آیا خودروهای چینی تازه وارد موفق خواهند بود؟

آیا خودروهای چینی تازه وارد موفق خواهند بود؟

سلام و درود خدمت شما همراهان عزیز و گرانقدر . در مدت اخیر خودروهای چینی متعددی به بازار کشورمان ورود پیدا کرده اند و قرار است در آینده نزدیک نیز تعدادی دیگر مجوز ورود به بازار را پیدا کنند . حال باید دید آیا این محصولات ، با وجود رقبای کره ای دسته دوم می توانند موفق و سربلند ظاهر شوند یا با شکست مواجه خواهند شد ‌. امروز قصد داریم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم .

خودروی جک k7 محصول جدید شرکت کرمان موتور بوده که بسیاری از نگاه ها رو به سوی خود جلب کرده است ‌. با نگاه اولیه به این خودرو ، میتوان زیبایی را در ظاهر آن وصف کرد و احساس رضایت داشت . این زیبایی در قسمت جلویی خودرو دو چندان است . در بخش امکانات ، k7 از تجهیزات بسیار خوبی بهره می برد . همچنین از لحاظ فنی توان قابل قبولی را دارد و کیفیت رانندگی نیز در وضعیت خوبی به سر می برد .

اما متاسفانه قیمت این خودرو در بازار بسیار نامعقول بوده و در مواردی حتی تا یک میلیارد سیصد میلیون تومن گزارش شده است . همین مورد باعث می شود که مخاطبان بیشتر به سمت خرید خودرو های کره ای دست دوم بروند و آن ها را برگزینند . چرا که این محصولات کره ای در گذشته امتحان خود را پس داده اند و نقاط ضعف کمی را به همراه دارند . خودرو های دیگری همچون swm ، فیدیلیتی و دیگنیتی تازه وارد های بازار ایران هستند .

میتوان هر سه را تا حدودی خودرویی با کیفیت و با امکانات دانست ‌. اما کلید و رمز اصلی موفقیت این محصولات وابسته به نوع عملکرد شرکت تولید کننده و ارائه دهنده است . اگر شرکت بهمن موتور و کرمان موتور و یا هر شرکتی که خودروی جدیدی را وارد بازار می کند ، بتواند خدمات خوبی را در زمینه فروش محصولات خود ارائه دهد ، می تواند فروش خوبی را تجربه کند و در بازار کشورمان موفق شود . قطعا باید دید که آیا این شرکت ها می توانند قطعات و لوازم یدکی خودروهای خود را تامین کنند یا خیر . آیا می توانند خدمات پس از فروش خوب و گارانتی مناسبی را به مشتریان ارائه دهند یا خیر .

در حال حاضر با توجه به همان قیمت نامعقول ، بازار خرید و فروش این خودروها ضعیف بوده و مشتریان کمتر به سمت خرید این محصولات روی می آوردند . انتخاب و خرید هر یک از خودروهای نام برده شده ، می تواند وابسته به سلیقه شما باشد . اگر طرفدار خودروهای صفر کیلومتر هستید ، می توانید به خرید هر کدام از آن ها فکر کنید . اما اگر با دسته دوم بودن خودرو مشکلی ندارید ، می توانید خرید رقبای کره ای دسته دوم و کم کارکرد مانند اسپورتیج ، توسان و ..... را در نظر بگیرید . البته باید نکته ای را توجه داشته باشید که خرید خودرو های صفر کیلومتر چینی ، پس از مدتی با افت قیمت روبرو می شود . با توجه به افزایش روزافزون قیمت خودرو در سالیان اخیر ، این افت قیمت کمتر به چشم آمده است ، اما به هر حال وجود داشته و با این مشکل مواجه خواهید شد .

و اما در نهایت جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو یعنی چری tiggo 8 در حال ورود به بازار است . با توجه به بررسی اولیه ، این شاسی بلند چینی کیفیت خوبی را به همراه داشته و از امکانات بسیار خوبی بهره می برد . اما باید صبر کرد و دید که آیا شرکت مدیران خودرو با سیاست قیمت گذاری خود ، می تواند محصول مورد نظر خود را به یکی از پر فروش ترین ها تبدیل کند یا خیر . با توجه به ممنوع بودن واردات خودرو ، در حال حاضر خودروهای تازه وارد چینی ، در دسته بسیار لوکس قرار گرفته اند . اگر شما قصد خرید خودرو در این بازه قیمتی را دارید ، نخست می توانید به فکر کره ای های دسته دوم باشید . البته به شرط اینکه نمونه های کم کارکرد و سالم آن را پیدا کنید . زیرا که بازار خرید و فروش بسیار بهتری را به همراه داشته که این خود یک برتری و امتیاز ویژه است . اما نقطه ضعف این قضیه می تواند این باشد که ممکن است هزینه نگهداری بالا و بیشتری را نسبت به رقبای صفر کیلومتر برای شما برجای بگذارد .

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *