کم استهلاک ترین خودرو های داخلی

کم استهلاک ترین خودرو های داخلی

بدون شک یکی از فاکتور های مهم در هنگام خرید اتومبیل کم استهلاک بودن آن می باشد. این لیست بر اساس مواردی از قبیل دوام بالای قطعات موتوری، میزان مصرف سوخت، قیمت لوازم یدکی و تحقیقات انجام شده بین خودرو های ایرانی اولویت بندی شده است. در این مقاله سعی داریم که شما را با چند نمونه از خودرو های ارزان قیمت و کم استهلاک در بازار داخلی آشنا کنیم.

۱- پراید

شاید تعجب کنید که چرا پراید در لیست کم استهلاک ترین محصولات داخلی قرار گرفته است اما بهتر است بدانید که این سدان شهری با توجه به لوازم یدکی ارزان قیمت و هزینه نگهداری پایین توانسته خود را در این لیست جای دهد. البته که اگر کمی دقت کنیم میبینیم که اکثر راننده های اسنپ و تپ سی نیز از پراید برای مسافر کشی استفاده میکنند که این خود نیز نشان دهنده ی کم استهلاک بودن این خودرو می باشد. تعمیرات آسان بدلیل سادگی و سبک بودن قطعات، جای دست مناسب و وفور قطعات همگی باعث شده تا پراید یکی خودرو های این لیست باشد.

2- رنو ال ۹۰

ال ۹۰ نیز یکی دیگر از محصولات موفق در بازار داخلی ایران می باشد. این سدان ایمن و مطمئن هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی کمی گران تر از رقیبان هم رده ی خود می باشد اما دوام بالای قطعات و کیفیت آنها تا حدودی این گرانی قیمت را پوشش میدهد. نظارت کامل شرکت فرانسوی بر نحوه مونتاژ و تولید قطعات نیز باعث شده تا کیفیت این سدان از روز اول تولید تا به امروز یکسان باشد. کمپانی رنو در ال ۹۰ از موتور K4M استفاده کرده است که اگر به موقع سرویس های دوره ای آن انجام شود قطعا تا سالیان سال بدون هیچگونه مشکلی همچون ساعت کار خواهد کرد.

3 - مزدا ۳۲۳

هر زمان که صحبت از استهلاک و خرج و مخارج پایین میشود قطعا پای ژاپنی ها درمیان است. مزدا ۳۲۳ یکی از سدان های بازنشسته ی بازار ایران می باشد که هنوزم هم برخی مدل های آن با بیش از ۱۵ سال کارکرد کماکان موتور پلمپ در حال تردد می باشند. هر چند قطعات این خودرو در بازار بسیار گران و کمی سخت پیدا میشود اما قطعا کیفیت بالا و خرابی کم در محبوبیت این سدان بی تاثیر نیست

4 - کیا ریو

محصول کره ای کیا در سال های دور بعنوان جایگزینی برای پراید به تولید رسید. این خودرو که طراحی موتور و شاسی آن توسط فورد آمریکا انجام شده در بین ایرانی ها بسیار محبوب است. این سدان کره ای نیز تحت نظارت شدید مهندسان کیا موتورز در شرکت سایپا چند سالی به تولید رسید که نتیجه ی آن ورود خودرویی کم استهلاک و با کیفیت به بازار داخلی بود. ریو در کنار کیفیت بالا و عمر زیاد قطعات از لحاظ مصرف سوخت نیز جز کم مصرف ترین محصولات داخلی می باشد.

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
امیر

به نظر من صد در صد جای دوو خالی بود مخصوصا ماتیز نه خرج داره نه مصرف بنزین و قطعه فیک بی کیفیت هم اصلا کسی تولید نکرده چون از این ماشین زیاد نیست

مرتضی

ریو کم مصرف و کم استهلاکه اما اگه مراقبت خوبی ازش نشه چشم بسته ۵۰ تومن خرج رو دستت میزاره ، از لحاظ شتاب و سیستم ترمز هم خوبه همچنین از لحاظ امنیت هم در سطح خوبی قرار داره ، این نازنین یه بار جونمو نجات داد (اگه ماشینی مثل پرشیا و پژو بود ۱۰۰ درصد الان زیر خاک بودم)

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *