قرار داده است . کیفیت بسیار عالی ، امنیت و تجهیزات بسیار خوب ، طراحی و ظاهر فوق العاده ، توان فنی مطلوب و از همه مهم تر رمز و کلید اصلی موفقیت این شرکت یعنی قیمت مناسب مواردی هستند که کیا را به این جایگاه رسانده و او را جزو بهترین ها معرفی کرده اند . کیا سال گذشته توانست با خودروی تلوراید ، جایزه بهترین خودروی سال جهان را با رای ۸۶ داور از آن خود کند و در این بخش برنده شود . همچنین این کمپانی چندین بار توسط موسسه جی دی پاورز آمریکا ، رتبه نخست بهترین شرکت خودروسازی جهان را دریافت کرده است .

رتبه سوم : تسلا - Tesla

امتیاز : % 89.39

این شرکت آمریکایی در ساختن خودروهایی با فناوری بسیار بالا و هوش مصنوعی معروف است . شاید شما هم تا به حال فیلم های محصولات این کمپانی را در فضای مجازی دیده باشید که خودرو در حالت اتوپایلت قرار دارد و به صورت خود ران رانندگی می کند . در سال ۲۰۱۷ شرکت تسلا توانست ارزشمندترین خودروساز در بازار بورس آمریکا به مبلغ ۵۲ میلیارد و هفتصد میلیون دلار شود . علت این محبوبیت ، کیفیت بسیار بالای خودروهای برقی تسلا و بهبود عمر باتری آن ها بود . همچنین کمپانی تسلا لقب بزرگترین شرکت تولیدی جهان را به دوش می کشد .

رتبه چهارم : مزدا - Mazda

امتیاز : % 89.38

شرکت مزدا در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا در کشور ژاپن تاسیس شد . نام این کمپانی برگرفته و الهام شده از اهورا مزدا است . بر اساس نظرات کاربران ، خودروهای شرکت مزدا ارزش خرید بالایی را به همراه دارند . سواری لذت بخش ، هندلینگ مناسب ، عمر طولانی و قطعات بادوام ، دلیل و مهری بر این نظرات بوده .‌ خودروهای مزدا در ایران نیز طرفداران خاص خود را به دنبال دارد .

رتبه پنجم : تویوتا - Toyota

امتیاز : % 88

تویوتا هم اکنون نام بزرگترین شرکت خودروسازی جهان را یدک می کشد . محصولات این کمپانی در تمام نقاط مختلف جهان فروش خوبی را به ارمغان آورده است . قطعا شما هم مثل هر فرد دیگری خودروهای تویوتا را با هزینه نگهداری پایین ، خرابی بسیار کم ، عمر طولانی و قطعات بسیار با کیفیت و با دوام می شناسید . همچنین از نظر قدرت و نیروی محرکه نیز تویوتا در رده بهترین ها قرار دارد . شاید تنها ضعف خودروهای تویوتا را بتوان طراحی نه چندان خوب نسبت به رقبا دانست .

در رتبه های بعدی میتوان کمپانی های هوندا ، جگوار ، میتسوبیشی ، ولوو ، لکسوس و پژو را نام برد که همه از نظر امتیاز نزدیک به هم هستند . کمپانی هیوندای نیز با نمره ای بسیار خوب جای خود را در بهترین های خودروسازی پیدا کرده و روز به روز مسیر پیشرفت را طی می کند . کمپانی های بی ام و ، بنز و همچنین آئودی جزو غول های خودروسازی دنیا قرار دارند اما خب قیمت آن ها نیز بالاتر از دیگران رقیبان برچسب خورده است .

همچنین شرکت های فولکس واگن ، نیسان ، فورد ، فیات و رنو در دسته کارخانه های بزرگ و گسترده قرار گرفته اند . رولز رویس و بنتلی در زمینه تولید خودروهای فوق العاده لوکس و سفارشی زبانزد همه مردم دنیا هستند . دو شرکتی که کمتر کسی توانایی رقابت با آن ها را از این حیث دارد . کمپانی انگلیسی لند روور یا همان رنجروور نیز با ساختن خودروهای لوکس و بسیار پر قدرت در رده بهترین ها قرار گرفته است . دو شرکت آمریکایی داج و فورد در زمینه تولید خودروهای با توان اسب بخار بالا و اسپرت بسیار عالی عمل کرده اند . در سطح خودروهای هایپر کار یا به اصطلاح مردم همان خودروهای مسابقه ای و پر سرعت ، شرکت های لامبورگینی ، بوگاتی ، فراری ، مکلارن و پاگانی ابر قدرت های جهان هستند . اگر بخواهیم کمپانی های با کیفیت خودروسازی را نام ببریم می توانیم به بیش از ۵۰ مورد اشاره کنیم که هر کدام در زمینه های مختلف بهتر از بقیه رقبا هستند . اما به صورت کلی و بنا بر همان معیار هایی که در ابتدای مقاله صحبت کردیم ، سعی کردیم تعدادی از آن ها را به شما معرفی کنیم .

نوشته های مرتبط
3 دیدگاه

[…] بهترین کمپانی های خودروساز در دنیا کدامند؟ […]

[…] بهترین کمپانی های خودروساز در دنیا کدامند؟  […]

[…] بهترین کمپانی های خودروساز در دنیا کدامند؟  […]

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *