همه چیز در مورد خودرو جدید سایپا آریا

همه چیز در مورد خودرو جدید سایپا آریا

خودرو جدید سایپا آریا

آریا نامی آشنا در صنعت خودرو سازی کشور ایران به حساب می آید، هرچند بین آریای جدید و قدیمی حداقل نیم قرن فاصله هست اما مقایسه این دو خودرو را به عهده شما عزیزان می سپاریم. آیا پیشرفتی حاصل شده است؟!

امروز با بررسی کامل محصول جدید سایپا آریا در خدمت شما هستیم. کراس اووری جنجالی که در نمایشگاه های بین المللی کشور در حال رونمایی است. حتما یادتان هست که در نمایشگاه دوره ی قبلی، آریا را با برف پاکنی بزرگ تر از شیشه عقب رونمایی کرده بودن، اقدام عجیبی که فقط در ایران اتفاق می افتد. حال که آن ایراد بزرگ و پیش پا افتاده حل شده بهتر است به سراغ آریای رونمایی شده در نمایشگاه مشهد برویم. در نگاه اول طراحی خودرو بسیار زیبا و پخته شده به نظر میرسد و این خود نشانه هایی از پیشرفت در صنعت عقب مانده ی خودرو سازی کشور است.

سایپا آریا جدید

هر چند که با نگاهی دقیق به نمونه ی نمایشگاهی سایپا آریا، درز های کاپوت و درب ها اصلا دقیق و میزان نیست. حداقل توقع یک متخصص در نگاه اول آن هم به نمونه ی نمایشگاهی این است که خودرویی کامل و بدون نقص را ببیند اما متاسفانه همین نکات پیش پا افتاده در این خودرو رعایت نشده بود. طراحی آریا نسبت به برادران کوچک تر خود همچون کوییک قلدرانه تر و پهن تر شده که این موضوع به زیبایی آریا افزوده است. جلو پنجره ی کهکشانی که در وسط آن لوگوی شرکت سایپا خودنمایی میکند از دیگر نکات مثبت در طراحی این خودرو به شمار می آید. البته که جای خالی لنز در چراغ ها به شدت احساس میشود اما طراحی چراغ ها زیبا به نظر میرسد.

سایپا آریا جدید

با ورود به داخل کابین با داشبوردی آشنا مواجه میشویم. طراحی داشبورد سایپا آریا به شدت مشابه با شاهین است. طراحی بسیار ساده ای که به نظر می رسد مهندسین سایپا دیگر حوصله ایده برای داشبورد را نداشته اند. مانیتور بزرگ در وسط داشبورد و در قسمت پایین آن کلید های تهویه مطبوع ساده ترین نوع داشبورد را در بین خودرو های امروزی به ما یاداوری میکند. البته که به نوعی میتوان آریا را نمونه ی کراس اورر شاهین قلمداد کرد. پلتفرم مشترک، چراغ های جلوی مشابه و داشبوردی تقریبا مشابه با شاهین همگی بیانگر این موضوع می باشند. در بخش پیشرانه متاسفانه آریا هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

همان موتور تیبا و ساینا با یک توربو شارژ بیشتر…! این موتور هشت سوپاپ ۱/۵ لیتری در بهترین حالت ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند که در دنیای امروزی حرفی برای گفتن ندارد. سایپا آریا جدید با دو گیربکس پنج سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

سایپا آریا جدید

سایپا در بخش تجهیزات رفاهی آریا را مجهز به کیلس و استارتر دکمه‌ای، نمایشگر 7 اینچی مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و دوربین پارک، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک (تک کاناله)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای كنترل سیستم صوتی، دیلایت و اتولایت، چراغ مشایعت، شیشه بالابرها و آینه‌های جانبی برقی (مجهز به سیستم تاشوبرقی)، نشانگر وضعیت دنده‌ها، سيستم ضد سرقت (immobilizer)، كامپيوتر سفری، ترمزهای 4 چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، حسگر فشار باد تایرها TPMS، هشداردهنده صوتی و تصویری بستن كمربند ايمنی کرده است. حال با توجه به همه ی این تفاسیر باید صبر کنیم تا این محصول سایپا آریا پا به عرصه رقابت با رقیبان چینی خود بگذارد تا ببینیم گروه خودرو سازی سایپا چه کرده است.

عکاس : دانیال ربیعی

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه

همان آریا ۲ سیلندر ۳ دنده زمان بچگی ما فککنم بهتر این باشه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *