معرفی BMW M5 Competition مدل 2021

معرفی BMW M5 Competition مدل 2021

باز هم باواریا ، باز هم معجزه ای در صنعت خودرو سازی ، ما در مورد M5 2021 صحبت می کنیم . تپش قلب و بالا رفتن آدرنالین اولین تغییرات بدن هر فردی پس از سوار شدن در این مدل فوق العاده میباشد.

طراحی ظاهری و داخلی :

چهره مدل M5 Competition نسبت به نسخه های دیگر تهاجمی و خشن تر شده است. چراغ های طرح سه بعدی و هم رنگ شدن رینگ، سقف و جلو پنجره به جذابیت این سری پنج افزوده است. در قسمت کابین با همان داشبورد نسخه معمولی مواجه هستیم با این تفاوت که در قسمت تودوزی ها تغییراتی به چشم میخورد. همچنین قرار گیری دو کلید برای استفاده از آپشن های M Power نیز در کنسول میانی مشهود می باشد.

قلب تپنده و مشخصات فنی :

۶۱۷ اسب بخار قدرت به کمک موتور ۴/۴ لیتری هشت سیلندر تویین توربو شارژ بیش از پیش M5 competition را به برادر بزرگتر خود یعنی M8 شبیه کرده است. کمپانی BMW این مدل را از نسخه معمولی ۱۷ اسب بخار و از مدل M550 Xdrive نزدیک به ۹۴ اسب بخار قدرتمند تر کرده است . به گفته خود مهندسان باواریایی این مدل قوی ترین سری پنج در حال حاضر میباشد که توانایی طی کردن شتاب صفر تا صد را تنها در ۲/۹ ثانیه دارد. گیربکس هشت سرعته ی دو کلاچه اتوماتیک با تعویض دنده سریع در کسری از ثانیه گشتاور تولیدی را به تایر های pirelli منتقل میکند تا هیجان و قدرت کمپانی BMW را به رخ بکشد، این نیرو بر اساس تصمیم و نیاز راننده بصورت 2WD ، 4WD و 4WD Sport قابل دسترس می باشد.

سیستم تعلیق و هندلینگ :

سیستم تعلیق تطبیقی M پاور در حالت SPORT PLUS برای جاده های سخت و پر پیچ و خم طراحی شده، به گونه ای که با حفظ تعادل در پیچ ها و کنترل چرخ ها هندلینگ فوق العاده بالایی را به راننده ارائه میدهد. در همین حال M5 COMPETITION در حالت رانندگی معمولی به یک خودروی شهری ساکت و دلنشین تبدیل میشود که همین موضوع یک دلیل اصلی در انتخاب و خرید آن توسط مشتریان می باشد. در واقع در زمان هایی که راننده نیاز به هیجان و شتاب گیری های فوق العاده دارد این سدان درجه یک، بهترین عملکرد را از خود ارائه میدهد و همچنین در زمان رانندگی در شهر حس خوب یک سدان لوکس و مدرن را به سرنشینان القا میکند. یکی از آپشن های جذاب این نسخه انتخاب دو حالت رانندگی دلخواه توسط راننده میباشد. شما میتوانید با تنظیم دریچه گاز، سیستم تعلیق، فرمان، اگزوز و حتی شدت تعویض دنده یک حالت خاص رانندگی را برای خود در سیستم idrive تنظیم کنید.

قیمت :

قیمت این سدان فوق العاده از ۱۰۵۴۹۵ دلار شروع می شود که در صورت انتخاب آپشن های بیشتر به قیمت این چهار درب افسانه ای اضافه می شود.

مقایسه با M5 های داخل کشور :

شاید مقایسه ی آخرین مدل تولیدی در جهان با نسخه هایی که در کشورمان وجود دارد جالب و هیجان انگیز باشه، هرچند نسخه ی E60 موجود در کشور با پلاک ملی در داخل خود ایران بصورت غیر رسمی اسمبل شد اما مقایسه پدر با پسر قطعا جذاب میشود. مدل داخلی که با اتاق E60 در حال تردد می باشد از پیشرانه قدرتمند ده سیلندر پنج لیتری با قدرت هیجان انگیزِ ۵۰۷ اسب بخار نشان میدهند که هنوز هم توانایی رقابت با پسرش را دارد. دومین M5 موجود در کشور که به نوعی قدرتمند ترین سری پنج داخلی می باشد با کد F10 شناخته میشود. این سدان در کنار زیبایی و حس خوب رانندگی با قلب تپنده ی ۴/۴ لیتری توربوشارژر ۵۶۰ اسب بخار را به چرخ ها منتقل میکند که همین قدرت باعث شتابگیری فوق العاده جذاب این باواریایی شود. F10 شتاب صفر تا صد را تنها در ۴/۴ ثانیه طی میکند.
منبع : Motor1.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *