نوآوری های مرسدس بنز در طول تاریخ

نوآوری های مرسدس بنز در طول تاریخ

کمپانی مرسدس بنز بعنوان قدیمی ترین و با اصالت ترین شرکت صنعت خودروسازی در طی 120سال نوآوری در این صنعت کماکان جز بهترین ها می باشد. در این پست ما با بررسی چندین نوآوری این کمپانی در خدمت شما خواهیم بود.

1-اولین خودروساز جهان: سال 1886 زمانی که هنوز نام این کمپانی در بین مردم آشنا نشده بود کارل بنز اولین خودروی جهان را معرفی کرد. موتور تک سیلندر 954 سی سی توانایی تولید یک اسب بخار قدرت را داشت و حداکثر سرعت این اتومبیل 16 کیلومتر بر ساعت بود.

2-اختراع سوپرشارژر : در سال 1921 زمانی که اولین خودروهای دنیا در حال تغییر یک اتفاق اساسی در زندگی مردم بودند، مرسدس بنز به کمک یک کمپرسور هوا، اکسیژن بیشتری را به موتور می رساند و این باعث افزایش راندمان پیشرانه می شد. مرسدس اولین کمپانی بود که در آن زمان این اختراع را به ثبت رساند.

3-تولید اولین گیربکس 8 سرعته : شاید به سختی بتوان گیربکس هشت سرعته ی دستی را در خودروهای ساخته شده تا به امروز پیدا کرد اما باید بدانید که مرسدس بنز در سال 1931 از یک گیربکس هشت سرعته ی دستی برای مدل مایباخ DS8 استفاده کرد. این جعبه دنده به موتور 12 سیلندر هشت لیتری DS8 متصل شده بود.

4-خودروهای دیزلی : موتورهای دیزلی تا قبل از سال 1936 بیشتر برای کشتی و زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گرفت حتی کمپانی های سیتروئن و پژو نیز بر روی این موتورها تحقیق کردند اما موفق به تولید آن نشدند. شرکت مرسدس که پیشگام در تمامی زمینه ها در صنعت خودروسازی می باشد با معرفی مرسدس بنز 260D اولین خودروی دیزلی را تولید کرد. موتور دیزلی چهار سیلندر 2.5 لیتری این خودرو توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 95 کیلومتر بر ساعت را داشت.
5-توربو دیزل : در دهه 70 با بالا رفتن قیمت بنزین موتوهای دیزلی بسیار محبوب شدند. مدل 300SD اولین اتومبیل مجهز به توربو دیزل در دنیا بود که از یک پیشرانه 5 سیلندر 3 لیتری توربو دیزل با قدرت 111 اسب بخار بهره می برد.
6-اختراع ترمزهای ضد قفل الکتریکی : سیستم ضد قفل الکتریکی چهار کاناله باعث شد تا بدلیل کارایی بهتر و سریع تر، نسخه مکانیکی را کنار بزند. این تکنولوژی در سال 1978 برای اولین بار بر روی S کلاس اتاق W116 نصب شده بود.

7-میله محافظ در خودروهای کانورتیبل : سازمان های نظارت بر ایمنی خودروها به اتومبیل های کانورتیبل بیش از حد حساسیت دارند به همین منظور مرسدس در زمان عرضه SL یک میله قوی به منظور تحمل وزن خودرو در هنگام چپ کردن تعبیه کرد. این میله که معمولا در پشت صندلی ها قرار می گیرد به محض اینکه سنسورها تشخیص چپ شدن خودرو را بدهند باز می شوند و از صدمه دیدن سرنشینان جلوگیری می کنند. زمان عملکرد این سیستم کمتر از سه دهم ثانیه می باشد.
8-کنترل پایداری الکتریکی : این تکنولوژی در سال 1995 برای اولین بار در مدل CL600 به کار گرفته شد. سیستم ESC به محض اینکه تشخیص دهد کنترل اتومبیل از دست راننده خارج شده است بطور اتوماتیک ترمزگیری می کند. عملکرد فوق العاده ی این تکنولوژی در کاهش تصادفات باعث شد که تمامی خودروهایی که در آمریکا در حال تردد می باشند از سال 2012 به بعد باید مجهز به این سیستم باشند

9-دستیار کمکی ترمز : در زمان حادثه بسیاری از رانندگان به اندازه ی کافی پدال ترمز را فشار نمی دهند و این امر باعث تصادفات زیادی می شود. سیستم TRW در سال 1998 برای اولین بار بر روی S کلاس نصب شد و از سال 2009 در اروپا نصب این سیستم برروی تمامی خودروها الزامی گردید.
10- کروز کنترل تطبیقی : کروز کنترل به کمک رادارها و دوربین سرعت اتومبیل را تنظیم میکند و در صورت حواس پرتی راننده از موانع پیش رو بطور اتوماتیک اقدام به ترمزگیری می کند. این تکنولوژی برای اولین بار در سال 1998 برروی مرسدس S کلاس اتاق W220 نصب شده بود.
11- سیستم ورود و استارت بدون کلید : مرسدسS کلاس سال 1998 اس کلاس W220 ویژگی قابل‌توجه دیگری هم داشت. سیستم‌های ورود و استارت بدون کلید یا همان کیلس نیاز به کلید فیزیکی را تاحدی از بین می‌برند. این تکنولوژی در ابتدا توسط شرکت آلمانی VDO معرفی شده است.
12-صندلی‌ های مجهز به ماساژور : در مرسدس بنز S کلاس صندلی‌های ماساژوردار تاریخچه بسیار کمتری دارند. این صندلی‌ها در مرسدس بنز S کلاس سال 2000 نصب شدند.
13-هشدار خروج از مسیر در مرسدس بنز آکتروس در سال 2000 : این تکنولوژی در صورت تشخیص انحراف از مسیر هشدار صوتی داده و البته این کار را با اسکن خطوط جاده توسط دوربین‌ها انجام می‌دهد. اولین سیستم تولیدی در مرسدس بنز آکتروس دیده شد. همچنین نیسان اولین خودروسازی بود که از این سیستم در یک خودروی سواری استفاده کرد. این خودرو سیما F50 بازار ژاپن بود که در سال 2001 تولید شد.

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *