ویمار موتورز ، گمنام و خودران!

ویمار موتورز ، گمنام و خودران!

ویمار، نامی که احتمالا برای هیچ کس آشنا نیست! و مثل همیشه نام های عجیب و غریب دنیای خودروسازی به سرزمین بی انتهای چین برمی گردد! ویمار موتورز نام شرکت خودروسازی چینی است که به تازگی کار خودش را شروع کرده است. این محصول در اصل پنجمین خودروی این شرکت است و امروز در آی آر لوکس کارز به معرفی آن می پردازیم.

خودرو WM

ویمار مدل M7 را سال گذشته در نمایشگاه پکن معرفی کرد، جایی که چینی های عجیب و غریب زیادی می بینیم که وقتی به تولید انبوه می رسند آن چنان هم عجیب و غریب نیستند! اما M7 در نسخه تولیدی واقعی هم چشم گیر است! طراحی قسمت جلوی خودروشبیه محصولات کره ای شده است و به سختی می توان به ملیت چینی آن پی برد.

خودرو ویمار آی آر لوکس کارز

در قسمت جلوی خودرو چیزی به اسم جلو پنجره وجود ندارد اما برای گردش هوا در قسمت باتری ها ورودی های هوای کوچکی در نظر گرفته شده است. در نمای جانبی دستگیره درب دیده نمی شود و احتمالا این خودرو از دستگیره های پنهان استفاده می کند تا فقط در زمان نیاز از جای خود بیرون بیایند. در نمای عقبی M7 شبیه یک خودروی فست بک طراحی شده است و این مدل طراحی در کنار چراغ های پیوسته و کشیده اش جلوه زیبایی به نمای عقبی این خودرو داده اند.

برخلاف طراحی بدنه در داخل ویمار M7 طرح عجیب و غریبی شاهد نیستیم. مانیتور بزرگ، داشبورد مینیمال و تعداد کمی کلید تمام چیزی است که داخل این مدل یافت می شود. در نمای عقبی هم این خودرو صندلی های بسیار معمولی دارد و سرنشینان عقب تنها یک دلخوشی دارند و آن هم مانیتور های پشت سری بسیار بزرگ است!

ویمار موتورز

اما از همه این موارد که بگذریم، دلیل خاص شدن این مدل چیز دیگری است. ویمار و تیم تحقیق و توسعه اش مدت هاست بر روی ساخت خودرویی خودران کار می کنند. در اطراف بدنه ویمار m7 دوربین ها و سنسور های متعددی وجود دارد که بتوانند بدون نیاز به راننده خودرو را از نقطه a به نقطه b ببرند! ویمار مدعی است که این خودرو می تواند با یک بار شارژ تا 700 کیلومتر را حرکت کند، آن هم بدون راننده!

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *