کم مصرف ترین خودرو های ایران با قیمت زیر ۴۰۰ میلیون تومان

کم مصرف ترین خودرو های ایران با قیمت زیر ۴۰۰ میلیون تومان
معرفی کم مصرف ترین خودرو های ایران

امروزه با توجه به قیمت بنزین یکی از مهم ترین فاکتور های خریداران در انتخاب خودرو میزان مصرف سوخت اتومبیل است. متاسفانه محصولات داخلی و اکثر خودرو هایی که در بازار ایران با قیمت زیر ۴۰۰ میلیون تومان هستند از تکنولوژی پایین و قدیمی بهره می برند که همین امر باعث شده تا در ازای قدرت کمی که ارائه میدهند بنزین زیادی را نیز مصرف کنند. در این بخش میخواهیم با چند خودروی کم مصرف بازار ایران آشنا شویم پس بهتر است که زودتر به سراغ معرفی آنها برویم.

کم مصرف ترین خودرو های ایران
۱- ام وی ام ۱۱۰ اس

کم مصرف ترین خودروی زیر ۴۰۰ میلیون در داخل کشور همین خودروی جمع و جور چینی هست. خودرویی که بیشتر مناسب برای خانم ها می باشد. این اتومبیل با موتور سه سیلندر اش، ۴/۲ لیتر بنزین را بصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر نیاز دارد. موتور ۱/۱ لیتری ام وی ام ۱۱۰ اس ۶۸ اسب بخار قدرت را تولید میکند که در نوع خود با توجه به مصرف و ابعاد منطقی و کافی به نظر میرسد.

پراید
۲- پراید

این خودروی پر حاشیه با توجه به تمام نکات منفی ای که دارد در بخش پیشرانه میتواند خودی نشان دهد. البته که از لحاظ قدرت و شتاب توانایی بالایی ندارد اما موتور ۱/۳ لیتری پراید با مصرف ترکیبی ۶/۵ لیتر در هر صد کیلومتر جز کم مصرف ترین خودرو های داخلی محسوب میشود.

ام وی ام 315
۳- ام وی ام ۳۱۵

سومین خودروی کم مصرف داخلی یک محصول از کشور چین است. MVM315 با کمک موتور ۱/۵ لیتری خود که توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت را دارد، در هر صد کیلومتر تنها ۶/۶ لیتر بنزین مصرف میکند. این میزان مصرف بصورت ترکیبی در جاده و شهر محاسبه شده است.

۴- برلیانس سری اچ

در رتبه چهارم لیست ما باز هم پای یک محصول چینی در میان است. برلیانس سری اچ ۳۰۰ با موتور ۱/۵ لیتری که در دو نمونه سدان و هاچبک تولید شده است. همچنین سری اچ ۲۰۰ نیز از همین پیشرانه و مشخصات بهره می برد. این محصول خوش نام چینی با موتور ۱/۵ لیتری در هر صد کیلومتر بصورت ترکیبی ۶/۷ لیتر بنزین مصرف میکند. البته در نمونه های اتوماتیک کمی مصرف بالاتری را نشان می دهد که اینجا منظور نسخه دنده دستی می باشد.

۵- پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ جز آن دسته از خودرو هایی است که بسیاری از شاخصه های مثبت و مورد پسند ایرانی ها را دارد. مصرف سوخت پایین هم یکی از همان شاخصه های مثبت است. البته که بهتر است بدانیم تمام این نکات در مورد موتور tu5 صدق میکند. مصرف ترکیبی این پیشرانه ۶/۹ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. عملکرد قدرتی نسبتا مناسب، کم صدا بودن و استهلاک پایین این پیشرانه را در داخل کشور جز محبوب ترین ها قرار داده است.

۶- ریو

سدان محبوب کره ای که از لحاظ مصرف سوخت در جاده از tu5 کم مصرف تر است اما در مصرف ترکیبی شهری و جاده ای یک دهم لیتر مصرف بیشتری را دارد، در رتبه ی ششم لیست ما قرار میگیرد. موتور ریو بصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷ لیتر بنزین نیاز دارد. استهلاک پایین و قدرت و شتاب نسبتا مناسب از مزیت های کیا ریو به حساب می آید.

۷- ال۹۰

سدان محبوب فرانسوی در بین ایرانی ها نیز یکی از کم مصرف ترین های بازار ایران می باشد. ال۹۰ که از موتور k4m بهره می برد با حجم موتور ۱/۶ لیتری و ۱۰۵ اسب بخار قدرت در هر صد کیلومتر ۷/۱ لیتر بنزین را مصرف میکند. این پیشرانه در کنار مصرف سوخت پایین، استهلاک بسیار کمی دارد که در مقایسه با رقیبان نکته مثبتی تلقی میشود.

در مجموع مهم ترین نکته ای که بسیار مشهود می باشد، قدرت کم این خودرو ها در قبال سوختی که مصرف میکنند هست. تکنولوژی قدیمی و منسوخ شده مهم ترین عامل این ایراد می باشد. به امید روزی که بهترین پیشرانه های روز دنیا با کمترین مصرف سوخت در اتومبیل های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *