معرفی کامل لکسوس 2022 F Sport IS500

معرفی کامل لکسوس 2022 F Sport IS500

امروز میخواهیم درباره ی تندیس زیبای کمپانی لکسوس صحبت کنیم. تمام آنچه که یک شخص از خودرو میخواهد در مدل Is 500 F sport گنجانده شده است. خودرویی عضلانی این بار از شرق آسیا یعنی ژاپن! سدان عضلانی و‌ پرفورمنس چشم بادامی ها بار دیگر سنگ تمام گذاشت. شاید این یک نظر شخصی باشد اما واقعا هنوز هم مدل is 250 ده سال قبل که در داخل کشور نیز موجود است یکی از بهترین و به روز ترین طراحی ها را به خود اختصاص داده و حالا نسخه ی جدید باری دیگر تمام نگاه ها را به خود دوخته است. خب بهتره بریم سراغ معرفی این سدان فوق العاده زیبای کمپانی لکسوس؛

مشخصات فنی :

این کمپانی برای سدان عضلانی خود از یک قلب تپنده ی هشت سیلندر پنج لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۷۲ اسب بخار استفاده کرده است. برگ برنده ی لکسوس نسبت به رقبای آلمانی همین پیشرانه ی دوست داشتنی با تنفس طبیعی است، زیرا هرچند گشتاور تولیدی رقبای آلمانی نسبت به این مدل بالاتر است اما قطعا رانندگی با موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت رانندگی بیشتری را به راننده القا میکند. پیشرانه ی هشت سیلندر پنج لیتری Is با مدل RC F مشترک می باشد اما در شتابگیری نسخه IS 500 F Sport سریع تر از مدل RC F بوده که این موضوع را از طی کردن شتاب صفر تا صد کیلومتر تنها در ۴/۴ ثانیه می توان فهمید. نکته ی جالب این پیشرانه ی پنج لیتری حالت سایلنت آن در رانندگی با دور های پایین و اکونومیک می باشد، بطوری که کمپانی لکسوس به کمک بلندگو ها صدای جذابی را بصورت مصنوعی به داخل کابین منتقل میکند. البته این موضوع هنگام رانندگی اسپرت و هیجانی کاملا متفاوت است بطوری که صدای پیشرانه ی V8 در زیر کاپوت و چهار لوله ی اگزوز احساس یک خودروی اسپرت و فوق العاده جذابی را به راننده منتقل میکند. نیروی ۴۷۲ اسب بخاری این قلب تپنده از طریق گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک که آن هم با مدل RC F مشترک می باشد به چرخ های عقب منتقل میشود. گیربکس استفاده شده در این سدان به طرز قابل توجهی نسبت به واکنش های راننده، وضعیت جاده و پیشرانه سریع پاسخ میدهد و در همه حالت بهترین نیرو را برای انتقال به چرخ ها انتخاب میکند. مهندسان ژاپنی برای توقف این سدان رام نشدنی از دیسک های بزرگ ۱۴ اینچی در جلو و ۱۲/۷ اینچی در عقب استفاده کرده اند.

طراحی ظاهری :

در نمای روبرو، جلو پنجره ی بزرگ و معروف لکسوس که سپر را به دو‌ نیم تبدیل کرده، ظاهری خشن را برای این سدان آسیایی به ارمغان آورده است. چراغ های مشکی رنگ با زوایای تیز و در بالای آن ها کاپوتی عضلانی، چهره ی IS جدید را فوق العاده منحصر به فرد و زیبا کرده است. در نمای عقب دیفیوزر نسبتا بزرگ به همراه چهار خروجی اگزوز نگاه هر شخصی را به خود جلب میکند. چراغ های بهم پیوسته در عقب که از لبه ی بالای صندوق عقب بطور کامل جدا شده اند کمی ساده به نظر میرسد اما بطور کلی میتوان نمره ی ۹ از ۱۰ را به این سدان لوکس از لحاظ طراحی نسبت به رقبایش داد.

طراحی داخلی :

در داخل خودرو چرم زیبا به همراه دوخت قرمز اولین نکته ی جذاب بکار رفته در این سدان بود. صفحه نمایش عمودی که بطور کامل از پنل داشبورد جدا شده و در زیر آن دریچه های تهویه مطبوع که ساعت آنالوگ در بین آنها قرار گرفته زیبایی این بخش را دو چندان کرده است. اگر بخواهیم به نکات منفی داشبورد لکسوس Is اشاره کنیم تنها موردی که میتوان سخت گیرانه به آن اشاره کرد، طراحی بیش از حد ساده ی فرمان می باشد.

قیمت :

نتیجه ی تمام این بررسی ها را میتوان در چند کلمه خلاصه کرد. سیستم تعلیق پیشرفته تر، قلب تپنده ای قدرتمند تر، طراحی زیبا تر نسبت به مدل قبلی و از همه مهم تر قیمت ارزان تر در برابر رقبای آلمانی تغییرات اساسی در این سدان لکسوس می باشند. قیمت پایه این مدل از 56500 دلار شروع و نسخه فول آن با قیمت 62072 دلار قابل خریداری می باشد که حدود ۱۵ هزار دلار از BMW M3 و ۱۴ هزار دلار از مرسدس C63 AMG ارزان تر می باشد.

منبع : موتور ۱ - Motor 1

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *