تست و بررسی بنز CLS550 مدل 2014

تست و بررسی بنز CLS550 مدل 2014
بررسی مرسدس بنز CLS550 الهه ی زیبایی در ایران

سلام به همه علاقه مندان حوزه خودرویی در وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز ، با یک مقاله جذاب دیگر در خدمت شما هستیم و این بار به سراغ خودرویی رفتیم که طراحی بسیار شگفت انگیزی دارد. در این مقاله میخواهیم به یکی از زیباترین طراحی های بنز ، یعنی CLS معروف به الهه زیبایی بپردازیم الهه ای پرقدرت و پرشتاب که همه عاشق اش هستند.

تاریخچه ورود بنز CLS به دنیای خودروها

CLS در سال 2004 توسط بنز رونمایی شد.خودرویی که مایکل فینک طراح معروف مرسدس ، آن را با استفاده از پلتفرم E کلاس طراحی کرد ، با این تفاوت که ، خودروی جدید یک سدان کوپه فست بک بود. البته باید این را به شما بگویم که تمامی مدل های CLS یک نوع AMG محسوب می شوند و تفاوت زیادی هم با E کلاس دارند و همچنین از نسل دوم تا به امروز در برخی نسخه ها علاوه بر دیفرانسل عقب از فناوری 4matic یا همان چهارچرخ محرک استفاده شده است. بعلاوه از نسل دوم به بعد مدل استات یا شوتینگ بریک هم به دیگر مدل های CLS اضافه گردید.

مرسدس بنز CLS550
علت نامگذاری آن به CLS چیست؟

طراحی بنز CLS در سال 2001 انجام شد و قرار بود یک مدل مابین دو مدل E و S باشد. یعنی ابعاد و اندازه E اما امکاناتی به مراتب بیشتر از E و تقریبا هم رده با S داشته باشد. در مجموع 3 نسل از CLS وارد بازار جهانی شد که نسل اول و دوم در ایران موجود است و نسل سوم میتواند بصورت گذرموقت وارد کشور شود. خودرویی هم که در این مقاله قرار است آن را بررسی کنیم از نسل دوم است که بین سال های 2011 تا 2018 عرضه شد و البته در سال 2015 این نسل هم دستخوش تغییرات و فیس لیفت شد

بررسی فنی بنز CLS550 مدل 2014 

در ابتدا بگویم بنزی که در اختیار تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز قرار گرفته نسخه فیس لیفت نشده است و بعد از این نسخه بود که بنز به فکر فیس لیفت این مدل از خودروهایش افتاد. موتور CLS این بنز ، 8 سیلندر 4.6 لیتری توربوشارژ است که می تواند 408 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت آن با این حجم از موتور در هر 100 کیلومتر 9 لیتر است. قدرت تولید شده توسط پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. نهایت سرعت CLS550 به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و شتاب 0-100 آن در بهترین حالت ممکن ، 5.2 ثانیه است.

مرسدس بنز CLS550
امکانات رفاهی-سرگرمی مرسدس بنز CLS550 

ورود و استارت بدون کلید ، تهویه مطبوع دو کاناله ، حسگر باران ، برف پاک کن متناوب با شدت بارش ، حافظه صندلی ، گرم کن صندلی های جلو کروز کنترل ، کنترل آب و هوا ، سی دی چنجر ، آینه های گرمکن ، حافظه آینه ، سیستم ناوبری ، رادیو ماهواره ای ، سانروف/مونروف ، کامپیوتر سفر ، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 7 اینچی

امکانات ایمنی CLS550

ترمز کمکی 9 کیسه هوا شامل سرنشین و راننده ، جانبی ، پرده ای و زانویی ، ترمز ABS ، دیلایت کنترل کشش ، سیستم کمک پارک ، سنسور فشار باد تایر ، کنترل پایداری ، سنسور پارک جلو و عقب ، هشدار برخورد از جلو ، چهار چرخ دیسکی ، تعلیق بادی ، فرمان برقی ، پاورویندوز

مرسدس بنز CLS550
تجربه رانندگی بنز CLS550

در همان ابتدا که تیم تست و بررسی آی آر لوکس کارز رسید ، فهمیدیم که میخواهیم یک الهه زیبایی را تست کنیم. برایمان جذاب بود و حس فوق العاده ای است وقتی شما پشت فرمان خودرویی مینشینید که همه توجهات در خیابان به آن جلب می شود. الهه زیبایی در گوشه ای از خیابان پارک بود ، در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه CLS500 ندارد چرا که 550 دقیقا همان 500 است با این تفاوت که به سفارش آمریکا ساخته شده و روی سپرهای آن دو راهنمای نارنجی رنگ قرار گرفته است. از همان دور هم جذابیت اش مشخص بود.

از نمای بیرونی آن برایتان بگویم که بسیاری خوش سیماست! چراغ هایی شبیه به بعضی از مدل های بنز مثل E کلاس دارد اما انتهای این چراغ ها به سمت جلوپنجره کشیده تر است. جلوپنجره ای مشکی مات با نماد بزرگی از ستاره 3 پره بنز دارد. دیلایت ها بر روی سپر چشم نوازی میکند و همه چیز خوب بنظر میرسد.از نمای جانبی شما شاهد یک کوپه فست بک تخم مرغی شکل جذاب هستید.اگر به الهه زیبایی معروف است یکی از دلایل آن ، همین انحناهای جذاب اش است که ظرافت خاص طراحی را نشان می دهد.

یک خط مستقیم از گلگیر جلو تا انتهای درب عقب ، کشیده شده است. انحنای زیبای شیشه ها و انتهای ستون جلو و عقب خودرو به زیبایی طراحی شده و چرخ هایی با رینگ های 18 اینچی آلومینیومی به این زیبایی ها افزوده است به عقب خودرو که نگاه میکنید جذابیت اش تکمیل تر میشود. دو چراغ با شکل و شمایلی زیبا ، اسپویلر و دیفیوزر مشکی رنگ! که به اینها اگزوزهای دوبل در دوطرف ، نوار مشکی رنگ روی صندوق و نماد بنز CLS550 را هم اضافه کنید نمای عقب تکمیل تر و پخته تر به نظر می رسد.

مرسدس بنز CLS550

این خودرو در ظاهر خیلی فوق العادست. حالا وقت آن رسیده که به سراغ کابین اش برویم. ورود به خودرو بنز CLS550 بدون کلید است. درب را که باز کردیم کاملا محو تماشای کابین آن شدیم. یک هماهنگی کامل بین اجزا ، داشبورد و کنسول میانی برقرار است و چرم کرم رنگ با چوب کاری های تیره ، آن را بیش از پیش جذاب کرده است. وقتی داخل این خودرو می نشینید ، حس لوکس بودن به انسان دست می دهد.اولین چیزی که به چشم می آید فرمان 3 پره تمام چرم با کلیدهای روی آن است کلیدها به درستی در جای مناسب قرار گرفته است.

همه چیز تحت کنترل راننده است. روبروی راننده یک صفحه نمایش شامل سه آمپر قرار دارد.در سمت چپ راننده می توانید حالت چراغ ها را انتخاب کنید و کمی آن طرف تر روی درب هم شما تنظیمات صندلی و کلید ذخیره سازی را دارید. در سمت راست ، راننده علاوه بر صفحه نمایش، یک ساعت آنالوگ لوکس و جذاب ، یک کنسول پر از کلیدهای مورد نیاز و دو جالیوانی را در اختیار دارد ؛ خبری هم از دسته دنده های سنتی نیست. حالت رانندگی را انتخاب و سپس حرکت می کنید.

استارت میزنیم. صدای غرش موتور 8 سیلندر بنز CLS550 چنان گوش را نوازش میکند که گفتن ندارد. بسیار صدای خاصی است ، چیزی شبیه به غرش شیرهای نر! اصلا قابل توصیف نیست. همین اول کار میخواهیم شتاب گیری کنیم. به محض فشاردادن پا ، روی پدال گاز شما از شدت سرعت و شتاب بالا در صندلی فرو خواهید رفت. گفته شده که خیلی از رقبای خود را از میان برمیدارد و ما هم در عمل چنین چیزی را دیدیم. رقیب اصلی اش در شتابگیری پورشه پانامراست که البته در رقابت با پورشه پانامرا 4s همیشه برتر ولی در مقابل پورشه پانامرای توربو ضعیف تر است.

در عین اینکه شتاب و قدرت بالایی دارد ، طراحی به قدری بی نقص است که تسلط بسیار خوبی به جاده و طرفین دارد . در کنار طراحی ، قدرت ، شتاب عالی؛ فنربندی و تعلیق هم در حد بسیار عالی است و شما اصلا پستی بلندی های جاده را حس نمی کنید نکته قابل تحسین این خودرو هندلینگ فوق العاده آن است و سر پیچ ها با سرعت زیاد هم شما دچار مشکل نخواهید شد.حتی صندلی از نوع بغل کننده راننده است و اجازه نمی دهد که راننده بیش از حد به طرفین خم شود. کاملا مشخص است که بنز روی CLS بیشتر از بقیه مدل ها وقت گذاشته است.

البته نکات منفی هم دارد. برای مثال باید همیشه قدبلندها را روی صندلی جلو بنشانید ، فضای سر عقب آن به خاطر فست بک بودن برای قدبلندها چندان خوب نیست یا مصرف بنزین آن کمی زیاد است. همچنین در ایران جز دسته لوکس ها به حساب می آید و قیمت آن هم خیلی فراتر از تصورات ماست. در ایران مشکل قطعه و نمایندگی هم دارد و همچنین موتور بنز CLS550 نسبت به بنزین کشور ما حساس تر است.

اما این نکات منفی چندان دیده نمی شود چرا که مرسدس بنز CLS550 پر از حسن هاست و یکی از حسن های این خودرو جز هندلینگ عالی ایمنی بالای آن است که علاوه بر سرنشینان جلو ، سرنشینان عقب هم در امان هستند. بعلاوه تمام چرخ های CLS دیسکی است و سیستم ترمز بسیار عالی را دارد. و در مواقع لزوم ترمز کمکی و فرمان برقی هم به کمک راننده می آیند. در مجموع بنز CLS550 بسیار عالی و درجه یک است. خواهان زیادی در ایران دارد و ما هم یکی از طرفداران آن هستیم و میتوان گفت هیچوقت قدیمی نمی شود

عکاس : فرید عابدی
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *