معرفی کیا EV9، برادر الکتریکی موهاوی!

معرفی کیا EV9، برادر الکتریکی موهاوی!

کیا موتورز شرکتی است که شاید دیرتر از رقبای اروپایی خود وارد گود خودروهای الکتریکی شده باشد، اما محصولات جدیدش نشان می دهند در این چند سال بیکار نبوده است و در سکوت تکنولوژی های جدیدش را پرورش می داده است. کیا EV9 جدیدترین محصول الکتریکی این شرکت کره ای است که درآن نکات قابل توجه ای نهفته است. تا پایان این مقاله با معرفی کیا EV9 همراه آی آر لوکس کارز باشید.

کیا EV9

مکعب الکتریکی!

در اولین نگاه به این خودرو تنها کلمه ای که به ذهن ما می رسد مکعب است! انگار که طراح خودرو تنها از خط کش و شابلون های چهار ضلعی استفاده کرده است! هرچند که می توان مکعبی بود و هم جذاب!( مثل جی کلاس بنز) اما شاید هم اینطور نباشد! این خودرو هنوز به بازار نیامده اما می توان تعداد زیادی کامنت منفی برای طراحی این خودرو از الان متصور بود.

کیا EV9

ابعاد خودرو در حد و اندازه تلوراید است. خودرویی که حدود 5 متر طول و بیش از 2 متر عرض دارد و در رده کراس اور های فول سایز قرار می گیرد. نکته جالب توجه این است که در این رده خودروی الکتریکی مهمی وجود ندارد و شاید کیا از این نکته بهره مند شود و بازار فول سایز های الکتریکی را صاحب شود! روی کاپوت این خودرو پنل های خورشیدی نصب شده اند که می توانند با استفاده از نور خورشید تجهیزات کم مصرف EV9 را روشن نگه دارند. درب های خودرو برعکس و به سبک رولزرویس باز می شوند تا اغراق خودنمایی را در این خودرو به نهایت برسانند. ریل های باربند هم فقط در زمان نیاز بیرون می آیند و در حالت عادی درون سقف جای می گیرند تا در مسیر عبور هوا خللی ایجاد نکنند!

کیا EV9

وضعیت فنی نامشخص!

کیا در مورد مشخصات فنی EV9 سخن دقیقی بیان نکرده است اما به دو موردی اشاره کرده که در بررسی خودروهای الکتریکی همه دنبالشان هستند، یکی مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ شدن و دیگری زمان مورد نیاز برای شارژ شدن! کیا EV9 می تواند با استفاده از سامانه شارژ سریع در 30 دقیقه بیش از 80 درصد شارژ شود و با یک بار شارژ شدن تا 482 کیلومتر مسافت طی کند که به عنوان یک خودروی کراس اور فول سایز اعداد بسیار قابل قبولی محسوب می شوند. این خودرو نسخه دو و تک دیفرانسیل دارد که در نسخه دو دیفرانسیل برد مسافتی خودرو کمی کمتر می شود و به بازه 450 کیلومتر می رسد.

کیا EV9

داخل کابین، فیلم علمی تخیلی!

داخل کابین EV9 به معنی واقعی کلمه عجیب و غریب است، انگار با ماشین زمان به سال های آینده سفر کرده ایم! به راستی بین طراحی داخلی و بیرونی این خودرو چندین دهه فاصله وجود داشته است! داخل کابین EV9 همه چیز اغراق شده است! مانیتور 27 اینچی داخل این خودرو یکی از بزرگ ترین مانیتور هایی است که روی خودروها نصب شده است. مدل فرمان و کنسول کاملا جدید و آینده نگرانه هستند، و البته که عادت کردن به آن ها بسیار سخت و زمان بر به نظر می رسد!

کیا برنامه دارد که مدل EV9 را در سال 2024 اول به بازار کره و بعد به بازار جهانی عرضه کند. باید دید این خودرو چه برچسب قیمتی به خود می بیند و در مقابل رقبای خود چگونه عمل می کند!

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *