بررسی کِشنده های کمپانی اسکانیا

بررسی کِشنده های کمپانی اسکانیا

همیشه در هر کاری عشق و علاقه حرف اول را در آن میزند. در بحث خودرو نیز همین عشق هست که باعث خیلی از اتفاقات برای ماشین باز ها میشود. بطور مثال راننده کامیونی که همیشه قبل حرکت حتما باید ماشینش تمیز باشه، قبول دارید که هر کسی به نوعی با ماشینش عشق بازی میکند؟ امروز میخواهیم در مورد کامیون های کشنده یا همان تریلی های یک برند سوئدی صحبت کنیم. بله همانطور که اشتباه حدس زدید ولوو نبود! بحث شیرین ما در مورد تریلی های کمپانی اسکانیا می باشد. تریلی هایی که خیلی در جاده های سطح کشور تردد دارند و به نوعی یکی از محبوب ترین ها در داخل کشور می باشند. اسکانیا یکی از بزرگترین برند های سازنده ی کامیون در جهان می باشد که آوازه ی آن قطعا به گوش همه رسیده است. این کمپانی برای دسته بندی تریلی های خود از نام های S , R , P , G و L استفاده کرده است که فقط سه مدل R , G و P در داخل کشور موجود می باشد. خب حال بیاییم بررسی کوتاهی از مدل های مختلف این تریلی ها داشته باشیم.

مدل های R :

سری R جز محبوب ترین و فول ترین تریلی های تولید شده توسط اسکانیا می باشد. این کشنده برای مسافت های طولانی طراحی شده و به نوعی اگر برای ترانزیت به دنبال محصولات اسکانیا هستید، مدل R بهترین انتخاب می باشد. این مدل از سال ۲۰۰۴ بر روی خط تولید قرار گرفته بود که با توجه به نکات فنی و مشخصات خوبی که داشت، توانست در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ بعنوان برترین کامیون سال جهان برسد. این اتاق بیشتر با کد R420 در ایران وجود دارد که عدد ۴۲۰ نشان دهنده ی قدرت آن بر حسب اسب بخار می باشد. این قدرت از ۲۸۰ تا ۷۳۰ اسب بخار متغیر است. در این نسخه از دو مدل Top line و high line استفاده شده است. اتاق high line ارتفاع یک متر و ۹۳ سانتی متر و اتاق top line با ارتفاع دو متر و ۱۰ سانتی متری برای سفر های طولانی بسیار جادار و راحت می باشند.

مدل های P :

این مدل ها بیشتر برای باربری در داخل شهر و مسافت های کوتاه طراحی شده اند. سری P برای استفاده آتش نشانی مدلی بسیار مناسب می باشد. همچنین قدرت این مدل از ۲۲۰ تا ۵۰۰ اسب بخار متغیر و قابل خریداری می باشد.

مدل های G :

سری G بیشتر برای حمل مایعات و بار های سوختی مناسب می باشد. این نسخه برای باربری با مسافت های بین شهری در سال ۲۰۰۷ طراحی شده است. موتور های این سری از ۲۸۰ تا ۵۰۰ اسب بخار متغیر می باشند.

حال پس از بررسی مدل های مختلف کامیون های اسکانیا بهتره با موتور های استفاده شده در آنها نیز آشنا شویم. بطور معمول کمپانی اسکانیا از سه نوع موتور برای این کامیون ها استفاده میکند که باز هر کدام از آنها دارای حجم موتور و قدرت های متفاوتی هستند.

موتور های پنج سیلندر خطی:

این نوع پشیرانه ها با حجم موتور ۹ لیتری در چهار مدل ۲۸۰، ۳۲۰، ۳۴۰ و ۳۶۰ اسب بخاری بر روی کامیون های این کمپانی سوئدی نصب شده اند.

موتور های شش سیلندر خطی :

در موتور های شش سیلندر تولید شده توسط اسکانیا دو نوع حجم موتور ۷ و ۱۳ لیتری به چشم میخورد. موتور های هفت لیتری به ترتیب ۲۲۰، ۲۵۰ و ۲۸۰ اسب بخار قدرت را برای راننده تولید میکنند و در نوع ۱۳ لیتری که طبیعتاً جز پیشرانه های قدرتمند این کمپانی محسوب میشود به ترتیب قدرت های ۳۷۰، ۴۱۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ اسب بخار را میتوان تجربه کرد.

موتور های هشت سیلندر :

پیشرانه های هشت سیلندر اسکانیا همگی دارای حجم موتور ۱۶ لیتری می باشند. کمترین قدرت در پیشرانه ی هشت سیلندر، ۵۲۰ اسب بخار و قوی ترین موتور استفاده شده در کشنده های اسکانیا ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. همچنین قدرت های ۵۸۰ و ۶۵۰ اسب بخاری نیز در دسترس می باشند.

اطلاعات تکمیلی :

اکثر این پیشرانه ها به گیربکس اتوماتیک ۱۲ سرعته مجهز می باشند که برای شروع حرکت ابتدا نیز به کلاچ گیری دارد. همچنین دو دنده عقب بر روی این گیربکس اعمال شده است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *