بررسی و معرفی دانگ فنگ شاین مکس

بررسی و معرفی دانگ فنگ شاین مکس

معرفی دانگ فنگ شاین مکس

از زمان ورود چینی ها به بازار خودروی ایران بیش از ۱۵ سال میگذرد و امروزه شاهد حضور پر رنگ آنها در بین خودرو های داخلی هستیم. این حضور پر رنگ چه بسا وارد رقابت با خودرو های کره ای و ژاپنی هم شده است. همانطور که شاهدیم امروزه شرکت های بزرگ زیادی وارد کننده یا مونتاژ کننده ی محصولات چینی شده اند، از همین رو شرکت خودرو سازی ایران خودرو نیز از قافله عقب نمانده و با چند کمپانی چینی تعاملاتی برقرار کرده است. یکی از این شرکت ها، دانگ فنگ می باشد. این کارخانه با همکاری ایران خودرو قرار است محصول جدیدش را به بازار ایران عرضه کند. دانگ فنگ شاین مکس خودروی مورد بررسی امروز در سایت آی آر لوکس کارز می باشد. این سدان نسبتا بزرگ چینی در دو نسخه ی هیبریدی و بنزینی پا به خیابان های ایران میگذارد.

مشخصات فنی دانگ فنگ شاین مکس

در نسخه بنزینی شرکت دانگ فنگ از یک پیشرانه ۱/۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده کرده است. شاید به این موضوع عادت کرده ایم که تمام چینی ها را با یک پیشرانه ۱/۵ لیتری ببینیم…! این پیشرانه مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDI می باشد. ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور برای یک سدان متوسط خانوادگی کاملا راضی کننده است. گیربکس این سدان نسبتا لوکس دانگ فنگ از نوع هفت سرعته ی دو کلاچه می باشد. از جمله نکات مثبت این سدان می توان به مصرف سوخت ۶/۲ لیتر در هر صد کیلومتر اشاره کرد که نسبت به قدرت موتور بسیار مناسب به نظر می رسد. حال به سراغ نسخه دوم این سدان چینی میرسیم، در جایی که در کنار پیشرانه ۱/۵ لیتری توربو شارژر یک موتور برقی نیز مشاهده میشود. این نسخه هیبریدی مجموعا ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکند که نسبت به مدل بنزینی کمتر است اما در مقابل با مصرف سوخت ۴/۳ لیتر در هر صد کیلومتر، ضعف کمبود قدرتش را جبران میکند.

دانگ فنگ شاین مکس

تجهیزات رفاهی و آپشن ها

این سدان چینی در نسخه فول آپشن با تجهیزاتی همچون چراغ‌های LED جلو و عقب، سقف پانورامیک، نورپردازی داخلی، سامانه دستیار رانندگی خودران (ADAS) به همراه اتوپارک، صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر و حافظه به همراه سردکن و ماساژور صندلی راننده و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه به بازار عرضه خواهد شد. همچنین شاین مکس به سیستم رانندگی خودران سطح ۲/۵ مجهز است. بدین صورت که در ترافیک ها این خودرو بدون دخالت راننده قابلیت تشخیص افزایش یا کاهش سرعت را دارد.

دانگ فنگ شاین مکس

طراحی بدنه دانگ فنگ شاین مکس

امروزه طراحی خودرو های چینی تقریبا تکراری شده است، بطور مثال چراغ های عقب بهم پیوسته…! شاین مکس هم از این طراحی بی بهره نمانده است. اما در قسمت جلوی این سدان میتوان رگه هایی از طراحی سدان های ژاپنی را پیدا کرد. جلو پنجره ی بزرگ و چراغ های مستطیلی شکل کشیده شده به داخل گلگیر از جمله نکات مهم رعایت شده در زیبایی این خودرو می باشد. در بخش داخلی حس یک سدان کاملا لوکس به سرنشینان القا میشود. صفحه مانیتور بزرگ و زاویه دار در وسط داشبورد و خط نقره ای رنگ کشیده شده از زیر آن تا وسط درب سمت راست، جلوه ی زیبایی را به کابین داده است.

قیمت دانگ فنگ شاین مکس

قیمت این سدان چینی در بازار جهانی حدود ۱۸ هزار دلار می باشد که با توجه به شرایط واردات خودرو میتوان مبلغی بین ۱/۵ تا ۱/۶ میلیارد تومان را برای آن تخمین زد. در این رنج قیمتی خودرو های کارکرده ی ژاپنی و کره ای نیز وجود دارند. همچنین هموطن و رقیب شاین مکس یعنی چری آریزو ۶ نیز در همین رنج قیمتی قرار دارد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *