اسپرت و خفن، با فونیکس FX آشنا بشید!

اسپرت و خفن، با فونیکس FX آشنا بشید!

معرفی و بررسی فونیکس FX

به تازگی شرکت مدیران خودرو ، از فونیکس FX خودروی تازه وارد چینی در هتل استقلال تهران رونمایی کرد. ما نیز در این مقاله میخواهیم به مشخصات فنی ، ایمنی و رفاهی این خودروی جدید بپردازیم و در پایان تحلیلی از حضور آن در بازار خودرو داشته باشیم.

فونیکس از کجا آمده است؟

فونیکس FX نسخه ایرانی شده چری اومودا 5 است. یک کراس اور کوچک که سال گذشته در نمایشگاه خودروی گوآنگژو به نمایش درآمد و دیری نپایید که سروکله آن به ایران هم باز شد.فونیکس در دو تیپ وارد ایران می شود که یکی اکسلنت و دیگری پریمیوم خواهد بود. (البته فعلا ورود نسخه اکسلنت در هاله ای از ابهام است)

مشخصات فنی فونیکس FX

تیپ اکسلنت دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با توان خروجی 155 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر است. تیپ اکسلنت همچنین از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT ، 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند. اما تیپ پریمیوم از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ TGDi بهره می برد که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود.

فونیکس FX

طراحی خودرو از کجا الهام گرفته شده است؟

طراحی اسپرت و تهاجمی این خودرو کاملا جوانپسندانه است .سرپرست تیم طراحی فونیکس استیو هیوم بوده است. هرچند چری اعلام کرده که برای طراحی این خودرو از 30 مرکز نظرسنجی در 30 کشور مختلف دنیا کمک گرفته است. معنای کلمه اومودا ، مُد یا همان فشن( Fashion ) خودمان است.

تقریبا می توانید در هر قسمت از طراحی این خودرو ، پس زمینه ای از دیگر خودروها را مشاهده کرد ، ضمن اینکه بخش خروجی های اگزوز آن کاملا فیک است و دود از خروجی های تعبیه شده زیر خودرو خارج می شود. در بخش داخلی هم شما طراحی مدرنی را شاهد هستید. در کابین این خودرو سعی شده که تعداد کلیدها به حداقل برسد و کابینی تقریبا خلوت را داراست. همچین دو نمایشگر بصورت یکپارچه، پشت آمپر و صفحه اطلاعات سرگرمی را بهم متصل کرده است.همچنین این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد یوروانکپ است و از این حیث جز معدود خودروهای چینی بازار ایران است که از سطح ایمنی نسبتا بالایی برخوردار می باشد.

امکانات رفاهی سرگرمی 

گرمکن و سردکن و حافظه صندلی های جلو ، صندلی با تنظیم برقی ،دو نمایشگرهای لمسی 12.3 اینچی برای اطلاعات سرگرمی و صفحه آمپر استارت و ورود بدون کلید ، نورپردازی کابین با 64 رنگ ، سیستم صوتی سونی ، تهویه اتوماتیک دوکاناله ، سامانه فیلتر هوای کابین ، شارژر بی سیم موبایل ، سانروف ، درب صندوق عقب برقی ، سامانه فرمان پذیر صوتی ، سنسور باران ، سنسور نور

امکانات ایمنی فونیکس FX

6 کیسه هوا(جانبی ، راننده و سرنشین) ، کنترل پایداری ، رادار نقطه کور ، سیستم هشدار خروج از خط ، سیستم خودکار حرکت بین خطوط نوربالا اتوماتیک ، ، کنترل کشش ، سیستم نظارت بر هوشیاری ، سیستم خودران سطح 2.5 ، کروزکنترل تطبیقی دوربین 360 درجه ، ،ترمز پارک برقی و اتوهلد ، سیستم اخطار برخورد از جلو ، ترمز اضطراری اتوماتیک

قیمت خودرو چقدر است؟

احتمالا عرضه فونیکس از نیمه اول 1402 خواهد بود و قیمت جهانی آن بین 14 تا 19 هزار دلار است. در ایران اما قیمت هنوز نامشخص است اما پیش بینی می شود نسخه اکسلنت حدود 1 میلیارد 400 میلیون تومان و نسخه پریمیوم حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت گذاری شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *